reklama

Jak se vytváří otevřený svět? Je to fuška!

Z otevřených světů se v poslední době staly základní stavební kameny moderního hraní. Jak se tento pilíř tvoří?

Zaklínač 3: Divoký hon

Zaklínač 3: Divoký hon FOTO: CD Projekt RED

Otevřený svět je poměrně stará sranda. Experimentovali s ní tituly v osmdesátých a devadesátých letech, přičemž za průkopníky bychom mohli považovat první díly The Legends of Zelda nebo Grand Theft Auto. V poslední době se ale nejspíše řada her inspirovala úspěchy Zaklínače nebo Assassin's Creed, kterým se tento prvek už několik let zdárně daří implementovat.

Dnes jej využívá téměř každá nová AAA hra. Proto byste si mohli říct, že jejich vznik je opravdu triviální. To se ale mýlíte! V tomto článku se podíváme na základní aspekty, kterými si musí každý tvůrce otevřených her projít.

Nejtěžší část je vůbec takový svět vyvinout. Po řadě průzkumů a rozhodnutí, co chce studio vytvořit, se obrovský tým pustí do skládání ještě většího světa. Jeho vývoj většinou probíhá po částech. Různá oddělení tak pracují na animacích, assetech, modelech, fyzice, umělé inteligenci, cutscénách nebo vlivech počasí. Takto se pracuje i několik let a v konečné fázi se všechno začne skládat do sebe.

A právě skládání může způsobit řadu problémů. Proto má každé studio k dispozici systémy, na které mohou zálohovat poslední funkční pozici a v případě větších problémů tento bod obnovit. K tomuto řešení se ale sahá jen v nejnutnějších příležitostech, kdy opravdu není zbytí.

img-responsive

Fallout 4 | foto: Bethesda Softworks

Nezbytnou "pomůckou" při skládání celé hry je bezpochyby engine. Tam mohou vývojáři využít hned několik alternativ v podobě volně dostupného softwaru (CryEngine, Unity 3D), nebo sáhnout po náročnějším řešení - tedy napsání vlastního programu. K tomu se uchyluje většina velkých studií, která se potřebují zaměřit na specifické oblasti.

Tak například CD Projekt RED pro třetího Zaklínače vytvořil balíček z názvem RED Engine 3, protože měl v hlavě plány na obrovský otevřený svět doplněný o úžasný příběh a zajímavé vedlejší úkoly. Po vlastních variacích sáhla i Bethesda u Skyrimu, Fallout 4 nebo Rockstar u Grand Theft Auto V.

Jakmile je všechno poskládáno do sebe, tento "mamutí úkol" stále není u konce. Následuje skenování deseti tisícovek řádků kódu a zjišťování, jestli všechno funguje správně. Jak všichni víme, na tuto mravenčí práci mnohdy nezbude dostatek času a na výsledku se to neblaze podepíše. Zářným příkladem může být Assassin's Creed: Unity…

  
Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

DISKUZE: Jak se vytváří otevřený svět? Je to fuška!

Vstupte do diskuze

Doporučujeme

Zachraňte Transylvánii a na Halloween vypusťte ve World of Warships temnotu

26.10.2017 08:04 Rok se s rokem sešel a Dušičky jsou zpět. Halloweenská oslava ve World of Warships opět přichází se…

Hry Češi nejvíce hrají na počítači či notebooku, nejčastěji se věnují hrám…

11.10.2017 16:38 Česká internetová společnost příliš neholduje herním konzolím. Z aktuálního výzkumu Nielsen…

V Marz Rising se postavíte neznámé hrozbě z cizí planety

29.09.2017 14:00 V poslední době je strategických her opravdu málo. Větší studia raději sahají po jiných žánrech,…

Související:

reklama

Gamifique.cz je český herní web, který se zaměřuje na hry pro PC, PlayStation 3, PS4, Xbox 360, Xbox One, PS Vita, Wii U, 3DS, Android, iPhone a iPad. Internetový herní portál Gamifique.cz je určen všem hráčům a čtenářům se zájmem o recenze, novinky, preview, videorecenze i podcasty. Gamifique.cz také poskytuje rozsáhlou databázi her a pravidelně sleduje největší novinky na herním trhu, například série Dragon Age, World of Warcraft, Call of Duty, Battlefield, Assassin's Creed, Grand Theft Auto, FIFA, Counter-Strike, Zaklínač, League of Legends, DOTA a další.