reklama

Problém jménem načítací časy: Proč jsou pořád tak dlouhé?

Grafika v posledních letech zaznamenala velký pokrok, načítací časy jsou ale pořád stejně dlouhé. Proč tomu tak je?

Sniper Ghost Warrior 3

Sniper Ghost Warrior 3 FOTO: Steam

Hry vypadají rok od roku lépe. Nedávno nám Guerilla Games naservírovali ukázku možností nynějšího konzolového hardwaru v podobě Horizon: Zero Dawn, Switch se vytáhl s Breath of the Wild a loni se zase EA předvedlo se svým válečným simulátorem Battlefield 1. A zatímco se grafika posouvá, načítací časy, trn v oku každého nedočkavého hráče, stojí na místě.

Problém tkví zejména v harddiscích. Zatímco grafické karty a procesory zaznamenaly v posledních letech raketový vzestup výkonu, tato velice důležitá komponenta se takového posunu nedočkala.

Jasně, pevné disky mohou zaznamenávat a číst data mnohem rychleji než před několika dekádami, ale tento pokrok se v podstatě maže s velikostí dnešních her. Prsty v tom mají zejména textury, které jsou podle programátora Roberta Dietricha až několikanásobně větší. Zvětšení textury z rozlišení 1024x1024 na 2048x2048 vede k čtyřnásobně objemnějšímu souboru. U 4096x4096 se dostaneme až na šestnáctinásobek.

Ale není to jen o vysokém rozlišení. Hry dnes potřebují načíst GB dat včetně umělé inteligence nebo lokace, které jsou se stoupající popularitou otevřených světů mnohem větší. Můžeme tedy být rádi, že se načítací časy v posledních letech příliš nezměnily.

Dietrich také poznamenal, že přechodem z 5400 otáček za sekundu na HDD s 7200 otáčkami dosáhnete pouhého 33% nárůstu výkonu. Řešení by tak možná mohly nabídnout SSD, cena těch větších se ale šplhá velmi vysoko a běžný uživatel si je kolikrát nemůže dovolit. Levnější varianty nabízí kapacitu kolem 250 GB, což není na dnešní tituly zrovna moc.

Kdo ví, možná se v budoucnu dočkáme ideální konstelace levných SSD disků a skvělé optimalizace her. Tato doba je však stále ve hvězdách...

Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

DISKUZE: Problém jménem načítací časy: Proč jsou pořád tak dlouhé?

Vstupte do diskuze

Doporučujeme

Nové RPG Crypt Crawlers bude pokaždé odlišné

20.08.2017 10:56 Nové nezávislé RPG nabídne zajímavý otevřený svět a odlišné dobrodružství pro každého. Musí ale…

Film na motivy Uncharted bude podobný Indiana Jonesovi

20.08.2017 09:53 Na snímku se pracuje už řadu let, ale stále jsme neviděli výsledek. Nyní jsme se však dočkali…

Pět nejlepších demoverzí všech dob. Hráli jste je?

19.08.2017 19:30 Demoverze mají za cíl upoutat pozornost na plnou hru. Těmto se to povedlo na výbornou!

Pět nejlepších středověkých her, které kdy vyšly

19.08.2017 16:55 Středověk má svoje kouzlo, které pohltilo i spoustu vývojářů. Které hry z tohoto období byste…

Související:

Nejčtenější články

  1. Pět vět, které pochopí jen hráči singleplayerových her

  2. GTA V zraje jako víno! Nový mód s ním dělá zázraky

  3. Přepracované Diablo 2 si budeme moci vyzkoušet už v létě

  4. Proveďte svou civilizaci od pravěku až do středověku

  5. Pět nejhorších načítacích obrazovek. Tohle si tvůrci mohli odpustit

  6. Další středověké RPG? Exzore půjde vlastní cestou

reklama

Gamifique.cz je český herní web, který se zaměřuje na hry pro PC, PlayStation 3, PS4, Xbox 360, Xbox One, PS Vita, Wii U, 3DS, Android, iPhone a iPad. Internetový herní portál Gamifique.cz je určen všem hráčům a čtenářům se zájmem o recenze, novinky, preview, videorecenze i podcasty. Gamifique.cz také poskytuje rozsáhlou databázi her a pravidelně sleduje největší novinky na herním trhu, například série Dragon Age, World of Warcraft, Call of Duty, Battlefield, Assassin's Creed, Grand Theft Auto, FIFA, Counter-Strike, Zaklínač, League of Legends, DOTA a další.