Skyshine's Bedlam - recenze. Povedený postapokalyptický předkrm

Skyshine's Bedlam

Skyshine's Bedlam FOTO: GAMIFIQUE.cz

Příběhově hra nenasazuje žádnou vysokou laťku. Suma sumárum, jste řidičem obrněného monstrózního vehiklu typu Dozer, jehož cílem je převést co nejvíce osadníků skrze pustou zemičku Bedlam do bájného Aztec City, pokud možno v jednom kuse. Toť vše! Žádný hlubší smysl v příběhu nemá cenu vyhledávat. Cílem je buď Aztec City, nebo smrt. I přes tento fakt, příběh celkem zapadá do herního konceptu a tvoří mu celkem příjemnou kulisu. Hlavním tahounem Skyshine's Bedlam je totiž hráčova volnost v rozhodování a v taktizování, jak daný úkol splníte.

Skyshine's Bedlam | foto: GAMIFIQUE.cz

Překročit hranice Bedlamu totiž není vůbec jednoduché a vaše činy nemálo ovlivňují důležité faktory: počet vašich pasažérů, potravin, energetických článků (důležitých pro vylepšování vašeho Dozeru, nebo pro zpřístupnění speciálních dovedností během boje) a v neposlední řadě i kapacitu pohonných hmot. A je pouze na vás, jak moc hodláte riskovat prozkoumávání sutin či zda dát na frak jiným nomádům a ukrást jim jejich zásoby. Hra vás jednoduše hodí do pustiny a vy prostě dělejte, jak umíte. Díky velmi intuitivnímu ovládání, dialogům a popisům jednotlivých situací mi absence vedení za ručičku k houpačkám přišla jako geniální. Ono konec konců…je to přeci tahová strategie.

Když hratelnost pokulhává

K jednotlivým RPG prvkům se bok po boku staví i nutnost sestavení vašeho bojového týmu. Celkově si partu můžete poskládat až ze čtyř bojovníků, rozdělených podle specifických tříd. Kromě odstřelovače a pistolníka nás v těžkých situacích může doprovázet i voják s brokovnicí, či jistá forma futuristického těžkooděnce. Mimo změny jména ale žádné hlubší úpravy nečekejte. I level jednotlivců se zvyšuje sám, podle určitého počtu eliminovaných protivníků.

Skyshine's Bedlam | foto: GAMIFIQUE.cz

Každé utrpené zranění vašeho člena bude odměněno několikadenním pobytem v pojízdné ošetřovně. V případě jeho úmrtí v boji máte nadále na výběr o jednoho vojáka méně. Přestože se soubojový systém nijak výrazně neliší od tomu, na který jsme zvyklí např. ze série Heroes of Might and Magic, ne každému může sednout náhodné rozmístění jednotek a omezené pole jejich působnosti.

Krásný postapokalyptický komiks

Graficky se hra svým zpracováním nápadně podobá sérii Borderlands. Komiksové pojetí skvěle sedí do konceptu a nejen na jednotlivé souboje je radost pohledět. V duchu s estetickou stránkou kráčí i optimalizace. Bedlam si bez problémů zahrajete i na starších strojích a kvůli absenci jakéhokoliv grafického nastavení hra zkrátka bude vypadat pořád k světu. Podobnou rozmanitostí oplývá i soundtrack, který zde v podstatě není. Většinu herního času vás budou doprovázet pouze chmurné rytmy, které na druhou stranu nijak nekazí celkovou atmosféru. V kombinaci tedy se zbytkem povedených článků hry, Bedlam tvoří povedený pár hodinový předkrm, jenž dostatečně zaplňuje čas před nástupem jiných titulů s podobnou tématikou (ano…dívám se tvým směrem, Bethesdo.)

Skyshine's Bedlam

Skyshine’s Bedlam je povedenou hříčkou na poli tahově-strategického sucha. Povedená hratelnost obohacená dobře fungujícími RPG prvky a uspokojujícím grafickým zpracováním tvoří vcelku příjemnou zábavu na pár dlouhých chvil. Škoda jen pár designérských chyb, které nemusí vyhovovat většině fanouškům daného žánru. I přesto si tento indie titul zaslouží svou chvilku pozornosti.

• Povedená grafika
  • RPG prvky
  • Přijatelná cena