reklama

For Honor - dojmy z otevřené bety. Nevybroušený klenot s nejistou budoucností

Větší počet hráčů šermířské akci příliš nesedí.

For Honor

For Honor FOTO: Ubisoft Entertainment

Meče, sekery nebo katany jsou ve hrách jako doma. Ale kolik se jich pokusilo byť jen přiblížit tomu, jak boj vypadal a vypadá v reálu? Pouhý zlomek. Vylepšit tuto bilanci se nyní snaží For Honor, multiplayerová akce vycházející už zítra a pod nepříliš často riskujícím Ubisoftem. Jestli jde o sázku na dobrého koně, jsem se pokoušel zjistit během víkendové open bety.

Zkouška reflexů

For Honor mi připravil nečekané překvapení hned od začátku – pokud nebudu počítat zahlcené servery, ke kterým se mi nedařilo notnou chvíli připojit. Soubojový systém má mnohem méně společného s Mount & Blade nebo Chivalry, než jsem očekával. Sice nechybí určování směru útoku a obrany, ale jinak se For Honor vydalo spíše cestou bojovek typu Mortal Kombat a Street Fighter, tzn. komba, rušení útoků, countery, graby a další mechaniky, které budou fanouškům žánru jistě povědomé.

img-responsive

For Honor | foto: GAMIFIQUE.cz

Ačkoli to vypadá jako podivuhodný mix, dohromady to funguje výborně – alespoň v boji jeden na jednoho – a ve spojení s výtečnými animacemi se na boj i dobře kouká. Každá z postav se hraje trochu odlišně, má jiné vlastnosti, schopnosti a s tím související obtížnost. Například Warden, rytíř ohánějící se obouručním mečem, je poměrně přímočarý a má jen nepatrný počet schopností, takže je ideální pro méně zkušené hráče. Vedle toho Peacekeeper, šermířka s mečem a dýkou, je podstatně náročnější. Každá chybička se nepěkně podepíše na vaší nevelké zásobě životů, ale zase můžete (a skoro i musíte) nechat nepřátele vykrvácet.

Čím víc, tím hůř

Propracovanost soubojového systém září hlavně v duelech a hře dva na dva, kde o víkendu vesměs fungovala gentlemanská dohoda a nemuseli jste se tak příliš bát, že by na vás soupeři zkoušeli přesilovku. S ostatními herními módy už je to horší. Elimination, deathmatch čtyři na čtyři, se snaží ozvláštnit hru řadou různých power-upů. Ale For Honor není Quake, takže ve výsledku spíš překážejí a vyzývají k zdlouhavému nahánění po mapě.

A pak je tu Dominion. Mód, na který Ubisoft lákal hráče zdaleka nejvíce. Lze ho docela dobře shrnout dvěma slovy: naprostý chaos. Opět souboj týmů po čtyřech, Dominion se točí hlavně okolo zabírání tří bodů a jejich následném bránění před dotěrnými nepřáteli, na jednom z nich i před vlnami postradatelných mobů jako z League of Legends. Ti mají úžasnou schopnost za každé příležitosti překážet a udělat všechno ještě nepřehlednější. Zároveň For Honor ještě přihazuje do mixu různé speciální schopnosti, např. pasti, kouřové bomby, prosté vyléčení nebo třeba výstřel z katapultu.

img-responsive

For Honor | foto: GAMIFIQUE.cz

Jen málokdy se v Dominionu a Elimination dočkáte férového souboje, přesilovky hrají prim. To by měl řešit „revenge meter“, který se vám rychleji aktivuje v boji s větším počtem hráčů a po aktivaci vám poskytne bonus do útoku a obrany, část životů v podobě dočasného štítu a může i povalit útočící hráče. Ačkoli jde o takřka nepostradatelnou mechaniku, hrát – s ní i proti ní – není příliš zábavné.

S oběma velkými módy se ještě váže systém vybavení. Po každém odehraném zápasu můžete dostat předmět, který nějak „přerozděluje“ vaše atributy – třeba rychlost nabíjení revenge – a vy si tak můžete optimalizovat postavu podle vlastní chuti a zároveň vizuálně odlišit od ostatních. Pro člověka, který takřka nevytáhl paty z 1v1 a 2v2, jde ale takřka o zbytečnost, protože v těchto módech předměty ovlivňují pouze vzhled.

Přívětivost hraje druhé housle

Pár výtek bych si dovolil k uživatelskému rozhraní. Skrývání počtu hráčů právě čekající na zápas za nepříliš vypovídajícím „nízká, střední, vysoká aktivita“ je naprosto zbytečné a matoucí. Nutnost používat Uplay pro připojení do party je sice drobnost, ale dost otravná – především s gamepadem v ruce. Stejně tak nemožnost skočit do další hry s jiným hráčem bez návratu do menu. Ono i samotné menu, kde si vybíráte herní mód, příliš praktičnosti nepobralo. Je spojené s mapou, kde frakce obsazují nepřátelské provincie. Ale nečekejte nic ve stylu Planetside, jen po každé hře můžete poslat pár vojáků na frontu a při přepočtu padne území do rukou té frakce, která poslala vojáků nejvíc.

img-responsive

For Honor | foto: GAMIFIQUE.cz

Poměrně kontroverzní rozhodnutí ze strany Ubisoftu bylo zavrhnutí dedikovaných serverů a sázka na peer-to-peer. Ačkoli při sólové hře se mi problémy vesměs vyhnuly obloukem, v partě s kamarádem jsme si – převážně první den – síťových chyb užili několik. A když už jsme se dočkali připojení do hry, často dopadla drtivým vítězstvím – ať už naším, tak soupeřů. Nad matchmakingem rozhodně visí velký otazník a For Honor by na něj mohl snadno dojet, stejně jako spousta bojovek.

Bude to stačit?

Před minulým víkendem jsem neměl na For Honor velká očekávání. K tomu mi v dnešní době bohatě stačí logo Ubisoftu. Ale musím říct, že jsem byl nakonec veskrze příjemně překvapen. Soubojový systém má překvapivou hloubku a v boji jeden na jednoho prokazuje svou sílu, i když také dokáže připravit momenty frustrace, když vás matchmaking postaví proti mnohem zkušenějšímu hráči. Větší módy, do kterých evidentně šla – a v budoucnu nejspíš i půjde – největší práce, mě zrovna nepřesvědčily a spíše naplnily pesimismem ohledně životnosti hry. Udržet si dostatečně velkou komunitu bude mít For Honor těžké, ale nemožný úkol to není.

For Honor vychází už dnes pro PC, Xbox One a PS4.

Témata: For Honor | Ubisoft
Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

DISKUZE: For Honor - dojmy z otevřené bety. Nevybroušený klenot s nejistou budoucností

Vstupte do diskuze

Doporučujeme

Breath of the Wild na PC? S emulátorem CEMU možná poběží na 60 FPS

19.08.2017 10:54 The Legend of Zelda: Breath of the Wild sice vyšla exkluzivně na Nintendo Switch, díky emulátoru si…

Tuna bláta a spousta sovětských vozidel: To je MudRunner

19.08.2017 09:52 Kdo by to byl před třemi roky řekl, že jízda v blátě s těžkou technikou může být taková zábava.…

Monster Hunter: World ukazuje nové příšery a lokaci

19.08.2017 09:25 Capcom zveřejnil nový trailer pro jejich nadcházející pokračování ze série Monster Hunter s…

Pět věcí, kterým se při hraní neubráníte. Děláte je taky?

18.08.2017 18:40 Aktualizováno Pokud hrajete hry, určitě jste už vyzkoušeli některou z těchto činností.

Související:

Nejčtenější články

  1. Pět vět, které pochopí jen hráči singleplayerových her

  2. GTA V zraje jako víno! Nový mód s ním dělá zázraky

  3. Přepracované Diablo 2 si budeme moci vyzkoušet už v létě

  4. Nová generace hraní: Intel už brzy odhalí svoje procesory

  5. Proveďte svou civilizaci od pravěku až do středověku

  6. Pět nejhorších obalů her v historii. Nic šílenějšího už nenajdete

reklama

Gamifique.cz je český herní web, který se zaměřuje na hry pro PC, PlayStation 3, PS4, Xbox 360, Xbox One, PS Vita, Wii U, 3DS, Android, iPhone a iPad. Internetový herní portál Gamifique.cz je určen všem hráčům a čtenářům se zájmem o recenze, novinky, preview, videorecenze i podcasty. Gamifique.cz také poskytuje rozsáhlou databázi her a pravidelně sleduje největší novinky na herním trhu, například série Dragon Age, World of Warcraft, Call of Duty, Battlefield, Assassin's Creed, Grand Theft Auto, FIFA, Counter-Strike, Zaklínač, League of Legends, DOTA a další.