Crunch nemá v Obsidian Entertainment místo. Tvůrci raději něco vyškrtnou, než aby ohrožovali zaměstnance

O problému s přesčasy v herním průmyslu se toho napovídalo a napsalo už mnoho. A ani Obsidian Entertainment nechtějí být pozadu, a tak vydali prohlášení ohledně své firemní kultury.

Armored Warfare

Armored Warfare FOTO: Obsidian Entertainment

Crunch, neboli masivní přesčasy zejména před blížícím se deadlinem, jsou velkým problémem videoherního průmyslu. Jen v posledních letech vyplavala na povrch řada odstrašujících případů, kdy museli zaměstnanci pracovat i více než sto hodin týdně, přičemž peníze za hodiny navíc se na výplatní pásce neobjevily, případně byla proplacena jen jejich malá část.

O tomto problému se ale naštěstí mluví víc a víc. A když je jasné, že se nikdy nepodaří vymýtit, naděje na lepší život vývojářů každým rokem roste. Navíc existují taková studia, která své zaměstnance k přesčasům nenutí. A mezi ně patří i Obsidian Games. Tedy alespoň podle slov senior designera Briana Hinese.

„Obsidian není "crunch" studio, což je jedna z věcí, díky které tu naši lidé zůstávají hodně dlouho," řekl, a zároveň dodal, že zaměstnanci jsou čas od času požádání o nějaký ten přesčas. Nikdy ale nejde o nátlak, nýbrž žádost, jíž je možné kdykoliv odmítnout.

„Crunch, pochod smrti či něco podobného tu nebylo už hodně dlouhou dobu, pokud si pamatuji. Je to jedna z věcí, kterou jsme si naprosto jistí. Raději něco vyškrtneme, než abychom našim lidem zakazovali život mimo herní průmysl."

Studií s podobným smýšlením poslední dobou přibývá. Playground Games, tvůrci série Forza Horizon, například vydali jasné prohlášení, že crunch nemá v moderním vývoji her místo. Respawn Entertainment, studio stojící za Apex Legends a Titanfall, zase raději budou vydávat aktualizace v menším množství, aby tak zajistili více volna pro své zaměstnance.

Jaký je váš názor? Záleží vám na dobru lidí, kteří pracují na vaši oblíbené hře, nebo vám jde hlavně o obsah a kvalitu a pozadí vás nezajímá? Napište nám váš názor do komentářů na sociálních sítích, nebo do diskuze pod tímto článkem.

img-responsive

Red Dead Redemption 2 | foto: Rockstar Games

Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

DISKUZE: Crunch nemá v Obsidian Entertainment místo. Tvůrci raději něco vyškrtnou, než aby ohrožovali zaměstnance

Vstupte do diskuze

Doporučujeme

Streamování klasické konzole nenahradí. Tedy alespoň ne v následujících…

18.08.2019 17:33 Co si pro nás chystá Sony s novým PlayStationem, je stále ve hvězdách, nový Xbox ale pomalu dostává…

Metro 4 je ve vývoji. Scénář píše opět Dmitry Glukhovsky

16.08.2019 19:00 Metro Exodus už je venku více než půl roku, bylo tedy jasné, že dříve nebo později se první…

Související:

Nejčtenější články

reklama

Gamifique.cz je český herní web, který se zaměřuje na hry pro PC, PlayStation 3, PS4, Xbox 360, Xbox One, PS Vita, Wii U, 3DS, Android, iPhone a iPad. Internetový herní portál Gamifique.cz je určen všem hráčům a čtenářům se zájmem o recenze, novinky, preview, videorecenze i podcasty. Gamifique.cz také poskytuje rozsáhlou databázi her a pravidelně sleduje největší novinky na herním trhu, například série Dragon Age, World of Warcraft, Call of Duty, Battlefield, Assassin's Creed, Grand Theft Auto, FIFA, Counter-Strike, Zaklínač, League of Legends, DOTA a další.