K poskytování služeb, cílení reklam a analýze návštěvnosti využíváme soubory cookie. Používáním webu s tímto vyjadřujete souhlas. Další informace

Jak se změnila umělá inteligence v posledních ročnících NHL?

Na světě jsou jen dvě jistoty - smrt a každý podzim nový ročník NHL. Je to pořád stejná písnička, nebo se během posledních let něco výrazně změnilo? Pojďme si porovnat umělou inteligenci v posledních ročnících NHL a zjistíme to!

NHL 18

NHL 18 FOTO: EA Sports

Nemůže být nic horšího než tupí spoluhráči, kteří si nabíhají do dobře pokrytých míst a vy si musíte s pukem poradit sami. V tomto ohledu měly velký problém starší díly NHL, zejména ten z roku 2006, který se podíval i na PSP. Pokud jste chtěli dát gól, stačilo naznačit kličku do protipohybu a soupeř automaticky odjel opačným směrem. Poslední "překážkou" byl brankář, který měl ale tak špatně napsanou umělou inteligenci, že dokázal inkasovat z pěti střel čtyři góly.

Další ročník přinesl kýženou změnu. S novým kabátkem (pouze pro konzole) přišlo i spoustu změn v AI. Abyste dokázali překonat dobře bránící mužstvo ovládané konzolí, museli jste neustále střídat tempo, jinak to mohlo špatně dopadnout. Podobný systém zvolilo EA i v následujícím roce. Tehdy hra se svým AI learning dokázala analyzovat vaši taktiku a postupně přijít na to, jak vyhrát.

NHL 10 bohužel tak precizní obranu nemělo, zato manažerský mód konečně doznal výraznějších změn. Pokud jste dříve chtěli s nějakým týmem vyměnit hráče, stačilo mu nabídnout o jeden nebo dva body slabšího hráče a klub na obchod přistoupil. V tomto ročníku ale ostatní týmy lépe přemýšlí a spolu s "reputačním systémem" dokážou poměrně mazaně obchodovat.

EA se následně umělé inteligenci příliš nevěnovala a až o tři roky později přišla s propracovanějším systémem. Hráč měl (stejně tak jako konzolí řízený protivník) k dispozici mnohem více možností, jak pokrýt či vypíchnout puk. Brankářům se dostalo taktéž patřičné péče, což mělo za následek, že nepouštěli tolik laciných gólů jako v minulosti.

V roce 2014 ale přišla revoluce. Sportovní oddělení Electronics Arts vytvořilo zbrusu nový engine, díky němuž vypadala hra mnohem lépe. Bohužel tím zahodili několik let práce a umělá inteligence musela být skoro celá vytvořena znovu, což se na NHL 15 nemile podepsalo. AI měla předepsaná schémata, jak se v určitých situacích chovat. Pakliže jste začali hrát jinak než strojem řízený soupeř, jejich taktika se úplně rozpadla.

Špatný dojem z minulého ročníku ale napravila "šestnáctka." Hráči si zase začali najíždět do mnohem lepších pozic, dokázali lépe zareagovat na váš pohyb a brankáři přestali pouštět tolik zbytečných branek. Chytání bylo ještě více vylepšeno v NHL 17, do níž EA přidalo několik nových animací.

A co letošní ročník? Vývojáři tradičně slibují spoustu zajímavých změn. Můžeme se těšit na tzv. "Defensive skill stick," který vám umožní lepší kontrolu nad vaší hokejkou a dovolí mnohem více obranných činností než doposud. "Creative attack dekes" zase nabídne mnohem více svobody v útočném pásmu. Dojde také k razantnímu vylepšení umělé inteligence. Ta prý bude mít dostupné stejné prostředky jako hráč a zvládne je náležitě využívat.

Co si o umělé inteligenci v NHL myslíte vy? Chtějí vývojáři z hráčů jen každý rok vytáhnout peníze, nebo se opravdu snaží virtuální hokej přiblížit tomu reálnému?

Témata: NHL 18 | NHL 17 | GAMIFIQUE.cz
Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

DISKUZE: Jak se změnila umělá inteligence v posledních ročnících NHL?

Vstupte do diskuze

Doporučujeme

3. kolo Velké letní soutěže: Zapoj se do slosování o další skvělé hry!

18.07.2018 20:02 Další den, další kolo naší letní soutěže! Tak se zapoj a získej šanci vyhrát jednu ze čtyř…

Na battle royale od tvůrců S.T.A.L.K.E.R si ještě počkáme

18.07.2018 18:33 Pokud jste se těšili, že si už brzy zahrajete, tak vás musíme zklamat.

Související:

Nejčtenější články

  1. Saudská Arábie reaguje na neštěstí zákazem 47 her

  2. Valve zablokovalo otevírání beden v CS:GO v některých zemích

  3. BioWare přišlo o další výraznou osobnost

reklama

Gamifique.cz je český herní web, který se zaměřuje na hry pro PC, PlayStation 3, PS4, Xbox 360, Xbox One, PS Vita, Wii U, 3DS, Android, iPhone a iPad. Internetový herní portál Gamifique.cz je určen všem hráčům a čtenářům se zájmem o recenze, novinky, preview, videorecenze i podcasty. Gamifique.cz také poskytuje rozsáhlou databázi her a pravidelně sleduje největší novinky na herním trhu, například série Dragon Age, World of Warcraft, Call of Duty, Battlefield, Assassin's Creed, Grand Theft Auto, FIFA, Counter-Strike, Zaklínač, League of Legends, DOTA a další.