K poskytování služeb, cílení reklam a analýze návštěvnosti využíváme soubory cookie. Používáním webu s tímto vyjadřujete souhlas. Další informace

Reportáž z velkého Ingress srazu XM Anomaly Persepolis - Bratislava + rozhovor

Ingress, celosvětově velmi oblíbená hra všech věkových kategorií, která využívá skutečnou mapu a fyzickou osobu k hraní. Zmiňuji fyzickou osobu, protože vy sami musíte cestovat, musíte se dostat do určitého bodu, abyste něco mohli změnit a vylepšit i váš účet ve hře. A před několika dny proběhl velký sraz fanoušků v Bratislavě, pojďtě se s námi podívat, jak celá akce probíhala.

Ingress XM Anomaly Persepolis - Bratislava

Ingress XM Anomaly Persepolis - Bratislava FOTO: Niantic

Když jsem obdržel pozvánku k účasti na XM Anomaly Persepolis, což je sraz fanoušků Ingressu na určitém místě, byl jsem nadšený. Sám jsem hrál Ingress již v betě, ale v té době to v místě mého působení snad nikdo nehrál. Teď je situace zcela opačná a postupně zjišťuji, jak je tato hra vlastně oblíbená. Nejdříve jsem si nebyl jistý, zda to časově vyjde, ale nakonec bylo jasné, že se na tuto událost musím podívat.

Menší neduh byl jen v tom, že se akce konala v Bratislavě, což pro mě znamená cestování přes celou Českou republiku, bydlím totiž nedaleko Karlových Varů. Cestování mi však nevadí a tak jsem v pátek vyrazil vstříc dobrodružství. Kolega, který mě měl na starosti, se mi věnoval od příjezdu až po odjezd. Bylo to velmi zajímavé, když se nemusíte starat téměř o nic a věnovat se samotné akci.

Nejdříve jsem chvíli vyzvídal, poté jsme zkoušeli vytvořit v jedné restauraci portál, což se nakonec snad podařilo. Ovšem jeho vytvoření musí schválit samotní zaměstnanci Niantic, aby se předešlo tomu, že si každý založí portál, kde se mu zachce. Věřím, že vše proběhlo v pořádku a kdo se tedy někdy vydá do Bratislavy, podívejte se do “Bratislavský meštiansky pivovar” a zapojte se do boje o můj portál!

Následující den, kdy vypukla samotná akce, jsem se vydal na Slavín, kde je Válečný Memoriál z druhé světové války. Velmi smutná byla skutečnost, že nikdo pořádně nevěděl, jak bych se tam mohl dostat. Buď lidé nebyli místní, nebo nevěděli. Nakonec jsem usoudil, že cesta pěšky bude ta nejlepší. Cestou jsem narazil na první hráče, kteří se snažili zabírat portály v okolí a sbírat energii na nadcházející boj. Když jsem začal potkávat lidi v konkrétních tričkách, bylo mi jasné, že jsem blízko.

Jakmile jsem dorazil k samotnému Memoriálu, uviděl jsem stovky lidí, rozdělených do skupin. Některé byly menší, některé větší či jinak barevně odlišení. Výsledný pohled byl ohromující a neskutečný. Tolik lidí ze všech koutů světa na jednom místě. Ano, byli tu nejen Češi a Slováci, ale také hráči z Polska, Německa, Rakouska, Maďarská, Norska a Japonska! Takovou dálku může urazit jen opravdu skalní fanoušek.

Jakmile jsem udělal několik fotek, vyrazil jsem na slibované interview, které si můžete přečíst níže. Dozvěděl jsem se několik zajímavostí, ale i přes malé lsti jsem nevyšťoural nic konkrétního a vždy jsem mohl usuzovat jen z reakce a chování, zda je na tom něco pravdy. Každopádně to bylo velmi zajímavé, krátké z důvodu dalších interview, takže jsem se po chvíli opět vydal do davu.

Po nějaké chvíli jsem narazil na český tým, kde mě málem naverbovali mezi sebe, ale jejich plány na cestování Bratislavou a zabírání portálů se zdál být vyčerpávající. Taktiku si připravoval snad každý tým. Ať už se jednalo o zajištění internetu nebo dopravy, pozorovat celé plánování a rekapitulace mě velmi zaujala. Po společné fotce, která je mimochodem opravdu monstrózní, se všichni rozběhli do města, aby toho zabrali co nejvíce a vyhráli. Rozhodl jsem se, že je nebudu následovat a pomalu jsem se vydal s kolegou zpátky do města.

 

Nyní ale už samotné interview, kde jsem pro vás zjistil několik zajímavostí přímo od marketingové manažerky Nianticu, Anne Beuttenmüller!

1) Ahoj, mohla by ses na začátek představit našim čtenářům, prosím?

Zdravím čtenáře Gamifique, mé jméno je Anna Beuttenmüller pracuji pro Niantic Labs v Googlu a můj tým vyvíjí hru Ingress.

2) Rád bych se zeptal, proč se pro tuto akci vybralo hlavní město Slovenska, Bratislava. Je zde velký základna fanoušků nebo je k tomu nějaký jiný důvod?

Určite. Slovensko má velkou základnu fanoušků, ale jsem také povinna udržovat jakousi vyrovnanost napříč Evropou, co se týče pořádání takovýchto událostí. Naším cílem je také zaměřit se trochu na východní část Evropy, takže očekáváme velkou účast hráčů z České republiky, ale také z Polska, Rakouska a Německa.

3) Líbí se ti tu? Co říkáš na Bratislavu?

Jasně že líbí, je to tu hezké. Je to nádherné město a líbí se mi zdejší kultura. Spolupracujeme s informačním střediskem, abychom se následující den mohli vrhnout na památky a významná místa. Jsou tu zajímavé mosty a samozřejmě hrad.

4) Plánuješ udělat také nějakou událost v České republice?

Už jsme tu byli, dokonce v Praze před rokem a půl. Nyní se zaměřujeme na východní Evropu, takže ti přesně nemůžu říci, kdy se tak stane. Pořádáme dvě akce za čtvrt roku, což dává celkem osm událostí za rok a jak jsem již zmínila, musí to být vyvážené. Každopádně se o to pokusíme.

5) Co bys mi mohla říci a třetí frakci? Nebylo by zajímavé mít ve hře nějakou třetí stranu nebo si myslíš, že by to bylo příliš složité?

O tom kolují již nějaké zvěsti. Určitě by to bylo velmi zajímavé, ale pokud bychom něco takového plánovali, tak ti o tom nemohu nic říci. Ale ano, nemohu ti říci nic podrobnějšího. Jistá šance tu určitě je.

Co se týče složitosti, tak těžké by to neměla. Teď o tom samozřejmě nemohu mluvit.

pozn. redakce: Je celkem jisté, že se třetí frakce připravuje. Anna se zdála trochu nervózní, ale snažila se naznačit, že na ní pracují. Nechme se tedy překvapit.

6) Plánujete nějaké jiné novinky, na kterých pracujete, a přijdou do hry?

Ano, samozřejmě. Plánujeme verzi pro chytré hodinky s Androidem, což uvidíte již velmi brzy. To bude velice užitečné a jednoduché, protože s hodinkami budete moci zabírat portály lehce.

7) V Ingressu jsem, dá se říci nováček. Co bys mi doporučila, abych se dostal na vyšší úroveň a také pro ostatní?

První radou je určitě spojení s místní komunitou daného města. Je to velice silný nástroj k pokrokům na vyšší úroveň, ale také ti mohou pomoci poznat město jako takové. Je to prospěšné jak pro tebe, tak pro celou komunitu. Pokud budeš chtít zabírat portály na vyšší úrovni, budeš se muset spojit s komunitou, aby ti pomohla, sám to totiž nezvládneš.

Samozřejmě spojit se s komunitou je jednoduché. Ve hře je chat, který tě spojí s lidmi v určitém rozsahu, který můžeš zvyšovat nebo snižovat. To ti zajistí vyšší šanci na sehnání nějakého kamaráda na pomoc.

8) Můžeš nám prozradit ještě nějaké spoilery ohledně nových věcí, které připravujete?

Mrzí mě to, ale nemohu mimo chytrých hodinek nic prozradit. Stále pracujeme na různých platformách. Chtěli bychom zpřístupnit Ingress také dalším herním vývojářům, kteří by mohli vytvořit také jiné zajímavosti.

9) A na závěr, co bys vzkázala českým fanouškům Ingressu?

Máte skvělou komunitu v Česku. Jsou tam hráči, kteří jsou známí po celém světě, a též je zveme na události v zahraničí. Někteří jsou dokonce i zde, v Bratislavě. Jste super a velmi zábavní. Takže šiřte Ingress mezi své kamarády a pomozte jim v začátcích.

Dozvěděli jsme se několik zajímavostí, nad kterými sice můžeme jet uvažovat. Jedno je však jisté a z výrazu Anny je jasné, že práce na třetí frakci již dávno započali. Možná to není z přepisu úplně znát, ale v podstatě je to potvrzené. Dále se můžeme těšit na další událost v České republice, zatím však není jasné, kdy se tak stane. Doufejme, že brzy!

Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

DISKUZE: Reportáž z velkého Ingress srazu XM Anomaly Persepolis - Bratislava + rozhovor

Vstupte do diskuze (1)

Doporučujeme

Nábor redaktorů a recenzentů pro herní web GAMIFIQUE.cz

25.05.2018 03:52 Aktualizováno Projekt GAMIFIQUE.cz již funguje více než dva roky. Stále nabízíme šanci pro novou krev v redakci,…

eSuba si z Maďarska odvezla 4.000.000 Kč!

29.03.2018 02:37 Český profesionální League of Legends tým eSuba se o minulém víkendu postaral o jeden z největších…

Brutál! War Thunder přechází na jádro Dagor 5.0 s vylepšenou grafikou i…

15.03.2018 14:53 Gaijin Entertainment oznámilo premiéru aktualizace 1.77 bojové síťové hry War Thunder.

World of Tanks Console slaví 4. výročí

19.02.2018 22:07 Konzolové World of Tanks oslavily 4. výročí od svého spuštění. Proto se podívejte na „výroční…

Nejčtenější články

reklama

Gamifique.cz je český herní web, který se zaměřuje na hry pro PC, PlayStation 3, PS4, Xbox 360, Xbox One, PS Vita, Wii U, 3DS, Android, iPhone a iPad. Internetový herní portál Gamifique.cz je určen všem hráčům a čtenářům se zájmem o recenze, novinky, preview, videorecenze i podcasty. Gamifique.cz také poskytuje rozsáhlou databázi her a pravidelně sleduje největší novinky na herním trhu, například série Dragon Age, World of Warcraft, Call of Duty, Battlefield, Assassin's Creed, Grand Theft Auto, FIFA, Counter-Strike, Zaklínač, League of Legends, DOTA a další.