






Série Total War si od svého prvního titulu z roku 2000 vybudovala širokou herní komunitu. Mezi nimi nejsou jen stratégové a herní nadšenci, ale i spousta milovníků historie, jež si díky jejich historicky přesným titulům mohou vyzkoušet, jaké je to velet tisícihlavým vojskům. Hra je prošpikována fakty a patří tak mezi kousky, které nejen baví, ale i učí.
V sérii jsme si zatím mohli vyzkoušet, jak těžké byly mocenské rozepře v samurajském Japonsku, co musela podstoupit Římská říše, aby dobyla svět, a díky fanoušky vytvořeným modifikacím zase mohl český fanoušek vyrazit do boje s těžkými rytíři nebo husitskými jednotkami. Jenže série se už léta věnuje jen a pouze velkým konfliktům a na ty menší zatím nezbylo místo. To se má změnit s příchodem Total War Saga.
Nové samostatně hratelné tituly se mají zaměřit na sérii menších konfliktů, které trvaly jen několik měsíců nebo dokonce jen dní. Války mají být buďto vytrženy z předešlých dílů, kde jim nebylo věnováno tolik prostoru, nebo přímo navážou na již dříve obsažená období.
Jádro zůstává stejné
V minulosti už se SEGA něčemu podobnému věnovala. Nedávno vyšlo samostatně hratelné rozšíření k Rome II s podtitulem Attila a před více než jedenácti lety zase tvůrci věnovali pozornost osobě Alexandra Velikého v jednom z DLC k prvnímu Rome. Válečné půtky těchto dvou proslulých velitelů jste mohli sledovat hned z několika perspektiv - buďto jako samotný vojevůdce, nebo jako jeho soupeř. To samé nás čeká i teď, s tím rozdílem, že místo jednotlivých postav se bude děj točit kolem menších rozepří mezí státy.
Ač by se na první pohled mohlo zdát, že z malých válek nejde vytvořit žádný větší titul, tak jde. Total War Saga nabídne tradiční prvky jako jsou bitvy v reálném čase či tahovou mapu. Můžeme se těšit na dostatek dobyvatelných oblastí, jejichž počet je srovnatelný s těmi z hlavních dílů. Jediný rozdíl bude v tom, že namísto celého kontinentu budeme mít k dispozici buďto jeden stát (že by husitské války), nebo omezenou oblast.
Zážitek jako v Shogun 2: Fall of the Samurai
„Fall of the Samurai stavěl na podobných principech, které můžete očekávat i v našem připravovaném titulu. Byl to samostatně hratelný spin-off k Total War: Shogun 2, jenž se zaměřil na krátké období Války Bošin. (...) Pokud se vám tento přídavek líbil, tak si užijete i náš připravovaný "Saga" titul," řekl v rozhovoru pro totalwar.com Jack Lusted.
Dále se svěřil, že jejich první titul bude mít zhruba podobnou velikost jako ATTILA, s tím rozdílem, že se zaměří na menší geografickou rozlohu. Hra má prý dále rozšiřovat univerzum Rome II podobně jako výše zmíněný Attila a dále jej posunout o několik let dopředu.
Jak vidíte, vývojáři zatím jsou na informace poměrně skoupí. Kdy tedy budeme vědět víc? V nejbližší době nejspíše ne, během následujících měsíců bychom už ale měli vědět něco víc.
DISKUZE: Total War Saga rozšíří univerzum o nová historická období