reklama

Rozhovor s D0L1kem nejen o IEM v Katowicích

Na IEM měl D0L1k opravdu nabitý program. Vyzpovídali jsme ho proto po návratu z této epické akce. Jak na ni vzpomíná?

Rozhovor s D0L1kem nejen o IEM v Katowicích - anotační foto

D0l1k FOTO: D0l1k

Ahoj Dolíku, mohl by ses představit pro ty, co tě ještě neznají?

Zdarec,
jmenuji se Martin Doležal, vystupuji pod přezdívkou D0L1K a Hearthstonu se věnuji již od closed bety. Z počátku jako nováček na poli karetních her, následně jako streamer, wannabe pro player s pár úspěchy a nakonec jako komentátor, čehož se držím doteď.

Mohl bys nám popsat, jak ses ke komentování dostal?

Obecně ke komentování jsme se poprvé dostali s CzechCloudem na Mistrovství ČR v roce 2014. Já komentoval již předtím část Lancraftu a organizátoři si nás vytipovali. Co se komentování letošního IEM v Katowicích týče, tam jsme se dostali především díky relativně velkým zkušenostem s komentováním, což vedlo k našemu doporučení a následně výběru.

Jak bys ohodnotil CzechClouda jako svého spolukomentátora? Pracuje se ti s ním dobře? A co jeho řízení?

CzechCloud je jako spolukomentátor super, jelikož umí motivovat, ale zároveň pokud si myslí, že je něco špatně, jde s tím narovinu ven. Většinou si po komentování dáváme i zpětku, kdy jeden druhému řekneme, co si o tom myslíme a na co si třeba příště dát pozor. A díky tomu, že spolupracujeme už dlouhou dobu, jsme neskutečně synchronizovaní, takže oba přesně víme co, kdy a jak dělat, aby to mělo nějakou fazónu. Občas teda mívá trochu větší nároky na organizátory, než by bylo zdrávo, občas trochu přehání, ale to není nic, co by se nedalo strávit.

A jestli je věc, kterou Cloud neovládá, tak je to právě řízení auta. Cesta tam i zpět byl zážitek, který jsem nepotřeboval úplně zažít. Ale dovezl nás tam i zpět bez fyzické úhony, což mi stačí :D

Spolu s Czechcloudem jste první březnový víkend komentovali váš již druhý IEM v Katowicích, co si o tomto eventu myslíš?

Za mě je to jedna z největších esport akcí na celém světě, kterou by si měl každý hráč minimálně chtít zažít nebo ideálně se jí přímo zúčastnit. Navíc je to k nám nejbližší akce takového rázu, takže není až tak složité to uskutečnit. A věřte mi, že když budete očekávat strašnej masakr, hrozný množství lidí a parádní atmosféru, budete na omylu. Bude toho všeho ještě mnohem víc a skončíte s otevřenou pusou dokořán! Stejně jako já.

Jak bys srovnal tento IEM s tím minulým?

Co se týče komentování, tak za mě posun o 300%. Loni jsme jeli z Prahy přes cleanfeed (čistý obraz ze hry) z herny SkillZone, což taky bylo super, ovšem nikdy to nepřekoná přímou účast na akci, kde si můžete popovídat se samotnými hráči, EN komentátory jako jsou Gnimsh nebo Lothar, ale především nemůžete nasát tu skvělou atmosféru, která to vše provází.
V herně to bohužel bylo naopak, ale o tom v další otázce.

Intel Extreme Masters 2016 - Katowice

Intel Extreme Masters 2016 - Katowice | foto: GAMIFIQUE.cz

Minulý rok byl turnaj rozdělen na pozvané a kvalifikované hráče. Letos byly pouze kvalifikace. Myslíš si, že to byla změna k lepšímu, nebo že naopak velký počet neznámých hráčů mohl odradit diváky od sledování?

Nevím, jestli bych zvolil lepší, spíše bych řekl, že to bylo obecně prospěšnější.  Tím, že šlo o otevřené kvalifikace, se na turnaj dostali i méně zkušení hráči a sem tam to bylo na té hře znát, jelikož jsme si všímali chyb, které se sem tam objevily. Dost možná to vedlo i k menší sledovanosti, ale nic zásadního. Na druhou stranu skvělá možnost ukázat se pro nové tváře, které by se jinak dostávaly horko těžko do všeobecného povědomí. Zároveň hry samy o sobě byly dost kvalitní na to, aby zaujaly pozornost. Celkově si myslím, že to byla minimálně zajímavá změna.

Poslední velká akce před IEM, kterou jste komentovali, byla Road to Blizzcon. Jak bys tyto akce srovnal z organizačního hlediska?

Z organizačního hlediska bych dal plus spíše Road to Blizzcon, jelikož na IEM jsem byl svědkem i účastníkem několika nedorozumění, které nastaly právě díky organizaci. Jako příklad mohu uvést afterparty, kam se třeba CzechCloud nedostal, i když měl být na seznamu, neinformovanost ochranky, kdy nás jedna paní nechtěla pustit na místa, kam jsme měli přístup, nebo i nedostatečně domluvený stream pro nás, kdy jsme museli za běhu přepínat z EN komentátorů na nás.

Připravuješ se na každou akci, kterou máš komentovat?

Jednozačně ano. Dříve jsme s Cloudem dělali třeba přípravné streamy, kdy jsme si zkoušeli komentovat z YouTube některé z aktuálně odehraných turnajových zápasů. Teď se primárně soustředíme spíše na informovanost. Cloud zjišťuje od profíků jaká je aktuálně turnajová meta, řeší s nimi decky a já připravuju vše o hráčích a turnaji do dokumentu, který pak máme během streamu otevřený.

Když na eventech, které komentuješ, vidíš radost hráčů z vítězství, nelituješ někdy toho, že už sám aktivně nehraješ?

Rozhodně ne, a to z několika důvodů. Tím největším je, že si moc dobře uvědomuji, že herně i časově už nemám na to, abych to mohl hrát na vysoké úrovni. Zároveň si ale držím přehled a herní aktivitu na úrovni, abych mohl zůstat komentátorem. Navíc jsem od přírody hrozně upovídaný člověk, takže komentování je přesně ta parketa, která mi sedí.

Před pár dny se potvrdily všechny spekulace a Blizzard oznámil novou expanzi s názvem Whispers of the Old Gods. Jak podle tebe tato expanze ovlivní Hearthstone?

Jako každé rozšíření, které do Hearthstone přijde, budou staří bohové neskutečným přínosem, ať už z pohledu dynamiky hry, deckbuildingu nebo progamingu, tak i zábavnosti. Neskutečně se těším na nové balíky, nové techy, ale i vtipná videa a komba, která zase zaplní všemožné youtube kompilace. A pokud jste stejně jako já fanoušci lore světa Warcraftu, tak vás příchod Old Gods musí ohromně těšit, protože jde o neskutečně výraznou entitu.

Jaký je tvůj názor na rozdělení hry na Standard a Wild módy?

Za mě rozhodně velké plus, protože časem by byla hra rozhodně neudržitelná. Otevírá to prostor pro hromadu změn, přičemž samozřejmě ta největší jsou nové (případně staronové) balíky, které se vyrojí. Myslím, že Standard/Wild ovlivní hru ještě o něco více, než příchod samotné expanze. Osobně teda trochu trpím velkou nerozhodností, ke kterému formátu se nakonec přikloním více, respektive který z módů mě více osloví, ale věřím, že to vše ukáže čas.

Jak vidíš Hearthstone v budoucnu? Má šanci se udržet na stávající úrovni? Nebo ji ještě zvýšit?

Myslím, že ačkoliv Hearthstone má svůj největší boom již za sebou, tak dále poroste. A troufám si říct, že poroste ještě hodně dlouho, jelikož má na to dokonale připravené prostředí – množství herních platforem, jednoduchost a oblíbenost mezi lidmi, ale i skvělá progaming scéna.

Děkuji ti za tvůj čas a rozhovor. Chtěl bys něco na závěr vzkázat svým fanouškům?

Taky děkuji, je fajn mít tu možnost předat myšlenky a zkušenosti lidem, které o ně mají zájem. A svým fanouškům bych chtěl rozhodně poděkovat, ačkoliv to bude znít jako cliché, věřte nebo ne, bez vás by nic z toho, co se tu děje, nešlo. A budu rád za každého z vás, kdo nás, nebo Hearthstone obecně, bude nadále podporovat. Díky!

Vstoupit do diskuze (0 komentářů)

Diskuze: Rozhovor s D0L1kem nejen o IEM v Katowicích

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Nejčtenější články

  1. Boj o koně na Václavském náměstí? Největší sraz trenérů Pokémonů v ČR

  2. Nové rozšíření pro Hearthstone bude oznámeno 28.7

  3. První z animáků o hlavních postavách World of Warcraft: Legion se zaměřuje na Gul'dana

  4. Je hra Pokémon GO nebezpečná? Ve skutečnosti je to úplně jinak

  5. Armored Warfare - Tankistův průvodce po bojišti: PT-76

  6. Fallout 4 bude mít v nejbližší době dvě nová DLC

reklama

Gamifique.cz je český herní web, který se zaměřuje na hry pro PC, PlayStation 3, PS4, Xbox 360, Xbox One, PS Vita, Wii U, 3DS, Android, iPhone a iPad. Internetový herní portál Gamifique.cz je určen všem hráčům a čtenářům se zájmem o recenze, novinky, preview, videorecenze i podcasty. Gamifique.cz také poskytuje rozsáhlou databázi her a pravidelně sleduje největší novinky na herním trhu, například série Dragon Age, World of Warcraft, Call of Duty, Battlefield, Assassin's Creed, Grand Theft Auto, FIFA, Counter-Strike, Zaklínač, League of Legends, DOTA a další.