reklama

For Honor - dojmy z otevřené bety. Nevybroušený klenot s nejistou budoucností

Větší počet hráčů šermířské akci příliš nesedí.

For Honor

For Honor FOTO: Ubisoft Entertainment

Meče, sekery nebo katany jsou ve hrách jako doma. Ale kolik se jich pokusilo byť jen přiblížit tomu, jak boj vypadal a vypadá v reálu? Pouhý zlomek. Vylepšit tuto bilanci se nyní snaží For Honor, multiplayerová akce vycházející už zítra a pod nepříliš často riskujícím Ubisoftem. Jestli jde o sázku na dobrého koně, jsem se pokoušel zjistit během víkendové open bety.

Zkouška reflexů

For Honor mi připravil nečekané překvapení hned od začátku – pokud nebudu počítat zahlcené servery, ke kterým se mi nedařilo notnou chvíli připojit. Soubojový systém má mnohem méně společného s Mount & Blade nebo Chivalry, než jsem očekával. Sice nechybí určování směru útoku a obrany, ale jinak se For Honor vydalo spíše cestou bojovek typu Mortal Kombat a Street Fighter, tzn. komba, rušení útoků, countery, graby a další mechaniky, které budou fanouškům žánru jistě povědomé.

img-responsive

For Honor | foto: GAMIFIQUE.cz

Ačkoli to vypadá jako podivuhodný mix, dohromady to funguje výborně – alespoň v boji jeden na jednoho – a ve spojení s výtečnými animacemi se na boj i dobře kouká. Každá z postav se hraje trochu odlišně, má jiné vlastnosti, schopnosti a s tím související obtížnost. Například Warden, rytíř ohánějící se obouručním mečem, je poměrně přímočarý a má jen nepatrný počet schopností, takže je ideální pro méně zkušené hráče. Vedle toho Peacekeeper, šermířka s mečem a dýkou, je podstatně náročnější. Každá chybička se nepěkně podepíše na vaší nevelké zásobě životů, ale zase můžete (a skoro i musíte) nechat nepřátele vykrvácet.

Čím víc, tím hůř

Propracovanost soubojového systém září hlavně v duelech a hře dva na dva, kde o víkendu vesměs fungovala gentlemanská dohoda a nemuseli jste se tak příliš bát, že by na vás soupeři zkoušeli přesilovku. S ostatními herními módy už je to horší. Elimination, deathmatch čtyři na čtyři, se snaží ozvláštnit hru řadou různých power-upů. Ale For Honor není Quake, takže ve výsledku spíš překážejí a vyzývají k zdlouhavému nahánění po mapě.

A pak je tu Dominion. Mód, na který Ubisoft lákal hráče zdaleka nejvíce. Lze ho docela dobře shrnout dvěma slovy: naprostý chaos. Opět souboj týmů po čtyřech, Dominion se točí hlavně okolo zabírání tří bodů a jejich následném bránění před dotěrnými nepřáteli, na jednom z nich i před vlnami postradatelných mobů jako z League of Legends. Ti mají úžasnou schopnost za každé příležitosti překážet a udělat všechno ještě nepřehlednější. Zároveň For Honor ještě přihazuje do mixu různé speciální schopnosti, např. pasti, kouřové bomby, prosté vyléčení nebo třeba výstřel z katapultu.

img-responsive

For Honor | foto: GAMIFIQUE.cz

Jen málokdy se v Dominionu a Elimination dočkáte férového souboje, přesilovky hrají prim. To by měl řešit „revenge meter“, který se vám rychleji aktivuje v boji s větším počtem hráčů a po aktivaci vám poskytne bonus do útoku a obrany, část životů v podobě dočasného štítu a může i povalit útočící hráče. Ačkoli jde o takřka nepostradatelnou mechaniku, hrát – s ní i proti ní – není příliš zábavné.

S oběma velkými módy se ještě váže systém vybavení. Po každém odehraném zápasu můžete dostat předmět, který nějak „přerozděluje“ vaše atributy – třeba rychlost nabíjení revenge – a vy si tak můžete optimalizovat postavu podle vlastní chuti a zároveň vizuálně odlišit od ostatních. Pro člověka, který takřka nevytáhl paty z 1v1 a 2v2, jde ale takřka o zbytečnost, protože v těchto módech předměty ovlivňují pouze vzhled.

Přívětivost hraje druhé housle

Pár výtek bych si dovolil k uživatelskému rozhraní. Skrývání počtu hráčů právě čekající na zápas za nepříliš vypovídajícím „nízká, střední, vysoká aktivita“ je naprosto zbytečné a matoucí. Nutnost používat Uplay pro připojení do party je sice drobnost, ale dost otravná – především s gamepadem v ruce. Stejně tak nemožnost skočit do další hry s jiným hráčem bez návratu do menu. Ono i samotné menu, kde si vybíráte herní mód, příliš praktičnosti nepobralo. Je spojené s mapou, kde frakce obsazují nepřátelské provincie. Ale nečekejte nic ve stylu Planetside, jen po každé hře můžete poslat pár vojáků na frontu a při přepočtu padne území do rukou té frakce, která poslala vojáků nejvíc.

img-responsive

For Honor | foto: GAMIFIQUE.cz

Poměrně kontroverzní rozhodnutí ze strany Ubisoftu bylo zavrhnutí dedikovaných serverů a sázka na peer-to-peer. Ačkoli při sólové hře se mi problémy vesměs vyhnuly obloukem, v partě s kamarádem jsme si – převážně první den – síťových chyb užili několik. A když už jsme se dočkali připojení do hry, často dopadla drtivým vítězstvím – ať už naším, tak soupeřů. Nad matchmakingem rozhodně visí velký otazník a For Honor by na něj mohl snadno dojet, stejně jako spousta bojovek.

Bude to stačit?

Před minulým víkendem jsem neměl na For Honor velká očekávání. K tomu mi v dnešní době bohatě stačí logo Ubisoftu. Ale musím říct, že jsem byl nakonec veskrze příjemně překvapen. Soubojový systém má překvapivou hloubku a v boji jeden na jednoho prokazuje svou sílu, i když také dokáže připravit momenty frustrace, když vás matchmaking postaví proti mnohem zkušenějšímu hráči. Větší módy, do kterých evidentně šla – a v budoucnu nejspíš i půjde – největší práce, mě zrovna nepřesvědčily a spíše naplnily pesimismem ohledně životnosti hry. Udržet si dostatečně velkou komunitu bude mít For Honor těžké, ale nemožný úkol to není.

For Honor vychází už dnes pro PC, Xbox One a PS4.

 
Témata: For Honor | Ubisoft
Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

DISKUZE: For Honor - dojmy z otevřené bety. Nevybroušený klenot s nejistou budoucností

Vstupte do diskuze

Doporučujeme

Hry Češi nejvíce hrají na počítači či notebooku, nejčastěji se věnují hrám…

11.10.2017 16:38 Česká internetová společnost příliš neholduje herním konzolím. Z aktuálního výzkumu Nielsen…

V Marz Rising se postavíte neznámé hrozbě z cizí planety

29.09.2017 14:00 V poslední době je strategických her opravdu málo. Větší studia raději sahají po jiných žánrech,…

Za málo peněz hodně muziky? Sáhněte po nových bundlech plných zajímavých…

20.09.2017 15:20 Humble Bundle a Bundle Stars si připravili další zajímavé akce, díky nimž můžete získat pořádný…

Nový král RPG žánru? Divinity: Original Sin II aspiruje na nejlepší hru…

18.09.2017 17:12 Třetí Zaklínač sice stále zůstává nedostižen, Divinity: Original Sin II mu však dokonale konkuruje.…

Související:

reklama

Gamifique.cz je český herní web, který se zaměřuje na hry pro PC, PlayStation 3, PS4, Xbox 360, Xbox One, PS Vita, Wii U, 3DS, Android, iPhone a iPad. Internetový herní portál Gamifique.cz je určen všem hráčům a čtenářům se zájmem o recenze, novinky, preview, videorecenze i podcasty. Gamifique.cz také poskytuje rozsáhlou databázi her a pravidelně sleduje největší novinky na herním trhu, například série Dragon Age, World of Warcraft, Call of Duty, Battlefield, Assassin's Creed, Grand Theft Auto, FIFA, Counter-Strike, Zaklínač, League of Legends, DOTA a další.