reklama

Alfa Kingdom Come: Deliverance přitvrzuje

Krádeže a riziko, že vás u nich někdo nachytá. Nechají vás výčitky svědomí usnout? A co takový nepřátelský útok ve ztemnělém lese?

Pohled na Marhojed při západu slunce

Pohled na Marhojed při západu slunce FOTO: Warhorse Studios

Šance obhlédnout nový update alfy Kingdom Come: Deliverance nepatří mezi každodenní příležitosti. Málokdy narazíte na hru, třímající v rukou historická fakta, jako meč, se kterým se neohroženě postaví čelem konkurenci.

Když mi tedy přímo do rukou spadlo šťavnaté jablko? Je jasné, že jsem se do něj zakousla místo toho, abych ho zahodila. Spustila jsem stahování KCD a modlila se, aby můj věrný notebook nezklamal. Viklal se totiž na pomezí hluboké propasti nehratelnosti příběhu z husitského období a splnění požadavků na systém. Bojoval statečně, leč dialogové okno vyneslo nelítostný ortel. Už jsem odevzdaně kopala hrob svým nadějím a nadšení, když přišel zásah z nebes v podobě nečekané podpory od SkillZone. Zásah z nebes nejen proto, aby to stylově ladilo s tématem článku, ale také proto, že doteď mi nad tím zůstává rozum stát. Ale darovanému koni jsem rozhodně nehodlala dělat odlitky předkusu. Tedy až na jeden malinký (viz foto níže).

img-responsive

Zapůjčený vraník od SkillZone | foto: SkillZone

SkillZone má mé díky za pomocnou ruku ve formě jednoho z jejich herních počítačů, který obvykle putuje po turnajích všeho druhu. Bez nich bych nezažila svět, kterým vám teď zahltím článek. Po přečtení celého zápisu možná pochopíte míru a důraz na slovo „děkuji“ směřované ke SkillZone.

Osedlat koně a výprava začíná

Úvodní znělka chytne za duši snad každého Čecha. Styl melodie je pro tuto oblast v době středověku charakteristický stejně, jako patří dudy neodmyslitelně ke Skotům. Jen pro architekturu samotnou bych studentům české historie doporučovala hru ozkoušet – a to nezmiňuji uspořádání domů ve vesnici, jejich vybavení, mapu a mnohé další. Já sama bych za svého studia Dějin umění po Kingdom Come: Deliverance skočila jako slepice po flusu. Přiznávám, že trochu závidím budoucí generaci studentů. Hodně.

Části království k zulíbání

Je až fascinující, jak si člověk užívá pohled do tváří se slovanskými rysy. Zatímco trh ovládají rysy charakteristické pro Brity a jakékoli národnostní menšiny či majority amerických kontinentů, člověk si o to víc připadá v KCD jako doma. I zahraničnímu publiku hra tím pádem prezentuje další novinku.

Detaily vládnou alfě už teď – od začouzených zdí v kuchyni od kouře po známky opotřebení u starého sudu z již vyschlého zšedivělého dřeva a rezu na kovových obručích a další.

img-responsive

KCD je promyšleno do nejmenších podrobností nejen ve vesnicích | foto: Warhorse Studios

Co mě zprvu zarazilo bylo otevřené využití sprostých slov (shit), na která jsem dosud ve hrách v tak otevřené formě nikdy nenarazila (alespoň ne přímo v systému). Ale jsme Češi, že ano a realismu se musí dopřát do sytosti.

Alchymie vás uhrane jakbysmet (čtete v bylinkářské knize, mícháte bylinky ve variabilních tekutinách, přeléváte výsledek do baněk), jen je postup přípravy trochu náročnější odhalit. Ale dá se předpokládat, že tento detail se doladí v betách, kde na to bude prostor.

Fakt, že se vám nezobrazují jména NPC postav snadno zprvu můžete brát jako mínus. O to realističtější však hra je a bezpochyby tím rozpohybuje i pěkně zvětralou paměť.

Samozřejmě KCD obsahuje i vizuálně originálně vyřešené známé záležitosti jako je usazení ukazatele přesné denní doby (pás nad hlavou vaší postavy, když otevřete inventář).

Miska plná alfy

Prozatímně je možné hrát pouze za mužský charakter (kovář). Zatímco Samopesh, vesnice, ve které začínáte svoji pouť, je plně nadabovaná a stejně tak vojenský tábor nedaleko Merhojedu, Merhojed samotný na svůj kompletní dabing teprve čeká.

Co se akčních příhod týká, snadno v nocí ztemnělém lese narazíte na nemilé překvapení, které na vás samo zaútočí. Věřte mi, že bez pochodně ani neuvidíte, odkud šíp přiletěl.

img-responsive

Noční pohled na Merhojed | foto: Warhorse Studios

Přídavky aktualizace 0.5:

1.      Zločin a jeho následky vám předvedou, jak velice snadno jde umřít, když se vrátíte na místo činu. Lehkost s jakou pro vás hra může skončit je až děsivá – respektive velice reálně vyvedená. I lidé se na vás dovedou dívat velice podezřívavě nebo znechuceně a jeden zločin snadno změní přístup celé vesnice vůči vám v okamžiku, kdy ho spácháte a oni vás odhalí. Zkrátka od té doby nečekejte nikde vřelé přijetí. Míra pozornosti vesničanů s jakou se aktuálně operuje: dveře můžete odemykat paklíčem přímo před očima NPC, aniž by vás udal/a, ale truhlu už ne.

2.      Hudba uzpůsobená oblastem je bezpochyby kvalitního provedení, kdy se opět Warhorse Studios opět opírají o dochované historické dědictví – lokální a poklidná, pokud se tedy nepřipletete do střetu mečů či šípů.

3.      Vylepšení boje s více nepřáteli naráz jsem já sama bohužel nezažila. Ani ne tak vinou nedostatečného postupu oblastmi jako spíš díky mé obratnosti v boji, kdy jsem měla k rytíři ve zlaté zbroji opravdu daleko – a to nemluvím o cenných kovech. Pohled první osoby ve mně zato vyvolával touhu po hbité akci, kdy jsem si ale naopak přišla neskutečně statická. Uznávám, že s obouručným mečem těžko budete metat salta a člověk by měl být vděčný za blokování, odražení a odkopnutí. V případech, kdy zbraň ale ještě nemáte a někdo vás napadne, žádný odskok nebo skrčení k dispozici není. Jediné co můžete, je otočit se k nepříteli zády a zdrhat - což nikdy není dobrý nápad, natož v situaci s lukostřelcem v roli oponenta. Věřím, že by hra mohla prosperovat i z malých úprav právě pro tyto případy.

img-responsive

Denní doby jsou jasno rozpoznatelné | foto: Warhorse Studios

4.      Hra mne natolik vtáhla do svého realistického zpracování, že když jsem zahlédla vědro plné čiré vody, automaticky jsem se k němu rozběhla s tím, že by bylo super se po tak dlouhé době umýt nebo třeba i jen napít. O to mučivější je zjištění, že bohužel taková funkce ve hře - alespoň zatím – není. Zato strava a spánek figurují v Kingdom Come: Deliverance již teď.

U spánku si můžete i nastavit jak dlouho chcete snít o ovečkách kupících se za ohradou. Šlofík ve správné míře vaší postavě doplní zdraví a jste díky němu i odpočatí (jeden ze statů v KCD). Ale dávejte si pozor. S plynutím času – spánek nespánek – hlad nezmizí, spíše naopak. A tak nejen pravidelný odpočinek, ale i jablečná svačinka vám přijdou k duhu (jediné jídlo, které zatím můžete konzumovat, jsou jablka). Staty vám totiž klesají, když jste dlouho bez Sandmanova obětí nebo něčeho k zakousnutí.

Alpha broučci aneb chyby, na které je aktuálně možné narazit

Rychtář (Samopesh) má u sebe v dialogu chybu poté, co mu řeknete, že jste otevřeli jeho dům i truhlu. Zážitky z vesnice Samopesh také provází pár drobných gramatických chyb v titulcích a celkově lidé při spaní mají otevřené oči. Pokud neplánují nekalé činy nebo nejsou oběti Satanovy, tak vřele doufám, že tento grafický detail ve hře do jejího vydání vymizí. Protože ať už jste nebo nejste creeper, co sleduje ostatní lidi při spaní, samotná vědomost toho, že vás ze tmy někdo sleduje, člověka donutí jim to oplatit.

Nasedání na koně se mi stalo záhadou. Zprvu bych přísahala, že bylo možné nasedat pouze z levé strany (prvek, který do vás v reálném životě hustí horem dolem). Ke konci mé testovací však sezóny na straně nezáleželo. Tak nevím, kde je zakopanej Tajtrlík.

Při pádu z koňského hřbetu se obrátí celá grafika vzhůru nohama a je vidět to, co by nemělo (vidíte si do krku nebo „pod grafiku“). A když už tedy rozebíráme zvíře pro rytíře, po seskočení z koně se kamera zasekne na jednom místě a stále se tam vrací, dokud nepoužijete jednu z AWSD možností.

V táboře nedaleko Merhojedu se vizuálně neotevírá jedna z truhel (ta, na které si nevylámete všechny paklíče), přestože je technicky otevřená a vy se díváte na její obsah. Tábor se pyšní i ozbrojenými kentaury – muži na jednom z krajů tábora stojí v koních namísto vedle nich.

Merhojed samotný se může chlubit na první pohled mrtvým vojákem přímo pod branou jednoho z domů. Po obhlédnutí situace nicméně zjistíte, že ona mrtvola toho má ještě dost na srdci, protože se s vámi hned dá do řeči.

Zezačátku jsem byla přesvědčená, že na koně lze nasedat pouze z jedné strany – a to levé (z čehož jsem byla pozitivně u vytržení). Nicméně později šlo nasedat z obou stran.

Královské známky za projížďku na koni v KDC

Ze školních let si pamatuji, že pro mě osobně byla historie převážně změť dat a událostí, na které bylo těžké vymyslet fígly a říkačky pro lepší zapamatování. Česká historie pak byla katastrofa sama o sobě. Je úžasné sledovat hry jako je Assassin´s Creed nebo právě KCD nenásilně a zábavnou formou přibližovat historická fakta lidem. Kingdom Come: Deliverance je unikát navíc i tím, že představuje české dějiny. Řídí se historickými podklady v každém směru a vypráví příběh, který žádná jiná hra dosud nezahrnula.

Hře zbývá doladit nespočet věcí nalevo i napravo, ale stále se bavíme o alfě hry, které stav odpovídá. U mě není pochyb o tom, že hra směřuje správným směrem a až vyjde, své fanoušky jistě i nadále mít bude, pokud se z ní vysloveně nestane hit.

 
Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

DISKUZE: Alfa Kingdom Come: Deliverance přitvrzuje

Vstupte do diskuze

Doporučujeme

Za málo peněz hodně muziky? Sáhněte po nových bundlech plných zajímavých…

20.09.2017 15:20 Humble Bundle a Bundle Stars si připravili další zajímavé akce, díky nimž můžete získat pořádný…

Nový král RPG žánru? Divinity: Original Sin II aspiruje na nejlepší hru…

18.09.2017 17:12 Třetí Zaklínač sice stále zůstává nedostižen, Divinity: Original Sin II mu však dokonale konkuruje.…

PlayerUnknown's Battlegrounds překonal další rekord

18.09.2017 15:27 PUBG si uzmul další rekord a definitivně sesadil z trůnu dosud kralující DOTU 2.

Jak se změnila umělá inteligence v posledních ročnících NHL?

17.09.2017 15:24 Aktualizováno Na světě jsou jen dvě jistoty - smrt a každý podzim nový ročník NHL. Je to pořád stejná písnička,…

Související:

Nejčtenější články

  1. Nový král RPG žánru? Divinity: Original Sin II aspiruje na nejlepší hru roku

  2. Za málo peněz hodně muziky? Sáhněte po nových bundlech plných zajímavých her

  3. PlayerUnknown's Battlegrounds překonal další rekord

reklama

Gamifique.cz je český herní web, který se zaměřuje na hry pro PC, PlayStation 3, PS4, Xbox 360, Xbox One, PS Vita, Wii U, 3DS, Android, iPhone a iPad. Internetový herní portál Gamifique.cz je určen všem hráčům a čtenářům se zájmem o recenze, novinky, preview, videorecenze i podcasty. Gamifique.cz také poskytuje rozsáhlou databázi her a pravidelně sleduje největší novinky na herním trhu, například série Dragon Age, World of Warcraft, Call of Duty, Battlefield, Assassin's Creed, Grand Theft Auto, FIFA, Counter-Strike, Zaklínač, League of Legends, DOTA a další.