TERA dneška z pohledu začátečníka – díl III.

Co dokáže zážitek z této hry naprosto změnit, posunout vaše vnímání na úplně jinou úroveň? A jaké je závěrečné hodnocení hry z pohledu jedné redaktorky? Čtěte, piště, vzpomínejte.

V Teře je ostražitost namístě

V Teře je ostražitost namístě FOTO: En Masse Entertainment

Probírali jsme tady už rasy, class, samotné první krůčky v Teře...Co nám tedy zbývá? Minulý díl jsem zakončila poněkud ponuře a ráda bych k danému tématu dodala ještě pár slov.

Zatímco nový nezávyslý hráč může zažít pocit frustrace z nedostatku interakce jak se ostatně stalo mě, tato izolace nemusí trvat věčně.

Jako po mávnutí kouzelným proutkem

V případě, že už máte ale přátele ingame, tak jste najednou jak v jiném světě. Nejenže tak člověk může mít partu na dungeon mrknutím oka, ale taky to znamená backup v případě, že potřebujete sklátit mini bosse venku (ve většině případů je ale vše mimo instance možné zabít sólo).

img-responsive

Toto není právě ideální příklad | foto: En Masse Entertainment

Vůbec ideální by bylo spárovat se s nějakým zkušeným hráčem už na první dungeon, aby vám mohl pořádně vysvětlit, jaká je v grupě vlastně vaše role, jak vše co funguje – a předpokládám, že právě v tomto duchu měl i fungovat Buddy Up systém. Nicméně zjevně moc neúčinkuje, protože i na konečném levelu se najdou i tací, kteří netuší, co se svojí postavou dělat.

Samozřejmě, máte ve hře guide systém a ano, je nespočet videí na internetu, co vám napoví…ale v praxi to – alespoň u mě – dopadlo na první běh skrz instanci pokaždé stejně. Aka ať už jako tank, léčitel nebo lučištník, vždy ze mě křičelo „Zelenáč!“ na tři sta metrů daleko. A vzhledem k tomu, že se mezi hráči moc nepodporuje chat při vyklízení instance (ať už je to tím, že jsou někteří na teamspeaku a nebo už moc dobře vědí kudy, kam a jak), váš zážitek z celého běhu je asi jako po těžce propitém večeru, jen s mírnou obměnou. Místo „To byla ale jízda! Jen škoda, že mám okno.“ se vám v hlavě promítne „To byla jízda! Jen škoda, že si nemůžu ani vybavit, kudy se přesně běželo a co se mělo u jakého bosse dělat…“.

Ale jak už bylo jednou řečeno, jen co máte někoho, s kým pravidelně běhat, grupu, která se zaučuje stejně jako vy a projde s vámi dungeon v klidu a s rozmyslem, nemluvě o guildě, je to jako nebe a dudy.

img-responsive

Ne, tohle není Frozen, to je Tempest Reach v Teře | foto: En Masse Entertainment

Ovládání – zaměřování

Zatímco mám obvykle k profi výsledkům u her s tak akčním stylem boje a zaměřováním prachmizerné výsledky a jen těžký záchvat nechutě nebo naopak smíchu hned posléze, u Tery je i pomalé přivykání k právě takové osobní výzvě naopak jako zavátí čerstvého vzduchu vaším směrem. Já jsem tento vzduch s neobvyklou mírou chuti natáhla do plic a hra mě naoplátku vtáhla do svých útrob jako vysavač.

Pro ty co hrají FPS hry, to nejspíš nebude až takový leap of faith jako u mě, nicméně si rozhodně budete moci procvičit své umění i ve výzvě číslo dvě.

Talent – uhýbání, úskoky a blokování

Ano, je to tak. A to ještě stále nejsme u žádné hry zaměřené na bojové umění, kdy vám někdo dá do zátylku highkick smradlavou ponožkou. Pořád mluvíme o jedné a té samé hře – Tera – ve své charakteristické kráse. A tady rozhodně nečekejte, že vám bude stačit schovat se v rohu na nějaké super úžasné sniper pozici. Čím blíž jste boji, tím větší profík musíte být.

S překvapením jsem zjistila, že víc jak zaměřování u mé osoby bude problém právě zvyknout si blokovat a uhýbat útokům. A že se vyplatí takový um trénovat – v Teře je úspěšný blok nebo skok do strany skutečný lifesaver.

Styl boje není jediná věc, co je ve hře dynamické. I rozdávání bodů u skillů pro jejich větší efektivitu a bonusy není konečné a častokrát si žádá přerozdělení při změně nepřítele. Body můžete rozdělovat a měnit kdykoli chcete a právě v závislosti na situaci, kdy vám taková změna mnohdy usnadní práci.

Ber nebo nech být

Tera je kompetitivní a donutí i zarytého PvE hráče čas od času přemýšlet o vážné PvP seanci, když vám někdo sebere kill. Nicméně si nejde ani na tento drop/kill systém stěžovat, protože je autentický samotnému světu Arunu.

Se vším, co v této trilogii bylo řečeno, ale není pochyb, že v průběhu hraní vám Tera přiroste k srdci dříve či později a představa, že byste měli přesedlat na jiný fighting systém bude silně nelibá. Navíc, nikde jinde se nepobavíte tak jako tady při pozorování elfky s krumpáčem v ruce.

Témata: Tera | MMORPG | Bluehole Studio
Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

DISKUZE: TERA dneška z pohledu začátečníka – díl III.

Vstupte do diskuze

Doporučujeme

Podmaňte si Ligu mistrů v příběhovém modu pro FIFA 19

21.08.2018 17:45 Příběh Alexe Huntera pokračuje v novém ročníku FIFY.

Farmaření jako žádné jiné! Jaké novinky přinese Farming Simulator 19?

21.08.2018 16:03 Nabídne nový ročník Farming Simulatoru konečně výraznější změny?

Související:

Nejčtenější články

  1. Zábavnější a obsáhlejší než Origins: Takový bude nový Assassin's Creed Odyssey

  2. Nová krev pro Unreal Engine? Epic Games chce zdarma zaučovat vývojáře

  3. Nový Dishonored jen tak nevyjde

reklama

Gamifique.cz je český herní web, který se zaměřuje na hry pro PC, PlayStation 3, PS4, Xbox 360, Xbox One, PS Vita, Wii U, 3DS, Android, iPhone a iPad. Internetový herní portál Gamifique.cz je určen všem hráčům a čtenářům se zájmem o recenze, novinky, preview, videorecenze i podcasty. Gamifique.cz také poskytuje rozsáhlou databázi her a pravidelně sleduje největší novinky na herním trhu, například série Dragon Age, World of Warcraft, Call of Duty, Battlefield, Assassin's Creed, Grand Theft Auto, FIFA, Counter-Strike, Zaklínač, League of Legends, DOTA a další.