První recenze na Warcraft film jsou venku a nevypadá to příliš dobře

Zázrak se nekoná?

Warcraft

Warcraft FOTO: Blizzard Entertainment

Spasitel, který konečně prolomí prokletí filmových adaptací herního materiálu? Ještě před rokem to vypadalo, že byste sázkou na Warcraft neprohloupili, ale s tím jak se začaly vynořovat trailery tahle jistota postupně opadávala. A první recenze na původně tak nadějný film Warcraftu příliš nepomáhají.

Ohlasy od kritiků se pohybují od mírně pozitivních po extrémně negativní. Nejsmířlivěji se k Warcraftu vyjádřil The Hollywood Reporter, který vyzdvihnul způsob vyprávění lehce inspirovaný westernem. The Wrap naopak film rozcupoval a přirovnal ho k legendárním propadákům Battlefield Earth nebo Super Mario Bros, těm posledním filmům, ke kterým chcete, aby byla vaše epická filmová adaptace herní předlohy přirovnávána (s čestnou výjimkou daňových „podvodů“ od Uwe Bolla).

Kritice se nevyhnulo takřka nic. CGI údajně působí uměle a bije do očí, scénář je plný klišé a Garona v podání Pauly Patton, „jejíž tesáky jsou tak směšné, že často odvádějí pozornost od jejího výkonu, který je směšný úplně stejně“. Na druhou stranu, Gul’dan si své fanoušky rozhodně našel. Zároveň se recenze vesměs shodují, že Warcraft padá do stejný pasti jako mnoho jiných adaptací – příliš nefunguje jako samostatný film a pokud předlohu neznáte jako svoje boty, budete to mít těžké.

Na Metacritic v současné chvíli u Warcraftu „září“ 31 % (na stupnici 1-10, ne 6-10 jako u herních recenzí), na Rotten Tomatoes se dočkal jen třetiny pozitivních recenzí, ale tohle číslo s větším počtem verdiktů nejspíše zamíří níž jako u většiny filmů. Ale ještě nemusíte roztrhávat lístky, protože třeba ve Francii už je Warcraft od dnešního dne v kinech a ohlasy od diváků, kteří měli to štěstí (nebo smůlu) vidět půlnoční premiéru nebo už dřívější promítání, jsou o něco pozitivnější.

Obě strany je lepší brát s určitou rezervou, ale ve výsledku na ohlasech možná příliš záležet nebude (i když některé filmy jako After Earth špatná pověst úplně položila), hlavně když si film na sebe vydělá a pak se třeba se podaří chyby vychytat v případném pokračování.

Témata: Warcraft (film)

DISKUZE: První recenze na Warcraft film jsou venku a nevypadá to příliš dobře