reklama

Dojmy z bety Star Wars Battlefront - temná strana síly se vrací do formy

Jednou z nejsledovanějších her dnešní doby je Star Wars Battlefront. Nejen z důvodu, že se jedná o Star Wars, ale také proto, že ji tvoří studio DICE (stojící za sérií Battlefield) a EA s její propagací opravdu nešetří. Betu jsme tedy v redakci nemohli minout.

Star Wars: Battlefront

Star Wars: Battlefront FOTO: Electronic Arts

Spuštění bety má mnoho následků. Pro herní novináře je to převážně příležitost podívat se, jak pokročila hra, na kterou miliony lidí nedočkavě čeká. V případě Star Wars Battlefront je to takové očekávání, že si betu vyzkoušelo více než devět milionů lidí.

Těžko říct, zda se plná hra povede a zda překoná naše nejvyšší očekávání. Beta si každopádně vedla velice dobře a naše dojmy z ní jsou převážně kladné.

Masivní bitvy plné techniky

V betě se nám prezentovaly celkem tři herní módy. Jeden se týkal kooperativního boje proti hromadám Stormtrooperů, zbylé dva byly kompetitivní. Podívejme se nejdříve na ty kompetitivní, nejen proto, že se beta zaměřovala zejména na jejich otestování, ale hlavně proto, že na principu PvP je postaven základ hry.

Beta toho sice nabídla málo, ale jednotlivé módy byly dostatečně různorodé na to, abychom si mohli vyzkoušet různé styly hraní. V kompetitivním multiplayeru mluvíme o módech Drop Zone a Walker Assault. První zmíněný, Drop Zone, na mě bohužel příliš dobrý dojem neudělal. Na mapě 8vs8 je jediným korigováním pohybu nutnost ovládnout padající moduly z vesmíru. Jednalo se sice o zábavný mód, který podporoval kreativitu při nutnosti dobývání, případně bránění pozice modulu. Finálně bohužel mluvíme o celkem zmateném módu, jehož opakování se nestane centrem zábavy na příliš dlouho.

img-responsive

Star Wars Battlefront | foto: GAMIFIQUE.cz

Walker Assault je ale jiný kafe. Už samotné jeho základy čerpají z jedné z nejikoničtějších bitev v celém univerzu, odehrávající se na ledové planetě Hoth. Pokud si na bitvu vzpomínáte, jistě jste nezapomněli na bojové tanky AT-AT, ale i jiné bojové stroje a obranné věže. To vše v bitvě je a díky možnosti hrát 40vs40 se jedná o skutečně velkolepou záležitost.

Krásné je, že bitva je založena na použití všech těchto strojů. Imperialisté se snaží pomocí obřích tanků AT-AT zničit základnu rebelů a ti se jí snaží ubránit. I když v bitvě je celkem 80 lidí, je její průběh až překvapivě koordinovaný. Někdo by ji mohl označit za stereotypní, poněvadž průběh je vždy víceméně stejný, ale díky neskutečnému počtu možností mi přišla vždy napínavá a nedělalo mi problém si jí projet klidně desetkrát za sebou. Jedním z hlavních důvodů je, že kombinace kvantitativního počtu lidí, bojových strojů a všelijakých super bojových doplňků zaručila, že jsem měl pocit, že jsem součástí bitvy a připadal jsem si součástí konfliktu více, než v případě Battlefieldů.

Vesmírné stroje všelijakého použití

K celkovému pocitu z bitvy přispěla nemalým dílem výbava. Začněme u běžného pěšáka. Ten má v ruce blaster, případně útok může doplnit granátem či na zádech nosit jet-pack. Důležité je, že blaster není na munici, ale můžete z něj střílet neustále, zdržuje vás jen jeho zahřívání. Stejný případ je u granátů, které zdržuje časové prodleva jejich hodu. Na úplně stejném systému jsou založené jakékoli doplňky vaší postavy s tím, že občas seberete i nějakou tu super zbraň na jedno použití.

Jak to dopadne, když máte neomezenou pušku a neomezeně granátů? Neustále střílíte a neustále je házíte. Díky tomu má bitva dynamiku neustálého bojování a ne jen občasného střílení jako v případě Battlefieldu. Zároveň jsou neustále kolem vás výbuchy a vše se hýbe. K pocitu přispělo i to, že výstřel z blasterů je vidět, vydává krásný zvuk a po jeho dopadu se ukáže krásný výbuch.

img-responsive

Star Wars Battlefront | foto: GAMIFIQUE.cz

Stroje se také činily. Oblohu ovládly stíhačky, zem zase terorizovaly tanky AT-ST a nemalou úlohu sehrály i bojové věže. U získávání strojů došlo ke zvláštní evoluci, poněvadž nyní nejdete k určitému stroji, nenastoupíte do něj a nejedete, ale jeho získání provedete sebráním zvláštní koule. Ty se vyskytují volně na bojišti a díky tomu si hra zachovává určitý směr. V Battlefieldu se jedna polovina hráčů rozběhla ke strojům, druhá do boje. Nyní se všichni pohybují koordinovaně stejnou cestou a stroje popadnou za cesty.

Stejný systém platí i v případě hrdiny. Ten se oproti předchozím Battlefrontům ovládá velmi odlišně. Popsal bych to jako normální voják mnohokrát silnější. Pokud si vzpomínáte na minulé Battlefronty, hrdina byl vysloveně OP a jeho poražení mohlo zabrat klidně celý zbytek hry. Nyní je stále super zabiják, ale boj s ním připomíná systém MMO her, kdy musíte nepřátelského bosse umlátit. Jeho ovládání je přitom stále velmi jednoduché a do ruky se dostane snadno.

To samé platí i v případě AT-ST, který se ovládá jako velmi arkádový tank, schopný zabíjet rebela za rebelem. Hrál jsem za něj sice jen jednou, ale jeho ovládání je tak zábavné a přirozené, že bych si to klidně vyzkoušel ještě několikrát. Stíhačky zato příliš pohodlné nebyly a i když jejich ovládání není tak složité jako v Battlefieldu, často jsem boural a někoho sestřelit bylo pro mě obtížné.

img-responsive

Star Wars Battlefront | foto: GAMIFIQUE.cz

Největší dojem na mě udělaly obranné věže. Ty jsou plnohodnotným prvkem bitvy a můžou velmi silně rozhodnout o tom, kdo ovládá určitou strategickou pozici. Na Hothu mluvíme o dvou typech – obrněná proti pěšákům a neobrněná proti těžkým strojům. Obrněná shodou náhod toho moc nevydržela, ale dokázala zabíjet vojáka za vojákem. Neobrněnou nebylo třeba ničit (stačilo sestřelit vás), nestřílela ani moc rychle, její rány ale měly takové poškození, že hrály zásadní roli při ničení AT-AT.

Jen hraní za AT-AT nebylo moc zábavné a za stroj se nedá chodit a ovládat se dají pouze děla a to na velmi krátkou dobu. Výsledkem je chvilkové zpestření nepřinášející větší zábavu či pointu.

Ovládání plné změn

Hra bude podporovat dvě herní možnost, z prvního a třetího pohledu. Nutno zmínit, že hra své kořeny v Battlefieldu nezapře a hraní z třetího pohledu mi přišlo nevhodné, už kvůli nutnosti střílení na velikou vzdálenost a radost asi udělá pouze skalním fanouškům série.

Druhá inovace se soustředila na hraní s partnerem. Ve hře místo spolupráce ve skupinách (alá Battlefield) fungovala spolupráce dvojic. Bohužel mi přišla spíše záporná. Když hrajete s anonymem, nijak úzkou kooperaci nevyužijete a s ostatními hráči se do křížku sotva dostanete. Když s přáteli, tak v případě spolupráce ve dvou vás systém potěší, pokud ale hrajete s třemi a více, za možnost větších skupin byste vraždili.

Proti botům je to moc jednoduché

Na závěr se zmíním také o boty vraždícím módu Survival Mission. Ten se odehrává na Tatooinu, což je graficky nádherná mapa, obecně celá beta se prezentovala nádherně, jak ve stránce zvukové, tak vizuální a to i přes to, že na Xboxu One běžela v pouhých 720p. Tatooin také na první pohled láká k prozkoumávání a funguje na něm velmi kvalitní reakce prostředí na vnější vlivy. Samotnému módu ale cosi chybělo.

Jeho výhody a nevýhody bylo bohužel těžké prozkoumat, poněvadž mód mohl být spuštěn na pouhých šest vln na normální obtížnost. Bohužel na tomto nastavení byl velice jednoduchý. Hlavně boti byli totálně tupí a nebyli schopni proti vám kvalitně zasáhnout. Mnohá zabití provedete prostým střílením do rohu. Jednoduchý je mód převážně ve více hráčích, kdy si nepřátelské postavy ani nevrznou.

Přesto věřím, že kooperativní módy by v budoucnu mohly být velmi kvalitním zdrojem zábavy. Dokážu si představit, že na těžší obtížnost vám nepřátelští vojáci pořádně naloží a donutí vás použít jakékoliv prostředky k jejich porážce.

Má hra potenciál?

Fanoušci Star Wars mohou jásat, poněvadž se k nim pravděpodobně blíží vysoce kvalitní titul, který ohromí i ty, kteří sci-fi příliš nemusí. Jakožto fanoušek Star Treku mohu jen doufat, že podobné kompilace se dočkám i z tohoto „konkurenčního“ univerza.

 
Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

DISKUZE: Dojmy z bety Star Wars Battlefront - temná strana síly se vrací do formy

Vstupte do diskuze

Doporučujeme

Za málo peněz hodně muziky? Sáhněte po nových bundlech plných zajímavých…

20.09.2017 15:20 Humble Bundle a Bundle Stars si připravili další zajímavé akce, díky nimž můžete získat pořádný…

Nový král RPG žánru? Divinity: Original Sin II aspiruje na nejlepší hru…

18.09.2017 17:12 Třetí Zaklínač sice stále zůstává nedostižen, Divinity: Original Sin II mu však dokonale konkuruje.…

PlayerUnknown's Battlegrounds překonal další rekord

18.09.2017 15:27 PUBG si uzmul další rekord a definitivně sesadil z trůnu dosud kralující DOTU 2.

Jak se změnila umělá inteligence v posledních ročnících NHL?

17.09.2017 15:24 Aktualizováno Na světě jsou jen dvě jistoty - smrt a každý podzim nový ročník NHL. Je to pořád stejná písnička,…

Související:

Nejčtenější články

  1. Nový král RPG žánru? Divinity: Original Sin II aspiruje na nejlepší hru roku

  2. Za málo peněz hodně muziky? Sáhněte po nových bundlech plných zajímavých her

  3. PlayerUnknown's Battlegrounds překonal další rekord

reklama

Gamifique.cz je český herní web, který se zaměřuje na hry pro PC, PlayStation 3, PS4, Xbox 360, Xbox One, PS Vita, Wii U, 3DS, Android, iPhone a iPad. Internetový herní portál Gamifique.cz je určen všem hráčům a čtenářům se zájmem o recenze, novinky, preview, videorecenze i podcasty. Gamifique.cz také poskytuje rozsáhlou databázi her a pravidelně sleduje největší novinky na herním trhu, například série Dragon Age, World of Warcraft, Call of Duty, Battlefield, Assassin's Creed, Grand Theft Auto, FIFA, Counter-Strike, Zaklínač, League of Legends, DOTA a další.