






Všechny hry, vydané společností Blizzard, mají jeden společný znak - bohatý fantasy příběh, který vás naprosto pohltí. Jeho české knižní verze doposud vycházely ve vydavatelství Fantom Print a tak mnozí z nás mohli až donedávna rozšiřovat svou sbírku o nové kousky. Tyto blažené časy bohužel skončily s vydáním knihy Stormrage, která byla posledním kouskem vydaným v rámci smluvené licence od Blizzardu. Proto si v našem rodném jazyce prozatím nepřečtete tituly jako například Shattering či Tides of War.
Blizzard je velikán herního průmyslu a tak licence pro své knihy řeší vždy ve velkém, pro několik knih najednou. Po vydání poslední knihy, na kterou se dobíhající smlouva vztahovala, Fantom Print před dvěma roky kontaktoval Blizzard za účelem sepsání nové smlouvy pro další várku knih. Jednatel licenčního oddělení pro evropský trh, Brian Mulcahy, ale rok na opakované pokusy o kontakt nereagoval. Proto na to šikovní Češi šli oklikou a kontaktovali jeho nadřízenou. Tato metoda pošťouchnutí fungovala a ke komunikaci nakonec došlo.
Fantom Print poté na vyžádání doložil potřebné dokumenty a s občasným připomenutím vyčkával dalšího postupu. V květnu bylo ze strany Blizzardu naznačeno, že by mohlo dojít k posunu a pomohlo by, kdyby se zástupci nakladatelství dostavili na osobní schůzku do Paříže. Na nic tedy nečekali a o něco málo později už s nadějí zdravili Briana. Ten bohužel minimum času, které smluvené schůzce věnoval, promarnil zjišťováním faktů, jenž si vyžádal v emailové konverzaci a rázem bylo jasné, proč emaily zůstaly bez odpovědi.
"Před pár dny jsme podepsali smlouvu na vydání dvou knih ze světa WoW, které mají vazbu na připravovaný film. Právě díky tomu práva nemá Blizzard, ale Titan Books, se kterými jsme se domluvili během pár minut. Bez řečí, bez zdržování," uvádí Libor Marchlík z Fantom Printu, který nám o celé situaci poskytl informace.
V závěru jednání bylo zřejmé, že důvodem pro pochyby o podepsání smlouvy pro český trh, je jeho velikost. Zkrátka, neprodává se u nás takový počet her, jako třeba v sousedním Polsku. Na Road to Blizzcon 2015, který byl prvním takto obrovským herním eventem konaným v ČR, jsme Blizzardu dokázali, že tu o ně máme opravdový zájem. Na akci redaktorka BlizzFanu, Eliška Damborská, vzala iniciativu do vlastních rukou a s Brianem se domluvila na tom, že česká komunita svůj zájem Blizzardu dokáže.
Vytvořila proto petici, kterou do dnešního dne podepsalo necelých 5 000 fanoušků. Snahu naší herní komunity se rozhodl podpořit i William King, který momentálně píše knihu o Illidanovi.
"Je třeba vyvíjet i vlastní iniciativu k tomu, aby se věci hnuly. Petice možná Blizzard nepřesvědčí, ale alespoň tak konečně vidí, že zájem o celou věc mají i fanoušci, nikoliv jen nakladatelství. Pokud to nepůjde takhle, půjde to jinak. Nikdy neříkejte, že něco nejde, protože se vždycky se najde někdo, kdo to neví a udělá to," říká Eliška Damborská.
K podpisům na petici se samozřejmě přidali i všichni členové redakce Gamifique. Pokud jste tak ještě neučinili, vyhraďte si prosím chvilku svého času a pomozte nám ukázat Blizzardu, že s námi mají do budoucna počítat.
Doporučujeme
AAA hry bude moct tvořit každý. Epic Games vývojářům výrazně ulehčí práci
12.11.2019 16:39 Grafika srovnatelná s Battlefield V či Metro: Exodus? To může být brzy realita i pro menší…
DISKUZE: Dokáží Češi přemluvit Blizzard k nové licenci pro Warcraft knihy?