reklama

Dishonored 2 dá každému strážnému vlastní příběh

Rozhodněte se sami, jestli si dýku v krku zaslouží.

Dishonored 2

Dishonored 2 FOTO: Bethesda Softworks

Říkáte si občas, jestli jste náhodou nějakou rodinu nepřipravili o otce a poslali do záhuby, zatím co s napětím čekáte, co udělá jeho mrtvola při setkání s chodníkem po pádu z osmého patra? Já tedy ne, ale věřím, že na světě existují i lidé, jejichž morální kompas není na permanentní dovolené. Ale Dishonored 2 má v plánu s tím trochu zamávat.

V pokračování povedené stealth hry od Arkane Studios by měl mít každý strážný, který se vám po cestě k cíli připlete do cesty, vlastní příběhové pozadí. Upozornili na to kolegové z PC Gameru. Ti měli šanci si po boku dvou vývojářů z Arkane prohlédnout nový level odehrávající se v muzeu Royal Conservatory.

Je docela běžné, že ve hrách, především těch „tichých“, můžete sem tam odposlechnout nějaký rozhovor a dozvědět se něco o svých obětech, ale dvojka Dishonored jde ještě trochu dál. Napůl živé, napůl mechanické Srdce (The Heart) z předchozího dílu rozšiřuje svoje pole působnosti i na vyprávění nejdůležitějších momentů z lidských životů. O jednom ze strážných v představeném levelu tak třeba odhalilo, že svým počínáním umožnil, aby se stal násilný čin. Jednohlasně potom bylo vývojáři a redaktorem odhlasována jeho smrt.

Ačkoli se to může zdát jenom jako pomůcka pro hráče, co si potrpí na trochu toho role-playingu, ve skutečnosti to ovlivňuje celou hru. Zabíjením v Dishonored normálně šíříte chaos (a mor) a přímo si tak říkáte o špatný konec. Ve dvojce už bude záviset na předchozím životě postavy a to ovlivní její „hodnotu“. Když zabijete krutého násilníka, navýší to chaos méně, než když zabijete mírumilovného otce od rodiny.

Jak už jsem podotknul, není to úplně nejoriginálnější nápad, ale je sympatické, že se hry stále častěji vydávají tímto směrem. Některé to sice chytnout za špatný konec, jako třeba Watch Dogs, ale připravované RPG Vampyr zase plánuje tento systém rozšířit a navázat na něj i rozhodnutí ovlivňující okolní svět. Jsem zvědav, jakou moc nad hráčem nakonec získá Dishonored. Trochu se obávám, aby se příběhy nezačaly opakovat, to by příliš nepomohlo. Ale Arkane Studios už „pár“ her vytvořili, tak snad si to uvědomují.

Dishonored 2 vychází 11. listopadu na PC, Xbox One a PS4.

Vstoupit do diskuze (0 komentářů)

Diskuze: Dishonored 2 dá každému strážnému vlastní příběh

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Nejčtenější články

reklama

Gamifique.cz je český herní web, který se zaměřuje na hry pro PC, PlayStation 3, PS4, Xbox 360, Xbox One, PS Vita, Wii U, 3DS, Android, iPhone a iPad. Internetový herní portál Gamifique.cz je určen všem hráčům a čtenářům se zájmem o recenze, novinky, preview, videorecenze i podcasty. Gamifique.cz také poskytuje rozsáhlou databázi her a pravidelně sleduje největší novinky na herním trhu, například série Dragon Age, World of Warcraft, Call of Duty, Battlefield, Assassin's Creed, Grand Theft Auto, FIFA, Counter-Strike, Zaklínač, League of Legends, DOTA a další.