reklama

Player Unknown's Battlegrounds přichází s prvním EA updatem

Nastíníme vám plán updatů v průběhu předběžného přístupu a zaměříme se na některé větší problémy, se kterými se ve hře hráči setkávají.

PlayerUnknown's Battlegrounds

PlayerUnknown's Battlegrounds FOTO: Steam

Plán předběžného přístupu

V průběhu předběžného přístupu plánujemí tvůrci vydávat updaty ve 3 fázích.

  • Denní updaty, k vylepšení výkonu serveru
  • Týdenní updaty, k vložení oprav bugů & oprav výkonu a stability klienta
  • Měsíční updaty k přidání nového obsahu a vložení změn vyváženosti game-play

Známé potíže

Je zde ojedinělý bug, který způsobuje, že se některé budovy nevykreslí hráčům, což jim umožňuje zdánlivě střílet na ostatní hráče skrz stěny. Vývojáři sledují příčinu tohoto problému a vydají update hned, jak bude opraven.

Zvuk

Spousta z vás dávala zpětnou vazbu na poziční zvuky a dnes vám Marek detailněji vysvětlí, jak zvuky ve hře fungují.

Zvuk Výstřelů

  • Každý zvuk výstřelu, který slyšíte ve hře, má propagační zpoždění, založené na vzdálenosti mezi zdrojem a posluchačem
  • Propagační rychlost je 340m/s, takže pokud pistol vystřelí 340m daleko od posluchače, tak nejprve uvidí záblesk hlavně a výstřel uslyší až po jedné sekundě
  • Pokud padne výstřel z místnosti, nebo není v přímé či přibližně přímé linii (překážka), je na zvukový efekt aplikováno echo a LPF.

Efekt Louskání/Hvízdání Střely

  • Efekt louskání střely (nebo oblá rázová vlna střely) je generován, pokud nadzvukový projektil letí v těsné blízkosti posluchače. Efekt lze slyšet v nejbližším bodě k trajektorii střely. V podstatě je tedy zdroj zvuku vždy kolmo k trajektorii, takže pokud slyšíte lousknutí střely přímo ve svém levém sluchátku, tak víte, že je střelec buď přímo před vámi, nebo za vámi.
img-responsive

PlayerUnknown's Battlegrounds | foto: Steam

  • Většina našich zbraní je nadzvuková. To znamená, že uslyšíte louskání/hvízdání před tím, než zaslechnete výstřel.
    Ve scénáři, kde vidíte 1000m daleko střelce s AWM (>900m/s úsťová rychlost), proběhnou události v tomto pořadí:
  1. Uvidíte záblesk z hlavně
  2. Po 1 sekundě uslyšíte lousknutí/hvízdnutí (při nulovém odporu vzduchu)
  3. Po 3 sekundách uslyšíte výstřel
  • Střely, které vás míjí na krátkou vzdálenost, vyprodukují lusknutí. Naopak střely, prolétající dále od vás, vyprodukují efekt hvízdnutí/prosvištění

Nyní se podíváme na rozdílnost zvukových efektů. Tato rozdílnost závisí na vzdálenosti (maximální vzdálenost a útlum je taktéž ovlivněn použitím tlumičů). Bližší výstřely znějí hlasitěji a mnohem čistěji, než ty více vzdálené.

V aktuálním veřejném buildu (tj. verzi hry) všechny střely generují efekt lousknutí. Tuto mechaniku jsme změnili přidáním kontroly rychlosti, takže střely letící pomaleji než rychlostí zvuku nebudou generovat louskací efekt ale pouze efekt hvízdání.

Vývojáři brzy uspořádají Q&A akci, abyc získali více feedbacku o herních zvucích, zůstaňte tedy nalazeni.

Optimalizace herního klienta

V případě, že jste to minulý týden prošvihli, zde je rozvrh pro optimalizaci klienta. Tento proces si vyžádá větší množství času, tudíž změny nebudou viditelné během jednoho patche. Prosíme vás, abyste během naší práce na optimalizaci byli shovívaví.

img-responsive

PlayerUnknown's Battlegrounds | foto: Steam

Výchozí vylepšení výkonnosti

Klíčové úkoly

  • Redukce přílišné zátěže na CPU a ujištění se, že GPU je plně zaúkolovaná

Očekávané výsledky

  • Framerate bude stabilní i v prostředí s velkou hustotou objektů
  • Získá se větší počet FPS pro každé jednotlivé nastavení kvality grafiky

ETA: 14. květen (očekáváme zhruba 5 týdenní lhůtu na provedení)

Další vylepšení výkonu

Krok 1: Úpravy všech grafik (7. květen)

  • Snížení úrovně detailů vertexů budov, které jsou vykreslovány na velkou vzdálenost
  • Snížení celkového počtu vertexů úpravou úrovně detailů terénu

ETA: 7. květen

Krok 2: Vylepšení výkonu vykreslování shaderů terénu a oceánu (TBD)

Krok 3: Snížení přetěžování CPU přeskládáním zdí poblíž budov (TBD)

Krok 4: Snížení míry využití video paměti (TBD)

Statistické tabulky

Systém statistik se ukázal být velmi populární funkcí a z větší části jsou hráči i vývojáři spokojeni i se systémem pořádí. Každopádně systém bude potřebovat vybalancovat, jakmile vývojáři získají dostatek obsáhlejších dat. ELO systém bude potřebovat spoustu vyvažování, než bude připraven a aby toho mohlo být dosaženo, statistiky budou promazávány v měsíčním rozsahu tak, aby se dala získat čistá data po každé změně, která bude provedena.

Nové servery

Se zítřejším updatem klienta přijdou i dva nové servery - Oceánie a Jižní Amerika. Tyto servery budou mít vlastní regionální statistické tabulky.

Ping Lock

V plánu je na servery přidat ping lock. Momentálně není známo přesné datum přidání, kvůli omezeným zdrojům a výkon a stabilita serveru je teď nejvyšší prioritou vývojářů. Lidé z různých regionů tak nebudou mít omezenou možnost hrát spolu, byť hraní proti hráči s vysokým pingem může být frustrující.

A konečně, zde je seznam změn pro týdenní patch, který vychází ve čtvrtek.

Seznam změn pro Týden 1

Tento patch bude vydán pro klienty i servery ve čtvrtek 30. března, v 10:00 Středoevropského času.

img-responsive

PlayerUnknown's Battlegrounds | foto: Steam

Mimo hru

  • Přidán server pro Jižní Ameriku a Oceánii

Výkonost/Stabilita herních klientů serverů

  • Opraven problém, díky kterému výkon herního serveru postupně klesal
  • Vyřešeno několik problémů způsobujících pády serverů

Stabilita herního klienta

  • Opraveno několik chyb, stojících za pády serverů
  • Optimalizace herního klienta
  • Přidáno nastavení View Distance

Gameplay

  • Upravena rychlost pohybu herních zón na konci hry
  • Upravena hlasitost zvuků zbraní v Lobby

UI

  • Odstraněn zaměřovače když jste ve vozidle a nemáte zamířeno
  • Přídána možnost vidět životnost předmětu přímo v obvodovém panelu

Opravy chyb

  • Opraven bug s hlasitostí chůze při skrčení
  • Částečně vyřešen pokles výkonu při otevření inventáře
  • Opraven problém, který umožňoval postavám jít pod mapu v některých oblastech
  • Odstraněn efekt hloubky pole při spektování v týmových módech.
  • Opraven bug v systému tvorby charakteru
  • Odstraněn problém v systému oživování, kde se hráč mohl zaseknout v oživovací animaci, když oživovaný hráč zemřel
  • Opraven bug, způsobující, že se PLAYERUNKNOWN hi-top trainery mohly špatně vykreslovat
  • Opraven bug, díky kterému mohla postava získat poškození od vozidel, ikdyž byla za stromem či zdí

 
Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

DISKUZE: Player Unknown's Battlegrounds přichází s prvním EA updatem

Vstupte do diskuze

Doporučujeme

Hry Češi nejvíce hrají na počítači či notebooku, nejčastěji se věnují hrám…

11.10.2017 16:38 Česká internetová společnost příliš neholduje herním konzolím. Z aktuálního výzkumu Nielsen…

V Marz Rising se postavíte neznámé hrozbě z cizí planety

29.09.2017 14:00 V poslední době je strategických her opravdu málo. Větší studia raději sahají po jiných žánrech,…

Za málo peněz hodně muziky? Sáhněte po nových bundlech plných zajímavých…

20.09.2017 15:20 Humble Bundle a Bundle Stars si připravili další zajímavé akce, díky nimž můžete získat pořádný…

Nový král RPG žánru? Divinity: Original Sin II aspiruje na nejlepší hru…

18.09.2017 17:12 Třetí Zaklínač sice stále zůstává nedostižen, Divinity: Original Sin II mu však dokonale konkuruje.…

Související:

reklama

Gamifique.cz je český herní web, který se zaměřuje na hry pro PC, PlayStation 3, PS4, Xbox 360, Xbox One, PS Vita, Wii U, 3DS, Android, iPhone a iPad. Internetový herní portál Gamifique.cz je určen všem hráčům a čtenářům se zájmem o recenze, novinky, preview, videorecenze i podcasty. Gamifique.cz také poskytuje rozsáhlou databázi her a pravidelně sleduje největší novinky na herním trhu, například série Dragon Age, World of Warcraft, Call of Duty, Battlefield, Assassin's Creed, Grand Theft Auto, FIFA, Counter-Strike, Zaklínač, League of Legends, DOTA a další.