K poskytování služeb, cílení reklam a analýze návštěvnosti využíváme soubory cookie. Používáním webu s tímto vyjadřujete souhlas. Další informace

Každý rok blíže k realitě aneb jak se mění Motion capture

Reálná mimika, pohyby, animace - to vše dnes mohou vývojáři věrně nasnímat za pomoci technologie Motion Capture. Která hra ji ale použila poprvé? Jak se za poslední léta změnila?

Ryse: Son of Rome

Ryse: Son of Rome FOTO: www.einfogames.com

Realistická mimika a pohyb - to je něco, bez čeho se už dnešní AAA tituly bezesporu neobejdou. Dříve bylo něco takového mnohem těžší vytvořit, ale díky rozvoji počítačových technologií mají dnes vývojáři přístup k motion capture.

Starší než si myslíte

Může se zdát, že motion capture se v herním průmyslu používá teprve krátkou dobu, ale opak je pravdou. První titul, jenž začal experimentovat s touto technologií byl japonský Reikai Doushi. Ten vyšel už v roce 1988 a jednalo se o bojovou hru, v níž jste se ujali role čínského exorcisty. Jestli se vývojářům pokusy povedly, můžete posoudit sami.

Na přelomu osmdesátých a devadesátých let ještě využívala technologie série Prince of Persia nebo bojovky Virtua Fighter, Soul Blade či Tekken. Největší zlom ale nastal s příchodem 3D enginů, které  konečně umožnily realističtější pohyb v prostoru. Jenže na počátku se museli tvůrci stále potýkat s limitacemi tehdejšího hardwaru a plné využití našlo motion capture až v posledních letech.

Na přelomu století se hustota titulů zvyšovala, jenže tehdejší konzole a počítače neměly takový výkon, jaký by vývojáři potřebovali. Rozmach tedy nastal s příchodem nové generace konzolí (PS3 a Xbox 360). Jejich technické parametry umožnily vytvořit na monitorech mnohem hezčí grafickou podívanou, dokázaly vykreslovat více postav i větší vzdálenost.

Kolem roku 2010 začala být technologie využívána čím dál častěji a s nejnovějšími stroji od Sony a Microsoftu se posunuly hranice opět o něco dál. Mnohem větší manévrovací prostor v podobě silného hardwaru tak dal tvůrcům možnost řádně využívat motion capture.

Pokrok nezastavíš

Jak jsme již zmínili, největší boom zažil MoCap (jak jej někteří nazývají) teprve v poslední době. V samotných počátcích dokázal zaznamenávat jen některé části těla nebo jen jedinou postavu, dnes už není problém nahrávat složité scény s několika aktéry. Stejné to je i s mimikou tváře, jejíž snímání je dnes velice oblíbené.

Z her se tak díky motion capture stávají filmy a z filmů zase hry. A s přibývajícím věkem této technologie se dá počítat s tím, že se ještě více rozšíří. A když se dostane do rukou nezávislým vývojářům, bude to jen a jen dobře.

Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

DISKUZE: Každý rok blíže k realitě aneb jak se mění Motion capture

Vstupte do diskuze

Doporučujeme

1. kolo Velké letní soutěže: Vyhraj jednu z pěti zajímavých her na Steam!

16.07.2018 19:46 Chcete se zapojit do soutěže o pět skvělých her? Tak rozklikněte tento článek a dozvíte se víc!

Vyhrajte s Gamifique.cz plno zajímavých her na Steam!

15.07.2018 16:14 Připravili jsme si pro vás slibovanou sérii soutěží. Více informací v článku.

Související:

Nejčtenější články

  1. "České Dark Souls" LostHero uspělo na Startovači

  2. Další Zaklínač na obzoru? Šéf CD Projektu to naznačil

  3. „Nechcete další edice Skyrimu? Nekupujte si je," vzkázal Todd Howard

reklama

Gamifique.cz je český herní web, který se zaměřuje na hry pro PC, PlayStation 3, PS4, Xbox 360, Xbox One, PS Vita, Wii U, 3DS, Android, iPhone a iPad. Internetový herní portál Gamifique.cz je určen všem hráčům a čtenářům se zájmem o recenze, novinky, preview, videorecenze i podcasty. Gamifique.cz také poskytuje rozsáhlou databázi her a pravidelně sleduje největší novinky na herním trhu, například série Dragon Age, World of Warcraft, Call of Duty, Battlefield, Assassin's Creed, Grand Theft Auto, FIFA, Counter-Strike, Zaklínač, League of Legends, DOTA a další.