Co jste nevěděli o Playerunknown's Battlegrounds?

Pozadí vývoje i samotná hra je plná zajímavostí a záhad. Pojďme si o nich povědět.

PlayerUnknown's Battlegrounds

PlayerUnknown's Battlegrounds FOTO: www.playbattlegrounds.com

Jméno vzniklo spojením přezdívky autora a slova Battlegrounds

Hlava celého projektu, Brendan Greene, je vášnivý hráč. Během svého pobytu v Brazílii často hrával Delta Force: Black Hawk Down a America's Army, které samozřejmě obsahovali také multiplayer. Tam si jako přezdívku vybral "PlayerUnknown" a vydržela mu až do dnešních dní. Nakonec ji použil i ve své hře, kde vytvořila první část názvu.

Druhá část má trošku odlišný příběh. Green kdysi vytvářel modifikaci pro Armu 2, jejíž principy měly být stejné jako v PUBG. Mod pojmenoval Battle Royale podle stejnojmenného japonského snímku z roku 2000. Jelikož nemohl název znovu použít, zvolil slovo Battlegrounds. PlayerUnknown je on a Battlegrounds jeho hra.

PU Battlegrounds prodal už 4 miliony kopií

Od svého přechodu do fáze předběžného přístupu zaznamenal titul od jihokorejského vývojářského studia více než 4 miliony prodaných kopií a své společnosti vydělal 100 milionů dolarů. V porovnání s MMORPG Tera, které Bluehole vytvořili před třemi roky, jsou výdělky PUBG poloviční. Musíme ale mít na paměti, že hra ještě není kompletně dokončená a během roku se mohou čísla ještě výrazně změnit.

Během prvních třech dnů vydělal 11 milionů dolarů

O PlayerUnknown's Battlegrounds byl zájem už od samého začátku. Během prvních třech dní dokázal vydělat 11 milionů amerických dolarů, držel si neuvěřitelnou bilanci 67 718 unikátních hráčů v jednu chvíli, na streamovací službě Twitch se v jednu chvíli dostal mezi nejsledovanější tituly vůbec a se 150 320 diváky v souhrnu se udržel v TOP 5.

PUGB měl být původně mod

Brendan Greene chtěl původně svoji myšlenku přenést na monitory jako mod k DayZ. V modifikaci nazvané Battle Royale měli hráči proti sobě bojovat do té chvíle, než zůstane na živu poslední z nich. Když ale její tvůrce přestal s vývojem a vydal samostatně hratelnou hru, musel "PlayerUnknown" přemigrovat na Armu 3. A i když přišla nabídka od Daybreak Game Company, jeho práce stále přetrvává v různých hrách. Inspiraci si vzalo například Ark: Survival Evolved, Rust, nebo The Culling...

Tvůrce hry spolupracoval na H1Z1

Modderská práce neznámého Ira zaujala tvůrce H1Z1 natolik, že jej oslovili s nabídkou spolupráce. Nastínili mu svoje představy a Green smlouvu podepsal. V době, kdy ještě byla hra pouhou variací na DayZ tedy pomohl vytvořit velice populární King of the Kill.

Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

DISKUZE: Co jste nevěděli o Playerunknown's Battlegrounds?

Vstupte do diskuze

Doporučujeme

Vampyr dostane vlastní televizní adaptaci

18.08.2018 17:57 Od vydání RPG hry Vampyr uběhly dva měsíce a už začínají prvotní přípravy na televizní adaptaci.

Rozhovor: Vyzpovídali jsme Pixel Reign, tvůrce obtížné plošinovky Robbie…

16.08.2018 21:03 Trojice zkušených vývojářů pracující na jejich prvotině Robbie Swifthand and the Orb of Mysteries…

Související:

Nejčtenější články

  1. Zábavnější a obsáhlejší než Origins: Takový bude nový Assassin's Creed Odyssey

  2. SOUTĚŽ: Vyhrajte pekelně těžkou plošinovku na Steam

  3. Nová krev pro Unreal Engine? Epic Games chce zdarma zaučovat vývojáře

reklama

Gamifique.cz je český herní web, který se zaměřuje na hry pro PC, PlayStation 3, PS4, Xbox 360, Xbox One, PS Vita, Wii U, 3DS, Android, iPhone a iPad. Internetový herní portál Gamifique.cz je určen všem hráčům a čtenářům se zájmem o recenze, novinky, preview, videorecenze i podcasty. Gamifique.cz také poskytuje rozsáhlou databázi her a pravidelně sleduje největší novinky na herním trhu, například série Dragon Age, World of Warcraft, Call of Duty, Battlefield, Assassin's Creed, Grand Theft Auto, FIFA, Counter-Strike, Zaklínač, League of Legends, DOTA a další.