






Virtuální hokej je fajn
Hokej je úžasný sport. Je rychlý, tvrdý, krásný, s dlouhou historií... Spoustu vývojářů už se jej pokoušelo přenést na obrazovky monitorů, ale žádná z nich neuspěla v takové míře jako NHL od EA Sports.
V devadesátých letech, v době, kdy bylo 3D téměř sprosté slovo, přineslo nejrealističtější možný zážitek s těmi největšími hvězdami své doby. Postupně se začala svážet s technickým pokrokem, nabalovala na sebe více módů, lepší umělou inteligenci, grafiku a každým rokem se přibližovala víc a víc realitě.
Dnes EA láká na stejná slůvka, jenže v dnešní době taková slova už nemají moc velkou váhu. Fanoušci proto každý rok sahají do peněženek kvůli několika málo novým módům, příslibu lepší umělé inteligence a aktualizaci soupisek.
Chybí konkurence
A beta verze NHL 18 ukázala, že nejinak tomu bude i letos. Umělá inteligence sice brání zase o krůček lépe, přibyl nový zajímavý mód "THREES" (3v3), můžeme očekávat lepší chytání brankářů, ale to je všechno. Vyplatí se to za vašich těžce vydřených 1800 korun? Podle nás rozhodně ne!
EA Sports by si měli uvědomit, že podobným jednáním připravují sami sebe o zisky. Zatím sice ztráty nejsou tak markantní, protože na trhu nenajdete žádného vážného konkurenta, ale představte si, že by se KHL rozhodla zaplatit vlastní hru. Nejenže by EA rázem ztratila část svoji těžce vybudované základny, ale musela by začít konat, být o krok napřed jako FIFA před sérií PES od Konami.
To zní skvěle, protože sportovní oddělení EA by konečně ukázalo, co v nich doopravdy vězí. Už by dále netrápili oblíbenou sérii na zastarávajícím Ignite eginu a přešli po vzoru svého fotbalového bratříčka na Frostbite. Mohli bychom očekávat zajímavější novinky, každý rok lepší hokej...
Řešením je free-to-play
Nebo by mohli v nastoleném trendu pokračovat bez hněvu fanoušků. Jak toho docílit? Přechodem na free-to-play model.
Jak jsme již řekli výše, nový ročník NHL je v podstatě jen aktualizace soupisek s příslibem nových módů a změn. Takto by se vývojáři mohli věnovat jen soupiskám a online módu, který vynáší dostatek peněz na provoz serverů, placení dalších účtů a profit.
HUT je mezi hráči velice oblíbený, se správným přístupem by tak mohli Electronic Arts přilákat nejen více fanoušků na bezplatný mód pro jednoho hráče, ale ještě víc na multiplayerová klání. Začít základním balíčkem a pokračovat odemykáním dalších za pomoci velkého úsilí nebo peněz nezní vůbec špatně.
Tato myšlenka se ale nejspíše nikdy nenaplní. Funkci free-to-play by tak mohla v budoucnu suplovat služba EA/Origin Access, která je opravdu levná. Jen bychom museli zapomenout na aktualizaci soupisek, neboť s novým ročníkem podpora automaticky končí...
Doporučujeme
AAA hry bude moct tvořit každý. Epic Games vývojářům výrazně ulehčí práci
12.11.2019 16:39 Grafika srovnatelná s Battlefield V či Metro: Exodus? To může být brzy realita i pro menší…
DISKUZE: Nízké prodeje a málo novinek? Řešením je přechod na free-to-play model