Guild Wars 2: Heart of Thorns - recenze. Vítejte v džungli

Guild Wars 2: Heart of Thorns

Guild Wars 2: Heart of Thorns FOTO: ArenaNet

Začal bych trochu jinak, a to příběhem. Guild Wars již od prvního dílu nabízí na MMO hry nezvykle detailní příběhovou linku pro jednoho hráče. U druhého dílu je to velmi podobné, s tím jak hra bobtnala, přibývaly i příběhové mise a nyní je k jejich dohrání potřeba několik desítek hodin a nutno říct, že to nebudou rozhodně ztracené hodiny. Pokud máte čas, tak si určitě první projděte příběhové mise v původní hře a následně se až pusťte do datadisku. Jinak vám v Maguuna džungli unikne spousta výtečných detailů.

Vítejte v džungli, teď již doopravdy

První minuty v datadisku nebyly vůbec pěkné. V podstatě po celou dobu se hraje na nepřátelském území ovládané drakem Mordremothem. Již normálně nebezpečná džungle se díky tomu stane ještě nebezpečnější. A opravdu tomu tak je, z počátku budete umírat opravdu hodně, než si zvyknete, že jakožto jedinec bez odemčených Masteries tu budete pouhá kořist.

Guild Wars 2: Heart of Thorns | foto: GAMIFIQUE.cz

Oblasti v datadisku jsou opravdu tuhé a jsou tvořené pro hraní ve skupině. Naštěstí to není takový problém, v podstatě kdykoliv, když jsem se připojil do hry, tak probíhal minimálně jeden tzv. vláček, tedy skupinka hráčů vedená kapitánem, která postupně obcházela úkoly na mapě. A například osvobozování města Tarir řadím k největším zážitkům z MMO her vůbec, spolupráce 200 lidí a koordinace útoku ze čtyř světových stran a následné setkání všech zúčastněných na náměstí ve vás zanechá wau efekt.

Nicméně se bojím, že s přibývajícím časem se bude počet hráčů v oblastích tenčit a bude problém najít partu na eventy a efektivně tak získávat zkušenosti.

A když jsme už u té zvýšené obtížnosti, měl bych se zmínit také o Hero Pointech a Vistách. Splnit nebo teprve dostat se k ním je konečně výzva. Napomáhá tomu také rozdělení nových oblastí na tři biomy, které jsou vertikálně rozčleněny. Protože oblasti v původní hře jsou „ploché“ a není v nich moc rozdílů oproti jiným MMORPG hrám. Vertikální prozkoumávání je ale něco nového a orientace v nich chvíli trvá, ale na druhou stranu se stanete pravým objevitelem, kdy díky tomu naleznete zajímavé detaily, kterými jsou všechny oblasti doslova přecpány, stačí se jen zastavit a chvíli sledovat okolí.

Masteries – lepší než kurz přežití

Maximální úroveň 80 zůstala i v datadisku, místo toho se vývojáři z Arena Net rozhodli pro Masteries a pro džungli se to hodí perfektně. Pro oblasti mimo datadisk existují také, ale tam už bonusy nejsou tak super a rozhodně by se tam daly vymyslet lepší odměny.

Za každou otevřenou Masteries dostanete užitečnou věc podle toho, kterou jste si na začátku zvolili, aby se vám do ní přičítaly zkušenosti. Jedna z hlavních věcí, bez které se z Masteries neobejde nikdo je tzv. gliding. Což je v podstatě takový kluzák, který se dá později vylepšit. Jakmile gliding otevřete, pohyb po džungli se mnohonásobně zrychlí a je mnohem zábavnější. Díky nim se také dostanete na těžce dostupná místa. Další užitečnou Masteries je skákání na houby, díky čemuž se zase dostanete nahoru. Celkově je to rozhodně super alternativa, oproti klasickému zvýšení maximální úrovně.

Guild Wars 2: Heart of Thorns | foto: ArenaNet

Se zvýšenou úrovní v klasických MMO hrách většinou přichází i nové schopnosti. I na to se jde v Heart of Thorns jinak. Po splnění úvodního úkolu se otevře elitní specializace, která otevírá možnost použití nové zbraně, nové schopnosti a jednu řadu talentů. Funguje to podobně jako základní specializace, jen k plnému otevření elitní je potřeba více Hero Pointů.

A co by to bylo za datadisk bez nového povolání nebo rasy. V HoT je to Revenant, těžce oplátovaný válečník s velkou magickou schopností z Mistu. Díky tomu si může povolat legendární postavy z Guild Wars historie a použít jejich schopnost. Díky tomu je Revenant velmi všestranný, dokáže udělit pořádné poškození, ale také v případě potřeby léčit sebe i okolí.

Svět mimo džungli

Plno novinek také přišlo do PvP a PvE části hry. Jedna z mnoha výtek původní hry bylo málo endgame contentu pro PvE hráče. To se pomalu ale jistě snaží změnit, poprvé jsme se dočkali raidů pro deset lidí. Prozatím je venku pouze jeden raid, ale už i ten dokazuje, že to s velkou obtížností mysleli v ArenaNetu vážně. Na fórech hry můžete dokonce najít stovky stížností na jejich obtížnost. Což se dá pochopit, protože Guild Wars 2 se často označuje jako „casual“ MMORPG, takže pokud chcete uspět, doporučuji sehnat nejlepší výbavu, lektvary a vytrénovat reflexy.

I PvP má několik nových věcí jako předělání systému lig a hlavně přidání módu Stronghold. Ten je hodně inspirován MOBA hrami. Zaměřen je hlavně na guildovní bitvy, nicméně dá se připojit i bez toho, abyste byli v nějaké guildě nebo partě. U tohoto ale tkví největší problém módu. Pokud váš tým neví co dělat, je to pak dlouhé utrpení. Oproti Conquestu je mnohem více stavěn na týmovou spolupráci.

Co se týče audiovizuálu, tak po grafické stránce to není už nic skvělého, s takovým Black Desert Online se to již nemůže zdaleka rovnat, ale rozhodně neuráží a občas i zazáří. Soundtrack je naopak hodně povedený a skvěle sedí do atmosféry hry.

Když vše zabalíme vše jednoho balíčku jménem Heart of Thorns, jedná se o velmi povedený datadisk, který prodlužuje herní dobu o stovky a stovky hodin. Navíc v ceně jsou i další velké updaty, které přidají například třetí sezonu příběhu nebo několik raidů, tak není moc o čem přemýšlet. Pokud hrajete Guild Wars 2, tak datadisk už pravděpodobně máte, pokud ne, tak si ho můžete vyzkoušet zdarma a rozhodnout se podle vašich dojmů, v datadisku se hratelnost a kvalita rozhodně nezmenší.

Guild Wars 2: Heart of Thorns

Povinnost pro všechny fanoušky Guild Wars 2, ve výsledku toho datadisk přidává hodně a i díky vyšší obtížnosti dokáže udržet na delší dobu. Pokud by přeci jen někdo vyčerpal všechno nové, tak již brzy přijde třetí sezóna příběhu, která hráče znovu připoutá do hry na několik měsíců.

• Vertikální pojetí map
  • Masteries
  • Vyšší obtížnost