TERA dneška z pohledu začátečníka – díl III.

Co dokáže zážitek z této hry naprosto změnit, posunout vaše vnímání na úplně jinou úroveň? A jaké je závěrečné hodnocení hry z pohledu jedné redaktorky? Čtěte, piště, vzpomínejte.

V Teře je ostražitost namístě

V Teře je ostražitost namístě FOTO: En Masse Entertainment

Probírali jsme tady už rasy, class, samotné první krůčky v Teře...Co nám tedy zbývá? Minulý díl jsem zakončila poněkud ponuře a ráda bych k danému tématu dodala ještě pár slov.

Zatímco nový nezávyslý hráč může zažít pocit frustrace z nedostatku interakce jak se ostatně stalo mě, tato izolace nemusí trvat věčně.

Jako po mávnutí kouzelným proutkem

V případě, že už máte ale přátele ingame, tak jste najednou jak v jiném světě. Nejenže tak člověk může mít partu na dungeon mrknutím oka, ale taky to znamená backup v případě, že potřebujete sklátit mini bosse venku (ve většině případů je ale vše mimo instance možné zabít sólo).

img-responsive

Toto není právě ideální příklad | foto: En Masse Entertainment

Vůbec ideální by bylo spárovat se s nějakým zkušeným hráčem už na první dungeon, aby vám mohl pořádně vysvětlit, jaká je v grupě vlastně vaše role, jak vše co funguje – a předpokládám, že právě v tomto duchu měl i fungovat Buddy Up systém. Nicméně zjevně moc neúčinkuje, protože i na konečném levelu se najdou i tací, kteří netuší, co se svojí postavou dělat.

Samozřejmě, máte ve hře guide systém a ano, je nespočet videí na internetu, co vám napoví…ale v praxi to – alespoň u mě – dopadlo na první běh skrz instanci pokaždé stejně. Aka ať už jako tank, léčitel nebo lučištník, vždy ze mě křičelo „Zelenáč!“ na tři sta metrů daleko. A vzhledem k tomu, že se mezi hráči moc nepodporuje chat při vyklízení instance (ať už je to tím, že jsou někteří na teamspeaku a nebo už moc dobře vědí kudy, kam a jak), váš zážitek z celého běhu je asi jako po těžce propitém večeru, jen s mírnou obměnou. Místo „To byla ale jízda! Jen škoda, že mám okno.“ se vám v hlavě promítne „To byla jízda! Jen škoda, že si nemůžu ani vybavit, kudy se přesně běželo a co se mělo u jakého bosse dělat…“.

Ale jak už bylo jednou řečeno, jen co máte někoho, s kým pravidelně běhat, grupu, která se zaučuje stejně jako vy a projde s vámi dungeon v klidu a s rozmyslem, nemluvě o guildě, je to jako nebe a dudy.

img-responsive

Ne, tohle není Frozen, to je Tempest Reach v Teře | foto: En Masse Entertainment

Ovládání – zaměřování

Zatímco mám obvykle k profi výsledkům u her s tak akčním stylem boje a zaměřováním prachmizerné výsledky a jen těžký záchvat nechutě nebo naopak smíchu hned posléze, u Tery je i pomalé přivykání k právě takové osobní výzvě naopak jako zavátí čerstvého vzduchu vaším směrem. Já jsem tento vzduch s neobvyklou mírou chuti natáhla do plic a hra mě naoplátku vtáhla do svých útrob jako vysavač.

Pro ty co hrají FPS hry, to nejspíš nebude až takový leap of faith jako u mě, nicméně si rozhodně budete moci procvičit své umění i ve výzvě číslo dvě.

Talent – uhýbání, úskoky a blokování

Ano, je to tak. A to ještě stále nejsme u žádné hry zaměřené na bojové umění, kdy vám někdo dá do zátylku highkick smradlavou ponožkou. Pořád mluvíme o jedné a té samé hře – Tera – ve své charakteristické kráse. A tady rozhodně nečekejte, že vám bude stačit schovat se v rohu na nějaké super úžasné sniper pozici. Čím blíž jste boji, tím větší profík musíte být.

S překvapením jsem zjistila, že víc jak zaměřování u mé osoby bude problém právě zvyknout si blokovat a uhýbat útokům. A že se vyplatí takový um trénovat – v Teře je úspěšný blok nebo skok do strany skutečný lifesaver.

Styl boje není jediná věc, co je ve hře dynamické. I rozdávání bodů u skillů pro jejich větší efektivitu a bonusy není konečné a častokrát si žádá přerozdělení při změně nepřítele. Body můžete rozdělovat a měnit kdykoli chcete a právě v závislosti na situaci, kdy vám taková změna mnohdy usnadní práci.

Ber nebo nech být

Tera je kompetitivní a donutí i zarytého PvE hráče čas od času přemýšlet o vážné PvP seanci, když vám někdo sebere kill. Nicméně si nejde ani na tento drop/kill systém stěžovat, protože je autentický samotnému světu Arunu.

Se vším, co v této trilogii bylo řečeno, ale není pochyb, že v průběhu hraní vám Tera přiroste k srdci dříve či později a představa, že byste měli přesedlat na jiný fighting systém bude silně nelibá. Navíc, nikde jinde se nepobavíte tak jako tady při pozorování elfky s krumpáčem v ruce.

Témata: Tera | MMORPG | Bluehole Studio
Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

DISKUZE: TERA dneška z pohledu začátečníka – díl III.

Vstupte do diskuze

Doporučujeme

Herní doba vykoupená krví a potem: Tvůrci Red Dead Redemption 2 pracovali…

15.10.2018 19:06 Jejich oběť ale nebyla zbytečná. Těšit se tedy můžeme na opravdu dlouhý a bohatý příběhový zážitek.

Nová hra ze světa Zaklínače v akci: Podívejte se na 37 minutovou ukázku z…

12.10.2018 19:10 Vydání Thronebreaker: The Witcher Tales se nezadržitelně blíží, a tak se CD Projekt RED vytasil s…

Související:

reklama

Gamifique.cz je český herní web, který se zaměřuje na hry pro PC, PlayStation 3, PS4, Xbox 360, Xbox One, PS Vita, Wii U, 3DS, Android, iPhone a iPad. Internetový herní portál Gamifique.cz je určen všem hráčům a čtenářům se zájmem o recenze, novinky, preview, videorecenze i podcasty. Gamifique.cz také poskytuje rozsáhlou databázi her a pravidelně sleduje největší novinky na herním trhu, například série Dragon Age, World of Warcraft, Call of Duty, Battlefield, Assassin's Creed, Grand Theft Auto, FIFA, Counter-Strike, Zaklínač, League of Legends, DOTA a další.