






Semifinále
Do předposledního kola světového finále StarCraftu II: Heart of the Swarm se probojovali čtyři nejlepší současní hráči StarCraftu, Protossové Classic a s0s a Zergové Rogue a Life. Oba Protossové ve svých hrách sázeli na jistotu, zatímco Life předváděl velice agresivní rushe a Rogue se snažil svým opatrným herním stylem odolat taktikám favorizovaného spoluhráče.
Classic 2:3 Life
Life prozatím v turnaji hrál velice agresivně a Lilbow ani INnoVation mu na čele nepřidělali příliš vrásek. Classic postupoval velice podobně, ovšem s menší jistotou a umírněnějším herním stylem. Už od začátku byl jasným favoritem na vítězství Life, ale i Classic měl v publiku obrovské množství fanoušků.
Classic 2015 stats Life 2015 stats
84 výher - 61 proher 79 výher - 52 proher
RO16 3- 0 vs Byul RO16 3 - 0 vs Lilbow
RO8 3 - 1 vs herO RO8 3 - 1 vs INnoVation
1. Hra Iron Fortress Life 1:0 Classic
Life začal první hru rychlou expanzí, na kterou Classic odpověděl nedokončeným canon rushem. Pylon přežil útok pěti dron jen krátce, Classic ale mezitím stihl postavit druhý Nexus. V páté minutě Life rozjel třetí těžbu a záda si zodpovědně hlídal dvěma Lingy. 4 DT mu ale zcela unikly a dozvěděl se o nich, až když se mu začaly systematicky prosekávat Dronami na expanzi a v poslední vteřině před příletem Overlorda s nimi stihl Classic zničit i Hatchery. Této výhody ale nevyužil a při kolizi obou armád se nedokázal zachránit před neustálými posilami, které Life bez ustání dodával.
2. Hra Terraform Life 1:1 Classic
Scénář druhé hry kopíroval tu předchozí, jen v tomto případě Classic výstavbu svého Pylonu v oponentově expanzi zrušil a místo toho postavil před svou expanzí wall. Life stejně jako v předešlé hře neměl příliš přehled o tom, co Classic zamýšlí. Chystal se vyslat svůj Baneling drop a bylo by zajímavé sledovat, jak by proti Sentry & Stalker s blinkem zafungoval, nicméně Classic jej zastihl nepřipraveného a odhalil i zakopané Banelingy, které následně ukázkově vykryl Force fieldem. Life se dostal do zapeklité situace 2 Hatchery vs 3 Nexus a jeho jedinou nadějí byl úspěšný drop, který by narušil Classicovu těžbu. Místo toho se ale rozhodl celou svou armádu vysadit v oponentově bázi a za cenu její ztráty mu tak zničil hlavní Nexus. Svůj deficit už Life nebyl schopen dohnat a Classic jej svou obrovskou armádou rozdrtil dřív, než se Zerg mohl vzpamatovat.
3. Hra Coda Life 1:2 Classic
Ve třetí hře začal Classic poněkud riskantně Gatewayem na cliffu u minerálů, čehož Life využil a vysílal na slabé místo jeden chumel Lingů za druhým. Classic o tom, co přichází, věděl a v posledních vteřinách se mu podařilo dokončit wall. Agresivnímu 6 pool rushi nakonec odolal, a to pouze za cenu ztráty několika budov a jednotek. Life utrpěl značně větší újmu jak na jednotkách, tak v ekonomice, ale přesto se v minulosti z podobné situace dokázal vzpamatovat, například ve hře proti Lilbowovi. V 9. minutě však pořád netěžil plyn a začínal výstavbu první expanze. V 11. minutě Life stále postrádal příjem plynu a vše co měl, byli pomalí Zerglingové, podpoření Queenami. Dvě minuty poté jsme byli svědky naprosto neuvěřitelné situace, kdy Life nejen ubránil svou druhou expanzi, ale pomocí své "mineral army" donutil Classica, chrlícího Zealoty hned z několika Gatewayí, k ústupu.
Ve 14. minutě všal Life stále netěžil plyn a Classic se chystal k druhému útoku. Ten se opět jako zázrakem Lifeovi podařilo přežít a znovu Classica vytlačil ze své expanze. Chybou ale bylo zdržovat se na cliffu, kde mu soupeř uvěznil čtyři Queeny, jejichž ztráta byla pro Lifea zcela zásadní a chvíli poté byl nucen zápas ukončit.
4. Hra Moonlight Madness Life 2:2 Classic
V této hře se Life, možná kvůli vzdálenosti mezi oběma hráči na mapě, rozhodl pro 14 early speed Ling build. Classic zvolil Nexus následovaný Gatewayí a až poté vyslal první Probu na průzkum. Přestože o Lifeových fast Linzích věděl, nepodařilo se mu uchránit wall, Life mu vnikl do báze a pár vteřin poté jedna z mnoha vln Lingů zničila jedinou Gateway, kterou Classic měl. Jakkoli dobré micro už Classica nemohlo zachránit a Life si toho byl dokonale vědom. Předvedl dokonce i Zergling dance a dokázal tak, že umí vyhrát i se strategií, která v 99% případů nefunguje. GG.
5. Hra Bridgehead Life 3:2 Classic
V poslední hře bylo zcela jasné, že Life se rozhodně cítí sebejistěji, než Classic. Hned ve třetí minutě rozjel dvě expanze, zatímco jeho soupeř zvolil bezpečný start. Zerg tak mohl produkovat dostatečné množství speed Lingů, kterými současně útočil na Classica z backdooru i z jihu. Když se poté přidali i Roachové, Classic opět udělal chybu a Zergovi umožnil vniknout do báze. V 10. minutě tak bylo rozhodnuto o tom, kdo se zúčastní finále.
Hra 1 Iron Fortress: 10:52
Hra 2 Terraform: 22:53
Hra 3 Coda: 42:01
Hra 4 Moonlight Madness: 1:00:27
Hra 5 Bridgehead: 1:08:00
s0s 3:O Rogue
Rogue není ve světové lize příliš známým hráčem, doposud vždy skončil nejvýše v RO8. Tento rok ale předvedl skvělý výkon a tak si své místo v semifinále Blizzconu rozhodně zasloužil. Zato s0s je známou tváří mnoha šampionátů a doposud každý, ve kterém se hrálo o 100 000 $ (včetně loňského Blizzconu), dokázal vyhrát. Není sice hráčem s největším počtem vyhraných turnajů, ale zato vyhrává ty, na kterých opravdu záleží.
s0s 2015 stats Rogue 2015 stats
73 výher - 54 proher 67 výher - 40 proher
RO16 3- 0 vs Maru RO16 3 - 2 vs Parting
RO8 3 - 1 vs Hydra RO8 3 - 0 vs Rain
1. Hra Bridgehead s0s 1:0 Rogue
Rogue hned ze začátku předvedl proxy Hatchery se Spine Crawler rushem, který jsme vídali po vydání Bridgeheadu od Zergů poměrně často. Hatchery, kterou postavil před protivníkovým bočním vchodem, se stala ještě větším problémem ve chvíli, kdy dva Spine Crawleři po boku Zerglingů začali skálu, bránící jim ve vstupu do báze, rychle ničit. Zátaras byl v mžiku stržen a Crawleři se přesunuli k útoku na nejbližší budovy. S0s byl ale schopen útok malé armády s pěti canony odrazit a Rogue ztratil všechny své jednotky, tedy kromě jediného Crawlera. V 11. minutě se mu podařilo, v poslední vteřině po zpozorování Pylonu hlídaného dvěma Zealoty, včas teleportovat dvě DT na expanzi, ze které nespatřen prošel až do Zergské báze, a Rogue byl nucen rezignovat kvůli absenci stealth detection.
2. Hra Coda s0s 2:0 Rogue
V druhé hře oba hráči velice rychle rozexpili, Rogue rovnou se dvěma expanzemi. Nadějně rozjetý Zerg podlehl kouzlu reputace svého protivníka a každou ze svých základen pro jistotu opatřil Spore Crawlerem. Rogue bohužel přišel o svého Overlorda dříve, než mohl zahlédnout dvě Gatewaye a s0sovu expanzi na cliffu také zahlédl příliš pozdě na to, aby s ní mohl se svým economy based buildem cokoli udělat.
Ve 12. minutě s0s narazil se svou armádou blink Stalkerů a Sentry na Zergskou armádu Hyder bez speed upgradu, takže ji přirozeně následoval až do báze. Kdyby Rogue v tu samou chvíli neútočil na jeho báze několika Roachi, mohlo dojít k zajímavé bitvě o chvíli dříve. Protoss byl ale nucen část svých jednotek svolat zpět do báze, ve které do té doby nepostavil Robotics Facility. Rogue však své jednotky u oponenta doma zakopal a soustředil se na armádu, která mu mezitím znovu klepala na hlavní vchodové dveře. Následně jsme viděli krásné využití Force fieldu, Guardian shieldu a Time warpu ze strany s0s, kterému pár chvil poté připadlo vítězství.
3. Hra Iron Fortress s0s 3:0 Rogue
Rogue začal následující hru expanzí, v jejíž stavbě mu s0s bránil jen chvíli. Protoss na protivníkovu expu odpověděl stavbou svého Nexusu. Rogue pak zvládl obejít wall, kterým s0s chránil svou expanzi a zničit klíčový Gateway Pylon. I s jediným Zealotem byl ale s0s schopen svou bázi ubránit a naopak vyslat jednotky na Zergskou expanzi. Po cestě se mu podařilo v 6. minutě zabít i Queenu, což je takto brzy rozhodně výhodou a povzbuzen tímto úspěchem se pustil do výstavby 7 Gatewayů, jejichž produkci Rogue neměl šanci odolávat a přes poslední zoufalou snahu o obranu své báze byl nucen napsat své poslední GG a popřát svému protivníkovi hodně štěstí ve finále.
Hra 1 Bridgehead: 11:20
Hra 2 Coda: 21:30
Hra 3 Iron Fortress: 35:00
Podrobnou reportáž ze všech sedmi finálových her posledního světového šampionátu ve StarCraftu II: Heart of the Swarm vám přineseme v pátek, společně s vyhlášením výsledků obou soutěží, o nichž jsme vás informovali v reportáži ze čtvrtfinále.
DISKUZE: Semifinále Blizzconu - konec éry StarCraft II: Heart of the Swarm