K poskytování služeb, cílení reklam a analýze návštěvnosti využíváme soubory cookie. Používáním webu s tímto vyjadřujete souhlas. Další informace

Black Desert Online v CBT2 stála na vratkých nohou

Technické potíže kazily zážitek a v mnohých podkopaly i důvěru.

Sorceress

Sorceress FOTO: Pearl Abyss

Když jsem vlezla do BDO vůbec prvně, tedy skrze CBT1, řada potíží či dosud nedopracovaných dílů hry byly pochopitelnou součástí zážitku. Psal se 16. prosinec 2015 a fanoušci dosud netušili datum druhého beta testu – natož kdy přesně vyjde hra samotná. Paris Expo je nicméně zaručeně navnadil a všichni zabojovali o klíče do uzavřeného testování.

Už tehdy se samozřejmě našli hnidopichové, kteří do Black Desert Online zavítali jen pro tu jedinečnou příležitost všem sdělit, že ta či ona MMORPG je mnohem lepší, že BDO má nespočet chyb, a že jim za jejich čas nestojí. Všechny nové přírůstky herního průmyslu si tím ve svých betách procházejí. Rozumní hráči ale dokáží pochopit význam sousloví „první beta testování“. A to v případě Black Desert Online vůbec nevypadalo špatně. Spíše naopak.

Právě z toho důvodu se davům zapalovala lýtka na betu druhou a neustále se vydavatele vyptávali na datum, zatímco poskytovali konstruktivní kritiku k vylepšení hry. Neustálý kontakt, vstřícnost a spolupráce Daum Games s hráči samotnými šířily atmosférou příslib velice světlých zítřků. Prozrazení datumu CBT2 a vydání hry tak sklízelo ovace. Zbývalo jen vyčkat.

Bez očekávání není zklamání

Upřímně nemůžu mít předplatitelům za zlé představu, že se druhá beta open-world senzace ukáže jako zhmotněná forma ujištění o tom, že své peníze nedali za pre-order hry zbytečně. Začátek CBT2 a vydání Black Desert Online od sebe ostatně dělilo pouze pár hrstek dní (konkrétně dva týdny. Samozřejmě, „testování“ stále znamená „jsme ve fázi dolaďování“. Ale i já jsem upřímně čekala, že hra bude mít touto dobou hlavní problémy pochytané a vyřešené.

Odrazit se, skok, několikero vrutů a dopad…ne nutně do sena

Nerada začínám levou nohou, ale faktem je, že když jsem se po přihlášení do hry a vytvoření postavy pokusila dostat na jeden z BDO serverů, hra mě nekompromisně (a opakovaně) vyhodila na plochu počítače jako pověstného filmového ožralu na dlažbu před barem. Škoda, že já si srkla pouze sekce úprav postavy.

img-responsive

Sorceress | foto: Pearl Abyss

Ale každý beta testující ví, že se nemá nechat odradit. Ani po třetím pokusu. Čtvrtém. Nebo pátém. Ostatně problém s přetíženými servery nepředstavoval neznámou – spíše starou dobrou přítelkyni z CBT1. Chtělo to jen kapku trpělivosti a správného načasování (odhadnout, kdy bude odliv hráčů).

Po dobelhání se k osmému pokusu, při kterém zjistíte, že vaše vytvořená postava zmizela úplně, přeci jen nakrátko přijdete o vítr v plachtách. Nic vaši duši ale v takové situaci neposílí víc, než dávka sounáležitosti. Po zběžném průletu fóry jsem hned našla řádku lidí, s kterými bych si mohla podat ruce. Nebo je podezřívat z užití kopíráku, kdyby technický problém byl něco, co by stálo za krádež. Výše zmíněné potíže ale nebyly jediné, s kterými se hráči potýkali.

Krom boje o připojení na server a mizejících vytvořených postav došlo i na fps. Bez ohledu na to, zda hráči měli BDO přes celou obrazovku nebo jen v okně, se bylo schopné zaseknout na 23fps. Situace se týkala hráčů, jejichž počítače měli AMD grafické karty.

img-responsive

Funkční naučná videa | foto: Pearl Abyss

Oklepat se a rozchodit to

Black Desert Online má bezpochyby stále vlastnosti a kvalitu, kterou jsem zmiňovala v minulých článcích. Druhý uzavřený beta test navíc obsahoval nepopiratelná vylepšení – kupříkladu i již funkční naučná videa, postavám nechyběl dabing, mobové byli „tužší“. Rozhodně můžeme mluvit o příjemných změnách oproti éře CBT1.

Ale vše lze vidět teprve až po úspěšném vstupu do hry. A to by mohl být, deset dní před vydáním, skutečný kámen úrazu. Tým Daum Games bezpochyby stále dolaďuje detaily ve hře. Mluví o tom poněkud okrouhaný guild systém či uzavřené oblasti (Mediah a Valencia). Za všechny ale pevně doufám, že se přednostně zaměří na vytvoření podmínek pro bezproblémové připojení a hratelnost. Výsledek hráči spatří 3. března při vydání hry.

Pokud jste se také zůčastnili nedávného testování, můžete s námi své zážitky sdílet v komentářích nebo přímo s Daum Games na fóru v sekci "Suggestions".

Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

DISKUZE: Black Desert Online v CBT2 stála na vratkých nohou

Vstupte do diskuze

Doporučujeme

Nábor redaktorů a recenzentů pro herní web GAMIFIQUE.cz

25.05.2018 03:52 Aktualizováno Projekt GAMIFIQUE.cz již funguje více než dva roky. Stále nabízíme šanci pro novou krev v redakci,…

eSuba si z Maďarska odvezla 4.000.000 Kč!

29.03.2018 02:37 Český profesionální League of Legends tým eSuba se o minulém víkendu postaral o jeden z největších…

Brutál! War Thunder přechází na jádro Dagor 5.0 s vylepšenou grafikou i…

15.03.2018 14:53 Gaijin Entertainment oznámilo premiéru aktualizace 1.77 bojové síťové hry War Thunder.

World of Tanks Console slaví 4. výročí

19.02.2018 22:07 Konzolové World of Tanks oslavily 4. výročí od svého spuštění. Proto se podívejte na „výroční…

Související:

Nejčtenější články

reklama

Gamifique.cz je český herní web, který se zaměřuje na hry pro PC, PlayStation 3, PS4, Xbox 360, Xbox One, PS Vita, Wii U, 3DS, Android, iPhone a iPad. Internetový herní portál Gamifique.cz je určen všem hráčům a čtenářům se zájmem o recenze, novinky, preview, videorecenze i podcasty. Gamifique.cz také poskytuje rozsáhlou databázi her a pravidelně sleduje největší novinky na herním trhu, například série Dragon Age, World of Warcraft, Call of Duty, Battlefield, Assassin's Creed, Grand Theft Auto, FIFA, Counter-Strike, Zaklínač, League of Legends, DOTA a další.