reklama

Dojmy z Overwatche. Další vypiplaná hra Blizzardu? Ano a navíc známe datum BETY

Už od oznámení ERTB byl Overwatch jasným lákadlem pro obrovské množství hráčů, vždyť také šlo o teprve druhou možnost vyzkoušet si tuhle hru v Evropě. Po celou dobu trvání akce se na novinku od Blizzardu stály fronty a to i při velice svižném tempu dvou her, které si návštevníci mohli zahrát. Naší redakci se novinku podařilo zahrát hned několikrát a odnesli jsme si převážně kladné zážitky. Navíc jsme se před pár minutami dozvěděli datum dlouho očekávaného beta testování!

Overwatch

Overwatch FOTO: Blizzard Entertainment

Chvíli před vydáním těchto dojmů Blizzard oznámil datum bety, na které mnozí čekali několik měsíců. Amerika si užije již 28. října a hned poté bude následovat Evropa. Oproti předchozímu testování bude tentokrát Blizzard pouštět do hry menší množství lidí, ale zase budou pořádat BETA víkendy, kde pozvou mnohem více osob. První testovací týden je plánovaný hned po BlizzConu, což bude zhruba v půlce listopadu. Snad se brzy poté dočkáme i v Evropě. My už se nemůžeme dočkat. Ale zpátky k prvním dojmům z ERTB v Praze.

Kara: Z videí mě Overwatch nadchl právě svou podobou s legendárním Quakem. Ten pocit, když někoho sejmete raketometem v letu, je prostě nenahraditelný. Tedy byl, až doposud. Gameplay Overwatche je tak intuitivní a automatický, jako kdybyste po letech zasedli právě ke známému Q3A.

Jelikož hra je stále ve vývoji, je jasné, že hrdinové nebudou zrovna vybalancovaní. Odolala jsem pokušení vyzkoušet si opravdu krutě vypadajícího Reapera  (kterého pravidelně vybírali minimálně dva hráči z týmu) a zvolila jsem nejprve Symmetru a poté Widowmaker. Hraní za snipery mi vždy šlo ze všeho nejlépe a proto jsem se těšila, když se mi pomocí hooku podařilo získat kryté místečko na střeše, zaměřit hlavu nepřátele, plně nabít zbraň a vystřelit jasný headshot. K mému překvapení hrdina nepadl. A nepadl ani na druhou ránu, která po headshotu následovala.  Zaměření nepřátelského hrdiny při zoomovaném pohledu a ne zrovna rychlém nabíjení plné palebné síly trvá tak dlouho, že automaticky očekáváte 100% úspěšnost zabití, zvláště při krásně trefeném headshotu. Ale než vůbec stihnete zaměřit, natož nabít, sejme vás takový Reaper třikrát a to i s vaším supportem.

Od spousty lidí jsem slyšela, že se jim Overwatch zdá zmatený. Já si myslím naprostý opak. Mapy nejsou přehnaně rozsáhlé a orientace v nich je velice intuitivní. Pokud přece jen netušíte kudy, k cíli mise vás navedou přímo šipky na zemi. Šance ztratit se, nebo se na mapě nevyznat je tak opravdu velice nízká. Nevýhodou je jedině spawn na počáteční pozici, často vzdálené od cíle daného úkolu.

David: Stačilo prvních pár minut a už jsem věděl, že si mě Blizzard získal i u Overwatche. Ukázalo se, že umí vytvořit i skvělou střílečku. Vůbec nejde poznat, že se jedná o úplně nový žánr a novou značku, pro toto slavné studio z Kalifornie.

Na to, že se hrála alpha verze hry, bylo vše neuvěřitelně vypiplané do posledního detailu a absolutně bez chyb. Za ty dvě až tři hodiny jsem nenarazil ani na jednu chybku a kolegové na tom byli obdobně. Z takového přístupu by si měli vzít příklad mnozí vývojáři a vydavatelé. Nedokážu si představit, co by se muselo stát, aby hra byla při spuštění beta testování plná chyb.

Během několika zápasů jsem střídal hlavně dvě postavy Tracer a Soldiera: 76. První jmenovaná se dokáže rychle teleportovat na krátké vzdálenosti a jednou za čas se dokáže vrátit v čase. Kombinace těchto dvou schopností je neuvěřitelně zábavná, a když se vám je povede skvěle načasovat, tak si vás nepřítel ani nevšimne. Nejvíce zábavné mi přišlo teleportovat se přímo k nepřátelům, vystřelit si z nich (doslova) a okamžitě se vrátit v čase rovnou za roh do bezpečí.

Týmu jsem tím ku prospěchu moc nebyl, proto jsem si na radu kolegy vyzkoušel Soldiera: 76. A to byla jiná kanonáda. Soldier: 76 patří mezi ty nejobyčejnější postavy, ale za to vše nahrazuje napáchanou škodou, nikoho lepšího na střední vzdálenost prozatím ve hře nenajdete a s vhodným krytím po zapnutí ultimátní schopnosti začnou jatka a nesčetněkrát se stalo, že byl Soldier: 76 na úplném vrcholu žebříčku.

Vojtěch: Když jsem poprvé slyšel o tom, že příštím titulem Blizzardu bude online FPS Overwatch, hra mě moc nezaujala. Bylo by ale hříchem si hru nevyzkoušet, když už jsem byl na European Road to Blizzcon přítomný, obzvláště když jsem na hru slyšel samé pozitivní reakce.

img-responsive

European Road to Blizzcon | foto: GAMIFIQUE.cz

Po chvíli stání ve frontě jsem konečně dostal Overwatch do rukou a žasl jsem. Hra mě nejenom bavila, ale během okamžiku jsem si jí zamiloval. Byla totiž kombinací faktorů, které mám rád. Přirovnal bych jí ke kombinaci Team Fortress 2, Call of Duty: Advanced Warfare a Quake 3D Arena. Na Team Fortress 2 odkazuje roztomilou animovanou grafikou a roztříděním postav na třídy ofenzivní, defenzivní a support. Z Call of Duty: Advanced Warfare si přináší rychlost za podpory speciálních schopností. Quake 3D Arena se ve hře zase projevuje častým používáním výbuchu a skoků.

Dohromady není hra nějakým podivným hybridem, ale vždy si přináší něco nového. Od Team Fortress 2 se liší různorodějšími třídami, které se přizpůsobují futuristické vizi hry. Na rozdíl od Call of Duty tak často neumíráte a nelezete tolik po budovách. Od Quakea jí zase odlišuje vývoj o 15 let později, který se na herním průmyslu zásadně podepsal.

Byla škoda, že jste si hru mohli vyzkoušet na pouhé 2 zápasy, za kterých si herní náplň dostatečně neužijete. V jednom zápase jste útočníci, poté naopak bráníte. Útok mě velmi bavil, mapa byla totiž různorodá, měla hromady vedlejších uliček a místností a skvěle se hodila pro taktizování. Obrana byla bohužel strohá a nezajímavá. Krása hry spočívá v její rychlosti a různorodosti levelů, což v obraně využít nemůžete, v ní jde o to se motat kolem jednoho bodu a snažit se ho obránit.

V Overwatchi vidím dobrý titul s velikým potenciálem. Hra totiž přináší dnes oblíbené prvky stříleček se svými vlastními vylepšeními a naskládá je do jednoho balíčku. Výsledkem je titul, který dává hlavu i patu a budete z něj chtít objevit co nejvíce.

 
Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

DISKUZE: Dojmy z Overwatche. Další vypiplaná hra Blizzardu? Ano a navíc známe datum BETY

Vstupte do diskuze

Doporučujeme

Za málo peněz hodně muziky? Sáhněte po nových bundlech plných zajímavých…

20.09.2017 15:20 Humble Bundle a Bundle Stars si připravili další zajímavé akce, díky nimž můžete získat pořádný…

Nový král RPG žánru? Divinity: Original Sin II aspiruje na nejlepší hru…

18.09.2017 17:12 Třetí Zaklínač sice stále zůstává nedostižen, Divinity: Original Sin II mu však dokonale konkuruje.…

PlayerUnknown's Battlegrounds překonal další rekord

18.09.2017 15:27 PUBG si uzmul další rekord a definitivně sesadil z trůnu dosud kralující DOTU 2.

Jak se změnila umělá inteligence v posledních ročnících NHL?

17.09.2017 15:24 Aktualizováno Na světě jsou jen dvě jistoty - smrt a každý podzim nový ročník NHL. Je to pořád stejná písnička,…

Související:

Nejčtenější články

  1. Nový král RPG žánru? Divinity: Original Sin II aspiruje na nejlepší hru roku

  2. Otevřená beta Call of Duty? WWII odstartuje už v září

  3. Za málo peněz hodně muziky? Sáhněte po nových bundlech plných zajímavých her

  4. PlayerUnknown's Battlegrounds překonal další rekord

reklama

Gamifique.cz je český herní web, který se zaměřuje na hry pro PC, PlayStation 3, PS4, Xbox 360, Xbox One, PS Vita, Wii U, 3DS, Android, iPhone a iPad. Internetový herní portál Gamifique.cz je určen všem hráčům a čtenářům se zájmem o recenze, novinky, preview, videorecenze i podcasty. Gamifique.cz také poskytuje rozsáhlou databázi her a pravidelně sleduje největší novinky na herním trhu, například série Dragon Age, World of Warcraft, Call of Duty, Battlefield, Assassin's Creed, Grand Theft Auto, FIFA, Counter-Strike, Zaklínač, League of Legends, DOTA a další.