reklama

Developer livestream přinesl zajímavé informace o budoucích novinkách a změnách napříč celým Hearthstone

Ben Brode a Dean Ayala, členové Hearthstone vývojářského týmu, uspořádali livestream, kde se snažili zodpovědět nedávné otázky komunity a zmírnit negativitu ohledně nynější metagame. Jaké informace vypustili mezi HS komunitu?

Hearthstone: Heroes of Warcraft

Hearthstone: Heroes of Warcraft FOTO: Reprofoto Facebook

Zkušenosti a začlenění nových hráčů

Podle všeho mají nově příchozí hráči částečné problémy s matchmakingem a vyhráváním ranked zápasů. Podle vývojářů je ale dobré vidět, že obvykle následují pomyslnou cestu Tutoriál-AI-Casual-Ranked a postupně tak získávají zkušenosti. Ranked není pro nově příchozí hráče ideální a měli by se zprvu zaměřit na Casual.

Pokud jde přímo o tvorbu a znění karet, vývojáři se snaží o srozumitelnost a jednoduchost, přičemž dbají na možnost vytvoření složitějších decků (Freeze Mage, Miracle Rogue a Grimm Patron Warrior jsou toho důkazem).

Ranked ladder

Ranked systém má své výhody i nevýhody. Vývojáři si chválí jednoduchost systému s postupným růstem skillu a obtížnosti . Na druhou stranu si uvědomují obtížnosti pro nové hráče a pocit "grindu" za lepším rankem. V budoucnu se na tyto problémy zaměří a ihned zmínili několik možností, nad kterými uvažují. Zisk většího počtu bonusových hvězd za winstreak, popřípadě jeho prodloužení nad rámec 5.ranku, prodloužení sezóny nebo vytvoření záchytných bodů, což na streamu zaujalo asi nejvíce lidí. Po dosažení určitého ranku byste v sezóně nemohli spadnout pod určitý dosažený záchytný rank a hráče by to mohlo motivovat k dosažení dalších ranků bez rizika pádu. 

Arena

S arénou mají podle všeho vývojáři dlouhodobé plány. V krátkodobém měřítku uvažují o změně formátu na standard, což by hráčům umožnilo konzistentnější výběr karet a větší šanci na rare, epic a legendary karty.

V průběhu března také plánují vydat žebříček 100 nejlepších arena hráčů, ve kterém bude hrát hlavní roli průměrný počet nejvyšších výher.  Ben Brode zároveň zmínil, že změny arény jsou v podstatě připraveny a jen čekají na správný patch pro jejich nasazení do hry.

Metagame a vybalancování hry.

Metagame byla podle všeho pro vývojáře ze začátku Gadgetzanu trochu strašidelná. Pirate warrior postupně sílil a hrál se až ve 30% všech her. Postupně se ale ustálil a piráty začali používat i  další balíčky. Celkově jsou v týmu všichni překvapení množstvím a sílou pirate decků (jako obvykle) a pokud by se metagame příliš zvrhla, hodlají zasáhnout. Nicméně upozorňují na fakt, že v další rozšíření posílí synergii s Grimy Goons kartami a metu postupně zpomalí (bohužel nevíme, jak dlouho budeme čekat na toto zpomalení).

Vybalancovaná metagame se prý pozná podle procentuálního win rate jednotlivých decků, kdy žádný nemá přes 55% a zároveň se určitý deck nehraje ve více jak 25% her. Za příklad zmínili Undertaker Huntera, který byl v určitém momentu až ve 40% všech her, což ihned vedlo k jeho nerfu.

A jaká karta z nedávného rozšíření překvapila vývojáře nejvíce? Všechny karty jsou podle Bena týmem testované a většinou hratelností jednotlivých karet nejsou překvapení. Za zmínku podle něj ale stojí Kun the Forgotten King, Patches the Pirate a celková hratelnost pirátů (opravdu?). Doufají v samovolné narovnání metagame a přiznávají relativně velkou sílu pirátů. 

Wild

U wildu vzešla otázka, zda zvažují "un-nerf" karet ze standardu. Vývojáři poznamenali, že pokud by tak učinili, metagame ve wildu by se postupně ustálila do naprosto ustálené podoby a nebyla by tak zábavná (nevím jak vy, ale já ve wildu žádnou metu nikdy nezpozoroval). Zároveň si uvědomují částečnou opomíjenost wildu a budou uvažovat o vytvoření eventů speciálně pro něj.

Zakončení

V průběhu livestreamu byl zmíněn i počet vývojářů pracujících na hře, který nedávno přesáhl číslovku 70. Nakonec oba vývojáři prohodili i pár slov o reprintu karet, jenž je podle vývojářů v blízké době nereálný a poděkovali za množství ohlasů na livestream bez velkého oznámení.

Pár hodin po streamu Ben Brode ještě okomentoval stav kolem nových hráčů a připustil možnost implementování funkce koupi předem připravených decků. Otázkou zůstává, kdo by tyto decky sestavoval a kolik by tato funkce stála.

Vývojáři navíc dostávají feedback od hráčů z legendary ranku, kteří potvrzují klesající kvalitu ladder systému a nejsou příliš spokojení s honem za nejlepší umístění v posledních hodinách sezóny. Tým se tedy podle něj na tuto problematiku zaměří.

A co vy? Jak vnímáte nynější metagame a obecný stav Hearthstone?

Vstoupit do diskuze (0 komentářů)

Diskuze: Developer livestream přinesl zajímavé informace o budoucích novinkách a změnách napříč celým Hearthstone

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Nejčtenější články

  1. O víkendu se do Bratislavy vrátí AnimeSHOW a GAME EXPO

  2. Warhammer 40,000: Eternal Crusade přechází na free-to-play

  3. Assassin’s Creed: Empire vyjde v říjnu, naznačuje švýcarský obchod

  4. Do Civilization VI se chystá Makedonie s Alexandrem Velikým v čele

  5. Gwent - Positioning update

  6. Legend Series #1 spolu s eSubou

reklama

Gamifique.cz je český herní web, který se zaměřuje na hry pro PC, PlayStation 3, PS4, Xbox 360, Xbox One, PS Vita, Wii U, 3DS, Android, iPhone a iPad. Internetový herní portál Gamifique.cz je určen všem hráčům a čtenářům se zájmem o recenze, novinky, preview, videorecenze i podcasty. Gamifique.cz také poskytuje rozsáhlou databázi her a pravidelně sleduje největší novinky na herním trhu, například série Dragon Age, World of Warcraft, Call of Duty, Battlefield, Assassin's Creed, Grand Theft Auto, FIFA, Counter-Strike, Zaklínač, League of Legends, DOTA a další.