






Od mikroelektroniky do herního průmyslu
Sony je tu s námi už dlouhou řádku let. V roce 1994 vypustila do světa legendární stroj charakteristické šedé barvy a v roce 2000 začala prodávat PlayStation 2, z něhož se později stala nejprodávanější domácí konzole všech dob (zhruba 150 milionů kusů). PlayStation 3 sice na takové číslo nedosáhlo, stále si ale drželo vysokou kvalitu, kterou japonská společnost posunula ještě dál v roce 2013.
Jejich čtvrtá generace zaznamenala úspěch už při svém oznámení na E3 2013, kde jasně převálcovala největšího konkurenta Xbox. Díky jeho příznivé ceně i kvalitním komponentům prodala během prvních 24 hodin jeden milion kusů, čímž se stala nejrychleji prodávanou konzolí v historii.
Revoluce
Trh je ale nevyzpytatelný. Jednou jste nahoře, poté zase dole. Sony se dokázala v podstatě od vydání PlayStation 2 udržet na vrcholu, jenže dnes hráči vyžadují mnohem větší komfort než v minulosti. Jak se tedy může Sony udržet vedoucí pozici na trhu?
Musí myslet i mimo svět konzolí, tak jak to dělali už v době PSP, PS Vita, PlayStation Store a také tajemného Projektu Morpheus, z něhož se nakonec vyklubala virtuální realita. Ta se ve světě prodává velice dobře. Nedávno se přelila přes hranici jednoho milionu, nad čímž "kroutilo hlavou" i vedení samotné firmy. A v takových projektech by měli pokračovat. Měli by pracovat na něčem, co rozhýbe herní obec a udělá radost všem jeho příznivcům.
V dnešní době to pro Sony není příliš těžké. Mají obrovskou komunitu, která sama od sebe obstará propagaci. Zářným příkladem může být oznámení Xbox One X, u něhož se neprobírala jen jeho síla, ale také odpověď Sony. Bude to PlayStation 5? Jaký design tvůrci zvolí? Spoustu otázek, žádné odpovědi, ale hlavně reklama.
Hry na prvním místě
U konzolí od dvou největších rivalů se vždy bude hledět na jeho technické specifikace, důležitým faktorem jsou ale hry. Na nich staví oba dva stroje a už několik let z tohoto souboje vychází jako vítěz právě PlayStation. Narozdíl od Xboxu nabízí rozmanitý výběr exkluzivních titulů od God of War, Bloodborne, The Order 1886, Detroit: Become Human až po řadu nezávislých kousků, kterým společnost ráda pomůže s vývojem.
Krom samotných her bude do budoucna nutné Sony dotlačit i k meziplatformovému hraní, kterému se nevyhýbá Microsoft ani Nintendo (Rocket League). Japonská firma se tomuto kroku stále brání, což některé fanoušky velice mrzí.
Jak vidíte budoucnost PlayStationu a Sony vy? Udrží si jejich prodejní oddělení kladnou a rostoucí bilanci, nebo jej zašlápne Microsoft se staronovými hráči Nintendem a Atari? Svěřte se nám s vaším názorem do komentářů.
DISKUZE: Sedmnáct let na vrcholu aneb jak si může Sony udržet vedoucí pozici