K poskytování služeb, cílení reklam a analýze návštěvnosti využíváme soubory cookie. Používáním webu s tímto vyjadřujete souhlas. Další informace

Pro rok 2016 máme velké ambice, říká Aaron Biedma - producent Skyforge

Jak vůbec vznikl nápad božského MMO? A kam Skyforge míří do budoucna? To vše se dozvíte v rozhovoru.

Skyforge

Skyforge FOTO: my.com

V klasickém MMORPG začínáte jako spoře oděný smrtelník, který padne po dvou ranách. Ve Skyforge naproti tomu započnete svou cestu jakožto nesmrtelný hrdina chránící svou planetu a postupně se vypracujete až na boha s davy uctívačů a posluhovačů. Jak tedy nápad vytvořit MMO svět bohů vůbec vznikl?

V roce 2010 jsem byl členem Allods teamu, třetí strany developerů Skyforge. Pomatuju si, že jsem přišel do kanceláře, když na hře zrovna začínali pracovat. Myslím, že téma zvolili, protože skýtá mnoho možností a potencionálního materiálu, se kterým se dá pracovat. Přestože je trh MMO doslova přesycen, her s bohy už tolik není. 

Ať se na zeměkouli podíváte kterýmkoli směrem, každá z kultur má nějakého boha, někoho koho můžeme využít pro inspiraci. Ve hře tak najdete náznaky například řecké a norské mytologie. Volba tedy byla rozhodně ovlivněna množstvím materiálu, které toto území skýtá. 

Nechali se tvůrci inspirovat také jednou z nejznámějších "božských" her Black & White?

Jsem si jistý, že ano. Black & White byl vydán dávno před tím, než vůbec započaly práce na Skyforge a vývojáři se ho nahráli dlouhé hodiny. Já sám jsem ho hrál opravdu hodně, takže rozhodně ano, tento titul byl také inspirací.

img-responsive

Black & White byl jednou z mnoha inspirací pro Skyforge | foto: Lionhead Studios

Největším rozdílem oproti klasickým MMORPG je tedy možnost být bohem, mít své následovníky..

Je to skvělý pocit, když procházíte Hall of Greatness a všichni se vám klaní. Když se to stane poprvé, tak vás to sice zarazí, ale překvapení je to příjemné.

Kolik hráčů prozatím svět Aelionu přilákal?

V této chvíli má Skyforge základnu 1,1 milionu charakterů a to pouze v severoamerickém a evropském regionu. Ruské servery do této statistiky nejsou vůbec započítány, takže reálné číslo je daleko vyšší. 

Nejvíce nováčků do hry pravděpodobně přichází, když vydáte nový herní obsah, což se děje dost často.

Nejčastěji máme největší nával nových hráčů při velkých updatech, nejvyšší nárůst byl samozřejmě při spuštění open bety. Při každé nové úpravě však čísla pravidelně narůstají. Ve chvíli, kdy bude hra oficiálně vydána v plné své podobě, očekáváme další velkou vlnu nárůstu hráčů. Máme hodně plánů, nemohu však zatím prozradit specifická data, ale diskutujeme o konzolových verzích, o Steamu...

img-responsive

Zimní radovánky na Aelionu | foto: Obsidian Entertainment

Jak dobře zatím ve Skyforge funguje model free to play?

Skvěle. Víte, hodně f2p her prodává nějakou formu síly, kdežto my nabízíme možnost výhod a kosmetických úprav. Prodáváme proto spoustu kostýmů a zrychlení. Veškerý herní obsah můžete získat i zdarma, ale zabere vám to nějaký čas. Nebo se nabízí možnost vše si trochu ulehčit a urychlit. 

Jak tedy vyvažujete rozdíly mezi hráči, kteří si postup urychlí a těmi, kteří zvolí tradiční cestu?

Je v tom hodně balancování. Chceme se ujistit, že zrychlení nezpůsobí mezi hráči velké rozdíly v síle a prestige systém v tom hodně pomáhá. PvP Matchmaking systém k sobě přiřazuje hráče se stejnou prestige úrovní a tím zvyšuje šance, že tito lidé budou mít podobné předměty i sílu. 

A co endgame eventy, které často trvají jen několik dní či týdnů? Stihnou je hráči, kteří si nezakoupí zrychlení vůbec splnit? 

Pokud by hráči měli pocit, že nemají dostatek času, mohou za zrychlení vyměnit kredity získané ve hře. Není tedy vůbec nutné platit reálnou měnou. Naše eventy, například Law and Order, trvají většinou zhruba dva týdny. Hráčům ale přinášíme i další akce, například Halloween a další tradiční oslavy, které se zrychlováním postupu nemají vůbec nic společného. Jde o vychutnání atmosféry, odemykání sezónních kostýmů a podobné aktivity. Jedná se tedy o naprosto jiný druh eventu než Law and Order, oba dva typy ale rozhodně budeme hráčům přinášet i nadále.

Získané kostýmy tedy mohou nosit všichni bez rozdílu? Plánujete také "eventové minihry" jako puzzle, skákácí soutěže a jim podobné?

Ano. Zajímavé také je, že kostýmy mění nejen váš vzhled, ale obsahují i nové animace pohybů. Mumie chodí, jak ji známe ze starých filmů, s rukama nataženýma před sebou a při přeměně na ducha se vznáší nejen vaše postava, ale i její socha v Hall of Greatness. Nové jsou také taneční pohyby, specifické pro daný kostým. Minisoutěže v rámci těchto eventů rozhodně chceme, rádi bychom vyhověli i hráčům, kteří nejsou fanoušky PvP. 

img-responsive

Skyforge Halloween | foto: Obsidian Entertainment

Přejděme tedy k PvP. Momentálně v něm dominují především 3 classy, Archer, Witch a Knight.

A tyto dominující classy se v průběhu vývoje několikrát vystřídaly. Nejprve byl velmi silný Slayer, který je nyní srovnatelný s ostatními classami. PvP světu nyní kraluje Knight se svou bublinou a kouzly. Zabít ho dá opravdu dost práce. Na PvP balancu pracujeme konstantně. Nechceme dělat rychlé ani drastické změny, chceme si být opravdu jisti, že každá provedená změna bude jen k dobrému. Updaty proto nejdříve vydáváme v Rusku a poté vylepšený upgrade, včetně všech hotfixů přidáme na evropské a americké servery. 

Jak to bude s frekvencí vydávání updatů v následujícím roce?

Pro rok 2016 máme velké ambice. Chtěli bychom vydat velký update každé dva až tři měsíce, čeká nás tedy hodně práce, především pak náš produkční tým. Nejen, že musí vymyslet nový obsah, musí jej také otestovat, upravit a lokalizovat. S tím se pojí všechna videa, příběhy... je toho opravdu mnoho. Naše práce nás ale baví, dělat videohry je pro nás "dream job". 

Mou poslední otázkou je, zda v budoucnu plánujete i českou lokalizaci. 

Je to možné. Sledujeme, odkud naši hráči jsou. Pokud tedy bude dostatečný počet hráčů v určitém regionu, je to rozhodně něco, co budeme zvažovat. Máme například hodně brazilských hráčů na severoamerických serverech. Uvažujeme proto o lokalizaci Skyforge do portugalštiny. Porovnáváme v tomto ohledu opravdu velké množství dat, ale další lokalizace máme v plánu a ČR je v našem hledáčku také. 

Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

DISKUZE: Pro rok 2016 máme velké ambice, říká Aaron Biedma - producent Skyforge

Vstupte do diskuze

Doporučujeme

Sekiro bude ještě těžší než Dark Souls

21.06.2018 15:05 Umíte si to vůbec představit?

Fortnite na mobilech vydělal balík

21.06.2018 14:24 Populární hra od Epic Games nesklízí úspěch jen na počítačích, ale i na mobilních zařízeních.

Související:

Nejčtenější články

  1. CS:GO čeká velká změna

  2. Chcete si vydělat hraním? Máme pro vás skvělou práci!

  3. Rozjedete Cyberpunk 2077? HW specifikace už jsou venku

reklama

Gamifique.cz je český herní web, který se zaměřuje na hry pro PC, PlayStation 3, PS4, Xbox 360, Xbox One, PS Vita, Wii U, 3DS, Android, iPhone a iPad. Internetový herní portál Gamifique.cz je určen všem hráčům a čtenářům se zájmem o recenze, novinky, preview, videorecenze i podcasty. Gamifique.cz také poskytuje rozsáhlou databázi her a pravidelně sleduje největší novinky na herním trhu, například série Dragon Age, World of Warcraft, Call of Duty, Battlefield, Assassin's Creed, Grand Theft Auto, FIFA, Counter-Strike, Zaklínač, League of Legends, DOTA a další.