Změní Hellblade pohled na nezávislé hry?

Úspěch Hellblade: Senua's Sacrifice může znamenat nový začátek pro nezávislé AAA tituly.

Hellblade: Senua's Sacrifice

Hellblade: Senua's Sacrifice FOTO: Steam

Nezávislé hry mají své kouzlo. Jejich vývojáři se musí spokojit s malým rozpočtem a i přesto dokážou přivést na svět atraktivní tituly. Sice většinou nemají tu nejlepší grafiku, ale z jejich hratelnosti by se mohla učit většina dnešní AAA produkce. Nedávno ale vyšel Hellblade: Senua's Sacrifice, který tuto definici úplně zbořil.

Hru vytvořilo Ninja Theory, které stojí za takovými trháky jako DmC: Devil May Cry nebo Heavenly Sword. Už během vývoje jejich nejnovějšího počinu dávali najevo, že jsou nezávislé studio a podle toho stvořili i svoji hru. Jenže pokud se na ni podíváte, od AAA kousků ji nerozeznáte.

Vývojářům se povedla grafika na výbornou, zasazením se trefili fanouškům do chuti (vikingská mytologie), perfektní atmosférou celou svou práci podtrhli a do rukou širší veřejnosti ji dopomohla distribuovat příznivá cena (780 korun). To vše se jim, narozdíl od předešlých titulů, povedlo zaplatit z vlastních zdrojů bez pomoci vydavatele.

Podle informací od samotných vývojářů měli k dispozici zhruba deset milionů dolarů, což je pětkrát méně než průměrná cena výroby AAA hry. Kvůli tomu museli přistoupit k řadě kompromisů, které ale kvalitu jejich kousku neovlivnily.

Teď si představte, že by se něco podobného v budoucnosti povedlo více nezávislým studiím. Bylo by úžasné, kdybychom na trhu měli inovativní kousky se zajímavou hratelností a perfektní grafikou, které by své nedostatky a díry v rozpočtu maskovaly skvělým vyprávěním.

Dnes lze něčeho podobného dosáhnout bez větších problémů. Pokud máte skvělý nápad, zkušený tým a koncept, který se lidem zalíbí, tak můžete sesbírat dostatek financí pomocí crowdfundigových kampaní. Tento způsob umožnil vznik například největší české naději Kingdom Come: Deliverence a díky němu mohl vyjít i největší propadák loňského roku No Man's Sky.

img-responsive

Kingdom Come: Deliverance | foto: www.kingdomcomerpg.com

Dnešní svět zkrátka nabízí spoustu způsobů, jen musí být vývojář šikovný, plný ideálů a nápadů. Pakliže jich bude víc a víc, herní průmysl z toho bude těžit...

Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

DISKUZE: Změní Hellblade pohled na nezávislé hry?

Vstupte do diskuze

Doporučujeme

Vampyr dostane vlastní televizní adaptaci

18.08.2018 17:57 Od vydání RPG hry Vampyr uběhly dva měsíce a už začínají prvotní přípravy na televizní adaptaci.

Rozhovor: Vyzpovídali jsme Pixel Reign, tvůrce obtížné plošinovky Robbie…

16.08.2018 21:03 Trojice zkušených vývojářů pracující na jejich prvotině Robbie Swifthand and the Orb of Mysteries…

Související:

Nejčtenější články

  1. Zábavnější a obsáhlejší než Origins: Takový bude nový Assassin's Creed Odyssey

  2. SOUTĚŽ: Vyhrajte pekelně těžkou plošinovku na Steam

  3. Nová krev pro Unreal Engine? Epic Games chce zdarma zaučovat vývojáře

reklama

Gamifique.cz je český herní web, který se zaměřuje na hry pro PC, PlayStation 3, PS4, Xbox 360, Xbox One, PS Vita, Wii U, 3DS, Android, iPhone a iPad. Internetový herní portál Gamifique.cz je určen všem hráčům a čtenářům se zájmem o recenze, novinky, preview, videorecenze i podcasty. Gamifique.cz také poskytuje rozsáhlou databázi her a pravidelně sleduje největší novinky na herním trhu, například série Dragon Age, World of Warcraft, Call of Duty, Battlefield, Assassin's Creed, Grand Theft Auto, FIFA, Counter-Strike, Zaklínač, League of Legends, DOTA a další.