Jak ovlivnila herní průmysl šest let stará pecka od From Software?

Dark Souls je unikátní hra, která rozhodně ovlivnila běh herních dějin. Jak? To čtěte v našem článku.

Dark Souls III: The Ringed City

Dark Souls III: The Ringed City FOTO: From Software

Jednou z her, která nejvíce ovlivnila herní průmysl, je bezpochyby hit od From Software z roku 2011 - Dark Souls. Ten přišel jako blesk z čistého nebe, spálil za sebou všechny mosty a nastavil nový standard, jenž nyní sleduje spoustu jiných her. Samozřejmě mluvíme o otevřeném světě, nelineárnosti, možnosti přistoupit k misím různým způsobem a úžasné příběhové lince.

Hra od vydání prodala neuvěřitelných 5,5 milionů kopií a na Metacritic si drží úžasných 89 bodů, přičemž je považována za absolutní herní legendu. Dokonce vznikl i nový žánr - "souls hry,"  jímž jsou definovány všechny tituly podobné Dark Souls, hlavně co se týče bojového systému a pekelné obtížnosti.

Nyní tak na trhu nalezneme spoustu titulů, které se snaží tuto legendu napodobit a ukousnout si část prodejního koláče. Mezi nejznámější patří například dvojice RPG od německého studia Deck13 The Surge a Lords of the Fallen nebo Salt and Sanctuary.

Proč se ale snaží spoustu nově vydaných her doslova kopírovat šest let starou hru? Podle nás je to mix třech odlišných faktorů: design úrovní, nenapodobitelná atmosféra a umělá inteligence.

Dark Souls má jedny z nejlépe navrhnutých úrovní, které kdy byly vytvořeny. Nemusíte se bát, že jdete špatně, každá cesta někam vede a postupem času vás dostane přesně tam, kde máte být. Jak postupujete hrou, odemykáte si zkratky. Ty nejenže podstatně zmenší potřebný čas k dojití na určité místo, ale také díky nim odpadá hromada strachu o vaše drahocenné vybavení a život, protože tu nikde nepotkáte žádného nepřítele.

Samotný svět vás pak dokáže dokonale vtáhnout a donutí vás prozkoumávat každý roh či sebemenší uličku, i když se vám to může stát osudné. From Software zkrátka dokážou vytvořit úžasnou atmosféru, jíž dopomáhá i zpracování zdejších postav a příšer.

Velice důležitým, možná úplně nejdůležitějším, faktorem celé hry je pak ustavičné umírání. Nepřátelé jsou chytří, dokážou využít vašich chyb a vám nezbývá nic jiného, než se učit styl soupeře za pomoci neustálé smrti. Výdrže totiž není nazbyt a nekonečné uhýbání i blokování vás stejně nakonec bude stát život...

Díky těmto třem položkám je Dark Souls nenahraditelnou součástí herního průmyslu, od něhož se má kdejaká "těžká hra" co učit. Máte stejný názor, nebo se v nich lišíme? Napište nám, co si myslíte o Dark Souls a jeho vlivu na budoucí hry.

Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

DISKUZE: Jak ovlivnila herní průmysl šest let stará pecka od From Software?

Vstupte do diskuze (1)

Doporučujeme

eSuba si z Maďarska odvezla 4.000.000 Kč!

29.03.2018 02:37 Český profesionální League of Legends tým eSuba se o minulém víkendu postaral o jeden z největších…

Brutál! War Thunder přechází na jádro Dagor 5.0 s vylepšenou grafikou i…

15.03.2018 14:53 Gaijin Entertainment oznámilo premiéru aktualizace 1.77 bojové síťové hry War Thunder.

World of Tanks Console slaví 4. výročí

19.02.2018 22:07 Konzolové World of Tanks oslavily 4. výročí od svého spuštění. Proto se podívejte na „výroční…

Total War: Arena jako otevřená beta již 22. února!

14.02.2018 17:13 Wargaming Alliance a Creative Assembly mohou s radostí oznámit, že hra Total War: Arena se chystá…

Související:

reklama

Gamifique.cz je český herní web, který se zaměřuje na hry pro PC, PlayStation 3, PS4, Xbox 360, Xbox One, PS Vita, Wii U, 3DS, Android, iPhone a iPad. Internetový herní portál Gamifique.cz je určen všem hráčům a čtenářům se zájmem o recenze, novinky, preview, videorecenze i podcasty. Gamifique.cz také poskytuje rozsáhlou databázi her a pravidelně sleduje největší novinky na herním trhu, například série Dragon Age, World of Warcraft, Call of Duty, Battlefield, Assassin's Creed, Grand Theft Auto, FIFA, Counter-Strike, Zaklínač, League of Legends, DOTA a další.