Od snu až k obrovskému úspěchu: Jak se vytvářel Battlefield 1?

Battlefield 1 minulý rok uspěl na plné čáře, jeho cesta za úspěchem ale byla poměrně trnitá. Pojďte si ji s námi znovu projít.

Battlefield 1

Battlefield 1 FOTO: DICE

Battlefield 1 je jednou z nejúspěšnějších her od EA posledních let. Od svého vydání v říjnu minulého roku zaznamenala už více než 15 milionů prodaných kopií a se zařazením do služby EA/Origin Access tvůrci předpokládají další příliv hráčů. Jenže ani taková pecka s obrovským finančním zázemím neměla předem vyšlapanou cestičku.

Poprvé to začalo skřípat už na samém začátku. Tehdy si DICE mělo zvolit období, do kterého chtějí další díl zasadit. Vybrali první světovou válku. Podle nich šlo o skvělé místo, kam poslat jejich oblíbenou sérii. Zbraně i tehdy používané stroje by daly hráčům spoustu nových možností, jak se vyřádit a každý by si mohl užít jiný herní styl. 

Jenže když tvůrci přišli s nápadem za viceprezidentem společnosti EA, ten jejich návrh odmítnul. Řekl jim, že 1. světová válka je zákopový konflikt a něco takového hráče přece nemůže bavit. Koncepty tedy zůstali ležet v šuplíku a titul z jedné z nejkrvavějších světových potyček na chvíli zůstal jen jejich snem.

DICE se ale myšlenky na nový titul nevzdalo, později se k němu vrátilo, a když přišel ten správný čas, konfrontovali se svým nápadem Patricka Söderlunda. Demoverze Battlefieldu 1 ho přesvědčila a řekl si, že by to s tím nápadem přece jen mohli zkusit. Vývoj se tedy rozjel na plné obrátky.

Velice důležitým prvkem byla pro vývojáře hratelnost. Tu nechtěli v žádném případě podcenit a měli v plánu přinést co nejrealističtější zážitek a zároveň zábavu. To se v kombinaci s úžasnou grafikou vytvořenou za pomoci enginu Frostbite, povedlo.

Tvůrci se taktéž zaměřili na dějovou linku. Jak asi víte, ta sleduje hned několik neznámých vojáků, původní koncept však byl poněkud tradičnější. Zážitek chtěli DICE ještě více umocnit dobovými barevnými fotografiemi. Jejich výběr si vzal na paškál Aleksander Grøndal.

Rychlý spád událostí už poté každý zaznamenal. Nejprve vývojáři vydali trailer, který se v jednu dobu dostal mezi nejlajkovanější videa na Youtube a jasně převálcoval svého konkurenta Call of Duty: Infinite Warfare (jenž se zase naopak dostal mezi nejdislajkovanější videa). Několik měsíců potom přichystalo EA možnost pro všechny, jež si chtěli hru vyzkoušet ještě před vydáním. Beta byla vůbec tou nejúspěšnější v historii společnosti a následné prodejní úspěchy už nikoho nemohly překvapit.

Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

DISKUZE: Od snu až k obrovskému úspěchu: Jak se vytvářel Battlefield 1?

Vstupte do diskuze

Doporučujeme

Další obsah zdarma pro majitele Frostpunku

19.09.2018 20:14 Právě vyšlo nové DLC pro povedenou strategii Frostpunk.

Další hra ze světa Zaklínače už zná datum vydání

18.09.2018 18:18 Víme, kdy vyjde Thronebreaker: The Witcher Tales. A bude to dříve, než se čekalo!

Obrovské hřiště plné zábavy: Just Cause 4 představuje čtveřici biomů

16.09.2018 16:51 Tvůrci v novém videu podrobněji představují jednotlivé části světa, na které se v novém Just Cause…

Související:

Nejčtenější články

  1. Obrovské hřiště plné zábavy: Just Cause 4 představuje čtveřici biomů

  2. Další DLC pro The Elder Scrolls Online v novém videu

  3. Politický simulátor Democracy se vrací. Pracuje se na čtvrtém dílu

  4. Další obsah zdarma pro majitele Frostpunku

reklama

Gamifique.cz je český herní web, který se zaměřuje na hry pro PC, PlayStation 3, PS4, Xbox 360, Xbox One, PS Vita, Wii U, 3DS, Android, iPhone a iPad. Internetový herní portál Gamifique.cz je určen všem hráčům a čtenářům se zájmem o recenze, novinky, preview, videorecenze i podcasty. Gamifique.cz také poskytuje rozsáhlou databázi her a pravidelně sleduje největší novinky na herním trhu, například série Dragon Age, World of Warcraft, Call of Duty, Battlefield, Assassin's Creed, Grand Theft Auto, FIFA, Counter-Strike, Zaklínač, League of Legends, DOTA a další.