Každý rok blíže k realitě aneb jak se mění Motion capture

Reálná mimika, pohyby, animace - to vše dnes mohou vývojáři věrně nasnímat za pomoci technologie Motion Capture. Která hra ji ale použila poprvé? Jak se za poslední léta změnila?

Ryse: Son of Rome

Ryse: Son of Rome FOTO: www.einfogames.com

Realistická mimika a pohyb - to je něco, bez čeho se už dnešní AAA tituly bezesporu neobejdou. Dříve bylo něco takového mnohem těžší vytvořit, ale díky rozvoji počítačových technologií mají dnes vývojáři přístup k motion capture.

Starší než si myslíte

Může se zdát, že motion capture se v herním průmyslu používá teprve krátkou dobu, ale opak je pravdou. První titul, jenž začal experimentovat s touto technologií byl japonský Reikai Doushi. Ten vyšel už v roce 1988 a jednalo se o bojovou hru, v níž jste se ujali role čínského exorcisty. Jestli se vývojářům pokusy povedly, můžete posoudit sami.

Na přelomu osmdesátých a devadesátých let ještě využívala technologie série Prince of Persia nebo bojovky Virtua Fighter, Soul Blade či Tekken. Největší zlom ale nastal s příchodem 3D enginů, které  konečně umožnily realističtější pohyb v prostoru. Jenže na počátku se museli tvůrci stále potýkat s limitacemi tehdejšího hardwaru a plné využití našlo motion capture až v posledních letech.

Na přelomu století se hustota titulů zvyšovala, jenže tehdejší konzole a počítače neměly takový výkon, jaký by vývojáři potřebovali. Rozmach tedy nastal s příchodem nové generace konzolí (PS3 a Xbox 360). Jejich technické parametry umožnily vytvořit na monitorech mnohem hezčí grafickou podívanou, dokázaly vykreslovat více postav i větší vzdálenost.

Kolem roku 2010 začala být technologie využívána čím dál častěji a s nejnovějšími stroji od Sony a Microsoftu se posunuly hranice opět o něco dál. Mnohem větší manévrovací prostor v podobě silného hardwaru tak dal tvůrcům možnost řádně využívat motion capture.

Pokrok nezastavíš

Jak jsme již zmínili, největší boom zažil MoCap (jak jej někteří nazývají) teprve v poslední době. V samotných počátcích dokázal zaznamenávat jen některé části těla nebo jen jedinou postavu, dnes už není problém nahrávat složité scény s několika aktéry. Stejné to je i s mimikou tváře, jejíž snímání je dnes velice oblíbené.

Z her se tak díky motion capture stávají filmy a z filmů zase hry. A s přibývajícím věkem této technologie se dá počítat s tím, že se ještě více rozšíří. A když se dostane do rukou nezávislým vývojářům, bude to jen a jen dobře.

Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

DISKUZE: Každý rok blíže k realitě aneb jak se mění Motion capture

Vstupte do diskuze

Doporučujeme

eSuba si z Maďarska odvezla 4.000.000 Kč!

29.03.2018 02:37 Český profesionální League of Legends tým eSuba se o minulém víkendu postaral o jeden z největších…

Brutál! War Thunder přechází na jádro Dagor 5.0 s vylepšenou grafikou i…

15.03.2018 14:53 Gaijin Entertainment oznámilo premiéru aktualizace 1.77 bojové síťové hry War Thunder.

World of Tanks Console slaví 4. výročí

19.02.2018 22:07 Konzolové World of Tanks oslavily 4. výročí od svého spuštění. Proto se podívejte na „výroční…

Total War: Arena jako otevřená beta již 22. února!

14.02.2018 17:13 Wargaming Alliance a Creative Assembly mohou s radostí oznámit, že hra Total War: Arena se chystá…

Související:

reklama

Gamifique.cz je český herní web, který se zaměřuje na hry pro PC, PlayStation 3, PS4, Xbox 360, Xbox One, PS Vita, Wii U, 3DS, Android, iPhone a iPad. Internetový herní portál Gamifique.cz je určen všem hráčům a čtenářům se zájmem o recenze, novinky, preview, videorecenze i podcasty. Gamifique.cz také poskytuje rozsáhlou databázi her a pravidelně sleduje největší novinky na herním trhu, například série Dragon Age, World of Warcraft, Call of Duty, Battlefield, Assassin's Creed, Grand Theft Auto, FIFA, Counter-Strike, Zaklínač, League of Legends, DOTA a další.