reklama

Z "nechtěné" myšlenky v jednu z nejhranějších karetních her

S gwintem ve třetím Zaklínači původně tvůrci ani nepočítali, nakonec se z něj stala jedna z nejperspektivnějších esportových her.

Gwent: The Witcher Card Game

Gwent: The Witcher Card Game FOTO: playgwent.com

Usadili se a mastili gwinta

Původní myšlenku gwintu vymyslel samotný Sapkowski, který jej zmínil ve své páté knize Čas opovržení. Tam jej popisoval jako náročnou trpasličí karetní hru, kterou spoustu lidí nedokáže pochopit a karty, s nimiž trpaslíci hrají, jsou hotová umělecká díla. Zde je výňatek ze čtvrté kapitoly:

„Usadili se vedle vozu a bez oddechu mastili gwinta, svou oblíbenou karetní hru, které věnovali každou volnou chvíli, dokonce i předešlé deštivé večery. Jako už vícekrát předtím, rovněž nyní si k nim zaklínač přisedl a trochu kibicoval. Nedařilo se mu sice pochopit neuvěřitelně spletitá pravidla trpaslické hry, ale obdivoval umělecké kresby jednotlivých figur a polygrafické provedení karet. V porovnání s kartami, kterými hráli lidé, byly karty trpaslíků skutečná arcidíla.

Základní pravidla trpaslického gwinta podezřele připomínala lici-taci na koňském trhu, hlavně naléhavostí a hlasitostí projevu licitují-cích. Dvojice, která hlásila vyšší „cenu“, se snažila získat co nejvyšší hodnotu, druhá dvojice se jim v tom snažila všemi způsoby zabránit."

Dávám vám tři dny!

Kvůli jeho obtížnosti i samotní vývojáři v prvních dvou dílech Zaklínačské trilogie raději sáhli po trpasličím pokeru, ve trojce ale chtěli něco propracovanějšího. S myšlenkou přišlo za vedením duo Damien Monnier a Rafal Jaki, kteří jim předložili svůj nápad a plány. Ti sice souhlasili, ale měli několik podmínek - jedna hra musela trvat maximálně deset minut, mělo jít o jednoduše pochopitelnou hříčku se sběratelskými prvky a co je nejdůležitější, prvotní koncept museli předložit do třech dní.

Dvojice už dávno jasně věděla, co chce vytvořit, proto se ihned dala do práce. Název i myšlenku vyňali ze zaklínačských knih a začali kreslit bojiště, kde by se střetla dvojice armád. První myšlenka byla taková, že přední voj mělo tvořit vojáci a zadní mágové. Myšlenka se ale ukázala poněkud komplikovaná a museli ji předělat.

Mágy zaměnili za klasický zadní voj v podobě lukostřelců či katapultů a začali dokončovat herní desku. Návrh poté předložili vedení, kteří jej schválili. Damien Monnier s Rafalem Jakim pak postupně zvali ostatní pracovníky k partičkám Gwintu a jak začínala stoupat jeho popularita mezi týmem, dostala minihra i kodéra, jenž měl všechny myšlenky přenést do Zaklínače.

Postupně začali vznikat i samotné karty. Už od začátku mělo duo jasno, že chtějí klasické tarotové karty, jejich design se ale v průběhu vývoje změnil. Nejprve se uvažovalo o kartách s lehkou grafikou a bohatými barvami, načež studio přešlo k mnohem zajímavějšímu konceptu, jenž nakonec taktéž smetli ze stolu. Třetí varianta se už chytila a zůstala v základní hře.

Rostoucí komunita

CD Projekt RED takové nadšení okolo jejich karetního výtvoru nečekal. Fanoušci strávili hledáním a vyzýváním protivníků desítky až stovky hodin. Po tisícovkách žádostí se nakonec vývojáři rozhodli vytvořit samostatně hratelný titul. Ten si mohla veřejnost poprvé zahrát 23. a 27. září, kdy proběhla akce nazvaná "Kill the Servers." 25. října se dostalo několik šťastlivců do uzavřené bety a ve stejné fázi, ač otevřené, je titul i nyní.

Za tu dobu Gwent prošel obrovskou proměnou. V prvotních fázích herním stylem velice připomínal svou původní předlohu, během několika měsíců se z něj stala úplně jiná hra. A to je velice dobře, protože balíčky jsou nyní mnohem vyrovnanější a počasí už nepůsobí takové příkoří jako kdysi. Vybalancovány jsou i karty velitelů i jejich schopnosti.

Hra nyní nabízí i více hratelných frakcí. Na úplném začátku byly dostupné Severní království, Scoia'tael, Skellige a Příšery, načež k nim přibyl i roztahovačný Nilfgaard. Během několika měsíců se navíc znatelně rozrostla nabídka karet, z nichž některé potěší i fanoušky ryze knižní románové pentalogie. CD Projekt opět přivedl k životu například lovce lidí Leo Bonharta, mocného čaroděje Vilgefortze nebo skvělou lučištnici a Geraltovu věrnou přítelkyni Milwu.

Svět Zaklínače navíc není zcela vyčerpán. Knižní svět nabízí spoustu dalších zajímavých postav, které si dozajista zaslouží svoji vlastní kartičku. S trochou snahy a představivosti by mohly postupem času vzniknout další balíčky.

Esport volá

Gwent čeká zářná budoucnost. Krom příběhových rozšíření, kterých bychom se měli dočkat někdy v budoucnu, CD Projekt RED počítá i s esportovou scénou. První vlaštovky už jsme mohli vidět v podobě Gwent Challenger, kde proti sobě soutěžili čtyři profesionální hráči proti čtyřem nejlepším z kvalifikace a celkově si zahráli o 100 tisíc dolarů. Další turnaje můžeme očekávat už brzy. A my jen doufáme, že Gwent brzy přidají mezi hry na ESL.eu...

 
Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

DISKUZE: Z "nechtěné" myšlenky v jednu z nejhranějších karetních her

Vstupte do diskuze

Doporučujeme

Za málo peněz hodně muziky? Sáhněte po nových bundlech plných zajímavých…

20.09.2017 15:20 Humble Bundle a Bundle Stars si připravili další zajímavé akce, díky nimž můžete získat pořádný…

Nový král RPG žánru? Divinity: Original Sin II aspiruje na nejlepší hru…

18.09.2017 17:12 Třetí Zaklínač sice stále zůstává nedostižen, Divinity: Original Sin II mu však dokonale konkuruje.…

PlayerUnknown's Battlegrounds překonal další rekord

18.09.2017 15:27 PUBG si uzmul další rekord a definitivně sesadil z trůnu dosud kralující DOTU 2.

Jak se změnila umělá inteligence v posledních ročnících NHL?

17.09.2017 15:24 Aktualizováno Na světě jsou jen dvě jistoty - smrt a každý podzim nový ročník NHL. Je to pořád stejná písnička,…

Související:

Nejčtenější články

reklama

Gamifique.cz je český herní web, který se zaměřuje na hry pro PC, PlayStation 3, PS4, Xbox 360, Xbox One, PS Vita, Wii U, 3DS, Android, iPhone a iPad. Internetový herní portál Gamifique.cz je určen všem hráčům a čtenářům se zájmem o recenze, novinky, preview, videorecenze i podcasty. Gamifique.cz také poskytuje rozsáhlou databázi her a pravidelně sleduje největší novinky na herním trhu, například série Dragon Age, World of Warcraft, Call of Duty, Battlefield, Assassin's Creed, Grand Theft Auto, FIFA, Counter-Strike, Zaklínač, League of Legends, DOTA a další.