reklama

Sedmnáct let na vrcholu aneb jak si může Sony udržet vedoucí pozici

Sony je už několik let v řadě silným hráčem. V současnosti patří mezi nejvýdělečnější herní firmy a číslo jedna na trhu herních konzolí. Jak si může vedoucí pozici udržet?

Bloodborne

Bloodborne FOTO: From Software

Od mikroelektroniky do herního průmyslu

Sony je tu s námi už dlouhou řádku let. V roce 1994 vypustila do světa legendární stroj charakteristické šedé barvy a v roce 2000 začala prodávat PlayStation 2, z něhož se později stala nejprodávanější domácí konzole všech dob (zhruba 150 milionů kusů). PlayStation 3 sice na takové číslo nedosáhlo, stále si ale drželo vysokou kvalitu, kterou japonská společnost posunula ještě dál v roce 2013.

Jejich čtvrtá generace zaznamenala úspěch už při svém oznámení na E3 2013, kde jasně převálcovala největšího konkurenta Xbox. Díky jeho příznivé ceně i kvalitním komponentům prodala během prvních 24 hodin jeden milion kusů, čímž se stala nejrychleji prodávanou konzolí v historii.

Revoluce

Trh je ale nevyzpytatelný. Jednou jste nahoře, poté zase dole. Sony se dokázala v podstatě od vydání PlayStation 2 udržet na vrcholu, jenže dnes hráči vyžadují mnohem větší komfort než v minulosti. Jak se tedy může Sony udržet vedoucí pozici na trhu?

Musí myslet i mimo svět konzolí, tak jak to dělali už v době PSP, PS Vita, PlayStation Store a také tajemného Projektu Morpheus, z něhož se nakonec vyklubala virtuální realita. Ta se ve světě prodává velice dobře. Nedávno se přelila přes hranici jednoho milionu, nad čímž "kroutilo hlavou" i vedení samotné firmy. A v takových projektech by měli pokračovat. Měli by pracovat na něčem, co rozhýbe herní obec a udělá radost všem jeho příznivcům.

V dnešní době to pro Sony není příliš těžké. Mají obrovskou komunitu, která sama od sebe obstará propagaci. Zářným příkladem může být oznámení Xbox One X, u něhož se neprobírala jen jeho síla, ale také odpověď Sony. Bude to PlayStation 5? Jaký design tvůrci zvolí? Spoustu otázek, žádné odpovědi, ale hlavně reklama.

Hry na prvním místě

U konzolí od dvou největších rivalů se vždy bude hledět na jeho technické specifikace, důležitým faktorem jsou ale hry. Na nich staví oba dva stroje a už několik let z tohoto souboje vychází jako vítěz právě PlayStation. Narozdíl od Xboxu nabízí rozmanitý výběr exkluzivních titulů od God of War, Bloodborne, The Order 1886, Detroit: Become Human až po řadu nezávislých kousků, kterým společnost ráda pomůže s vývojem.

Krom samotných her bude do budoucna nutné Sony dotlačit i k meziplatformovému hraní, kterému se nevyhýbá Microsoft ani Nintendo (Rocket League). Japonská firma se tomuto kroku stále brání, což některé fanoušky velice mrzí.

Jak vidíte budoucnost PlayStationu a Sony vy? Udrží si jejich prodejní oddělení kladnou a rostoucí bilanci, nebo jej zašlápne Microsoft se staronovými hráči Nintendem a Atari? Svěřte se nám s vaším názorem do komentářů.

Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

DISKUZE: Sedmnáct let na vrcholu aneb jak si může Sony udržet vedoucí pozici

Vstupte do diskuze

Doporučujeme

Zachraňte Transylvánii a na Halloween vypusťte ve World of Warships temnotu

26.10.2017 08:04 Rok se s rokem sešel a Dušičky jsou zpět. Halloweenská oslava ve World of Warships opět přichází se…

Hry Češi nejvíce hrají na počítači či notebooku, nejčastěji se věnují hrám…

11.10.2017 16:38 Česká internetová společnost příliš neholduje herním konzolím. Z aktuálního výzkumu Nielsen…

V Marz Rising se postavíte neznámé hrozbě z cizí planety

29.09.2017 14:00 V poslední době je strategických her opravdu málo. Větší studia raději sahají po jiných žánrech,…

Související:

reklama

Gamifique.cz je český herní web, který se zaměřuje na hry pro PC, PlayStation 3, PS4, Xbox 360, Xbox One, PS Vita, Wii U, 3DS, Android, iPhone a iPad. Internetový herní portál Gamifique.cz je určen všem hráčům a čtenářům se zájmem o recenze, novinky, preview, videorecenze i podcasty. Gamifique.cz také poskytuje rozsáhlou databázi her a pravidelně sleduje největší novinky na herním trhu, například série Dragon Age, World of Warcraft, Call of Duty, Battlefield, Assassin's Creed, Grand Theft Auto, FIFA, Counter-Strike, Zaklínač, League of Legends, DOTA a další.