Vyučovat s pomocí her není těžké, stačí zvolit správný přístup

Malý nezávislý tým Tritan Studios si dal za cíl vytvořit realistické hack-and-slash RPG. Po několika měsících vývoje zamířil na Kickstarter, kde se pokouší vybrat 50 tisíc dolarů na další vývoj hry. S tvůrci jsme se tedy bavili o dopadu možného neúspěchu crowdfoundingové kampaně, zeptali jsme se i na jejich začátky a oblíbená témata. Co nám pověděli?

Pillars of History

Pillars of History FOTO: Kickstarter

Kdy vzniklo vaše studio?

Jako tým jsme se shlukli někdy před rokem a společnost jsme založili před šesti měsíci.

Co vás přivedlo na dráhu herních vývojářů?

Všichni jsme aktivní hráči. Celý náš tým hraje hry už od dětství . Někteří z nás byli součástí nezávislých vývojářských studií, jiní pracovali pro mnohem známější studia.

Každý z vás má rozličné záliby, oblíbené série. Co vás tedy svedlo na stejnou stezku? Všichni máte rádi historii, RPG?

Jak jsem řekl, všichni jsme posedlí hraním. Každý z nás má rád jiné hry a žánry, ale všichni sdílíme stejný zájem - RPG tituly. Když jsme tedy diskutovali o tom, jakou hru vytvoříme, žánr byl hned jasný. No a myšlenka přinést na trh historickou hru, která zároveň vyučuje, přišla tak nějak sama. Chtěli jsme vytvořit něco speciálního, ne jen další RPG. Když se podíváte kolem sebe, všude najdete jen samé fantasy. Sice to není špatný žánr, ale my chceme ukázat, že tu je i jiná odnož, jež si zaslouží pozornost. Jsme přesvědčení, že jsme vybírali správně, protože jsme obdrželi veskrze pozitivní zpětnou vazbu... A ano, každý z nás má rád historii.

V jakém enginu hru vyvíjíte a proč jste zvolili zrovna jej?

Pracujeme v Unity 3D. Tento engine se stal skvělou pomůckou pro nezávislé tvůrce stejně jako pro velké společnosti. Blizzard jej taky používá...

Proč jste zvolili zrovna 8. století a Balkán s východní Evropou?

Vybrali jsme tuto část historie, protože je doslova našlapaná zajímavými událostmi. Tou dobou vznikal Bulharský stát a stával se opravdovou hrozbou pro Východořímskou říši, která byla největším a nejvlivnějším státem té doby. Z druhé strany zase sužovali Byzanc Arabové podnikající nájezdy na jejich území... Toto období nám zkrátka podsouvá spoustu zajímavých příběhů a my toho chceme využít.

Inspirovali jste se při tvorbě Pillars of History u Titan Questu?

Každá hra si z něčeho bere inspiraci. Možná to bude překvapivé, ale čerpali jsme z Mount & Blade a Baldur's Gate. Samozřejmě nás ovlivnilo více titulů, ale tyto jsou ty nejvýraznější.

Tvrdíte, že vaše hra je historicky přesná. Bude tak přesná jako Assassin's Creed? (Když někoho zabijete, můžete si být jistí, že byl v historii zabit na stejném místě a ve stejný den)

Realistická a přesná! Takový bude Pillars of History. Abychom toho docílili, spolupracujeme s nadějnými mladými historiky a archeology. A realismus se promítne i do hratelnosti. Budete si muset dávat pozor na výdrž, protože to nebude jen něco, co byste mohli v průběhu ignorovat. Bude silně ovlivňovat vaše souboje a také průzkum okolí. Jak? Unavený voják je mrtvý voják! Abyste obnovili výdrž, musíte najít místo, kde si váš hrdina v klidu odpočine a také dbát na dostatek jídla. Možná to zní jednoduše, ale nebojte se. Každý den ve středověku byl bojem o přežití a stejné to bude i v naší hře.

Sedm různých hrdinů a každý z nich bude mít jiný příběh - jak si to přesně představujete?

Každý hrdina bude mít vlastní příběh. Jeden z nich byl prodán do otroctví, další chce zase pomstít smrt jeho/její matky... Každý z nich bude dostávat úkoly, které budou souviset s jeho minulostí. Všichni si ale projdou důležitými historickými událostmi.

Vaše kampaň se blíží k závěru a zatím jste nedosáhli svého cíle. Bude vývoj pokračovat, i když peníze nevyberete? Pokud ano, bude to mít nějaký dopad na hru?

Toto je naše první crowdfundingová kampaň. Díky ní jsme si dokázali uvědomit některé nedostatky, chyby. Po jejím skončení si uděláme kompletní analýzu, řekneme si co vylepšit... Potencionální příjem z Kickstarteru ale nebude mít příliš velký vliv na budoucí vývoj hry. Jasně, pokud by byla kampaň úspěšná, drasticky by to zvýšilo rychlost jejího vývoje, protože jak všichni víme, tvorba hry je náročný a drahý proces. Našemu projektu ale věříme, věříme jeho kvalitám a myšlence, takže budeme pokračovat a hledat jiné způsoby, jak vývoj financovat.

Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

DISKUZE: Vyučovat s pomocí her není těžké, stačí zvolit správný přístup

Vstupte do diskuze

Doporučujeme

Víkend plný her zdarma! Jak získat LEGO The Hobbit či DayZ?

13.12.2018 21:38 Vánoce se blíží! A my hráči z toho budeme jenom těžit.

Steam ztrácí půdu pod nohama. Nevyjde na něm další slibný titul

13.12.2018 21:06 Populární adaptace filmu o zombie apokalypse z roku 2013 nevyjde na Steam.

Související:

Nejčtenější články

  1. Steam ztrácí půdu pod nohama. Nevyjde na něm další slibný titul

  2. Epic Games Store mohutně posiluje. Proti Steamu bojuje exkluzivitami a hrami zdarma

  3. YouTube a hry: Populární platforma slaví nejsilnější herní rok v historii

reklama

Gamifique.cz je český herní web, který se zaměřuje na hry pro PC, PlayStation 3, PS4, Xbox 360, Xbox One, PS Vita, Wii U, 3DS, Android, iPhone a iPad. Internetový herní portál Gamifique.cz je určen všem hráčům a čtenářům se zájmem o recenze, novinky, preview, videorecenze i podcasty. Gamifique.cz také poskytuje rozsáhlou databázi her a pravidelně sleduje největší novinky na herním trhu, například série Dragon Age, World of Warcraft, Call of Duty, Battlefield, Assassin's Creed, Grand Theft Auto, FIFA, Counter-Strike, Zaklínač, League of Legends, DOTA a další.