reklama

Homeworld: Deserts of Kharak – recenze. Resuscitace legendární série

Vychází na platformách:

Homeworld: Deserts of Kharak

Homeworld: Deserts of Kharak FOTO: Blackbird Interactive

Mohutné duny, skály, solné pláně a nikde ani živáčka. Vítejte v pouštích Karaku, kde mají hlavní roli obrovské křižníky a další různorodá vozidla. Planeta Kharak umírá, rok co rok se nebezpečně zvětšuje pouště a úrodné půdy ubývá a ubývá. Neustálé válčení mezi kushanskými klany tomu také moc nenapomáhá. Jednoho dne se objeví na satelitu „primaly anomaly“ neboli Jaraci Object, který hráči původních Homeworldů velmi dobře znají jako Khar-Toba.  Hned v úvodu prvního Homeworldu se zmiňuje expedice, která změnila běh dějin. A právě na tuto expedici se vydáme v Deserts of Kharak.

Ujímáme se role Rachel S’Jet, výzkumnice, která vede nebezpečnou expedici hluboko za nepřátelskou linii. Příběhově se Deserts of Kharak rozhodně oproti svým předchůdcům neztratí, celkově mi dohrání kampaně zabralo necelých 14 hodin, což už je takový průměr na poli realtime strategií z posledních let.

Kvalitativně je na tom příběh velmi dobře, a to i díky perfektním videím a skvěle zpracovaném hlase hlavních protagonistů. To společně s audio deníky, které se objevují na konci každé mise, dokáže velmi dobře nabudit atmosféru a vy budete chtít vědět, co se stane dále. Příběhové zvraty také nebudou chybět. Jediné, co bych tak příběhu vytknul, je konec. Od začátku vás to láká, že na konci se to vše semele, čekáte nějakou epickou věc, ale v realitě je to pak jednohubka, která vám zabere pár minut a hned vám povím proč.

Tady máš a starej se

Deserts of Kharak jde ve šlépějích svých předchůdců i v tom, že veškeré suroviny a jednotky, které vám zůstali v předchozí misi, se automaticky přesunou do té další. Což je na jednu stranu super věc, protože vás to nutí hrát a přemýšlet do poslední chvilky, a ne jak v ostatních strategiích, kde často bývá, že s finálním útokem už neřešíte ztráty a pošlete většinou své armády na smrt, hlavně ať přežije velitel a nepřátelská základna padne popelem.

img-responsive

Homeworld: Deserts of Kharak | foto: GAMIFIQUE.cz

A popravdě tak jsem to pár misí praktikoval i zde, jenže jednou už to nevyšlo a já jsem na začátku další mise zjistil, že nemám jak hrát, protože mi chybí základní jednotky k získávání surovin a i ty suroviny mi chybí. Nezbývalo mi nic jiného, než restartovat předchozí misi a dohrát ji lépe. Povedlo se a od té doby jsem před finálním útokem tak trochu syslil, abych měl dostatek jednotek a surovin na to velké finále, na které hra tak moc upozorňuje. Jenže co se nestalo, přišla poslední mise a já celý natěšený na epickou bitvu, jsem přijel s obrovskou armádou křižníků. Ta se s odporem vypořádala během pár minut a  ta-da-da-da-damdam, závěrečně titulky a konec.

To mě trochu překvapilo a v podstatě po tutoriálu, se ta finálová mise stala tou nejjednodušší. Do budoucna by to určitě chtělo nějakým způsobem omezit počet surovin, které si můžete převést do dalších misí. Pak to taky vypadá celkem srandovně, když máte za úkol ochránit letadlo se surovinami, zatímco vaše sklady jsou přeplněné.

Zlatá země? Možná

Největší rozdíl oproti Homeworldu 1 a 2 je samozřejmě ten, že se vše podstatné odehrává dole na zemi. Základnou je pozemní obří loď Kapisi, ve které se budou tvořit veškeré kouzla. A když píšu obří, tak doopravdy, přesvědčil se o tom i engine hry, který v úzkých kaňonech nezvládal pohybovat s lodí, což téměř vždy vyústilo k vystřelení Kapisi do vzduchu, kde provedla i několik přemetů. Zpočátku je to zábavné, ale časem se to stávalo téměř při každém průjezdu, a když se vám hodí každá sekunda k úprku, tak tu loď začnete proklínat.

Po cestě za legendární lodí Khar-Toba budete nalézat i menší artefakty, které vám vždy Kapisi vylepší. A když už jsme u toho vylepšování, tak i samotné jednotky jdou vylepšit o několik stupňů, díky tomu pak dostanou i různé schopnosti jako třeba EMP granát, nebo hacknutí nepřátelských jednotek.

Co se týče samotných jednotek, tak by se dalo říct, že fungují na principu kámen, nůžky, papír. Existují tu tři základní druhy útočných jednotek, které doplňují letadla a podpora. Což ve výsledku nedává moc prostor pro taktizování, a je pravda, že tu nebudete potřebovat mít myšlení jako generál. Prostor pro micromanagement jak ho známe například ze Starcraftu, tu rozhodně není, ale nemyslím si, že to je špatně. V posledních letech je to se strategickými hrami bída, MOBA hry je nahradili i díky tomu, že jsou lehce pochopitelné. Deserts of Kharak se od těch klasických RTS odlišuje, už od druhé mise jsem v podstatě chápal pravidla hry, které mi vystačili až do jejího konce.

Audiovizuální labůžo

Zmínil jsem se o tom už u příběhu, ale grafické provedené a audio si zaslouží vlastní odstavec. Cutscény mají přes sebe přehozený lehký cellshade plášť, který ve výsledku vypadá neskutečně.

img-responsive

Homeworld: Deserts of Kharak | foto: GAMIFIQUE.cz

Grafika ve hře není už takové labůžo, ale když si vezmeme, že hra jede na Unity, tak můžu před vývojáři z BlackBird Interactive jedině smeknout. Docela často jsem měl problém s nižším FPS, jinak mi ale hra fungovala bez jediného problému nebo pádu.

Homeworld: Deserts of Kharak nejen, že dobře vypadá, ale hlavně se dobře poslouchá. Atmosférické skladby nádherně dokreslují nehostinnou poušť, samotné zvuky zbraní a vozidel jsou také super. Co je ale úplně prvotřídní, tak zcela bez debat dabing postav. Blackbird Interactive se nechali slyšet, že do dabingu vložili hodně úsilí a peněz a rozhodně se to vyplatilo, obzvlášť u Rachel S’Jet, kterou dabuje Hayley Sales.

 

Homeworld: Deserts of Kharak

Hodnotil: GAMIFIQUE.cz

Verdikt

Hodně podařený prequel, který si zaslouží nosit značku Homeworld. Pro fanoušky série se jedná o správnou volbu, i přes menší komplexnost zde najdeme mnoho prvků z původních her. A teď prosím prosím Homeworld 3!

+ Plusy

  • Zajímavý příběh
  • Audio
  • Grafický směr
  • Je to pořád Homeworld

− Mínusy

  • Pro někoho málo komplexní
  • Problémy s FPS

Hodnocení redakce

GAMIFIQUE.cz

Jak hodnotíme?
85

Vaše hodnocení

Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

DISKUZE: Homeworld: Deserts of Kharak – recenze. Resuscitace legendární série

Vstupte do diskuze

Doporučujeme

Hry Češi nejvíce hrají na počítači či notebooku, nejčastěji se věnují hrám…

11.10.2017 16:38 Česká internetová společnost příliš neholduje herním konzolím. Z aktuálního výzkumu Nielsen…

V Marz Rising se postavíte neznámé hrozbě z cizí planety

29.09.2017 14:00 V poslední době je strategických her opravdu málo. Větší studia raději sahají po jiných žánrech,…

Za málo peněz hodně muziky? Sáhněte po nových bundlech plných zajímavých…

20.09.2017 15:20 Humble Bundle a Bundle Stars si připravili další zajímavé akce, díky nimž můžete získat pořádný…

Nový král RPG žánru? Divinity: Original Sin II aspiruje na nejlepší hru…

18.09.2017 17:12 Třetí Zaklínač sice stále zůstává nedostižen, Divinity: Original Sin II mu však dokonale konkuruje.…

Související:

reklama

Gamifique.cz je český herní web, který se zaměřuje na hry pro PC, PlayStation 3, PS4, Xbox 360, Xbox One, PS Vita, Wii U, 3DS, Android, iPhone a iPad. Internetový herní portál Gamifique.cz je určen všem hráčům a čtenářům se zájmem o recenze, novinky, preview, videorecenze i podcasty. Gamifique.cz také poskytuje rozsáhlou databázi her a pravidelně sleduje největší novinky na herním trhu, například série Dragon Age, World of Warcraft, Call of Duty, Battlefield, Assassin's Creed, Grand Theft Auto, FIFA, Counter-Strike, Zaklínač, League of Legends, DOTA a další.