reklama

Každý rok blíže k realitě aneb jak se mění Motion capture

Reálná mimika, pohyby, animace - to vše dnes mohou vývojáři věrně nasnímat za pomoci technologie Motion Capture. Která hra ji ale použila poprvé? Jak se za poslední léta změnila?

Ryse: Son of Rome

Ryse: Son of Rome FOTO: www.einfogames.com

Realistická mimika a pohyb - to je něco, bez čeho se už dnešní AAA tituly bezesporu neobejdou. Dříve bylo něco takového mnohem těžší vytvořit, ale díky rozvoji počítačových technologií mají dnes vývojáři přístup k motion capture.

Starší než si myslíte

Může se zdát, že motion capture se v herním průmyslu používá teprve krátkou dobu, ale opak je pravdou. První titul, jenž začal experimentovat s touto technologií byl japonský Reikai Doushi. Ten vyšel už v roce 1988 a jednalo se o bojovou hru, v níž jste se ujali role čínského exorcisty. Jestli se vývojářům pokusy povedly, můžete posoudit sami.

Na přelomu osmdesátých a devadesátých let ještě využívala technologie série Prince of Persia nebo bojovky Virtua Fighter, Soul Blade či Tekken. Největší zlom ale nastal s příchodem 3D enginů, které  konečně umožnily realističtější pohyb v prostoru. Jenže na počátku se museli tvůrci stále potýkat s limitacemi tehdejšího hardwaru a plné využití našlo motion capture až v posledních letech.

Na přelomu století se hustota titulů zvyšovala, jenže tehdejší konzole a počítače neměly takový výkon, jaký by vývojáři potřebovali. Rozmach tedy nastal s příchodem nové generace konzolí (PS3 a Xbox 360). Jejich technické parametry umožnily vytvořit na monitorech mnohem hezčí grafickou podívanou, dokázaly vykreslovat více postav i větší vzdálenost.

Kolem roku 2010 začala být technologie využívána čím dál častěji a s nejnovějšími stroji od Sony a Microsoftu se posunuly hranice opět o něco dál. Mnohem větší manévrovací prostor v podobě silného hardwaru tak dal tvůrcům možnost řádně využívat motion capture.

Pokrok nezastavíš

Jak jsme již zmínili, největší boom zažil MoCap (jak jej někteří nazývají) teprve v poslední době. V samotných počátcích dokázal zaznamenávat jen některé části těla nebo jen jedinou postavu, dnes už není problém nahrávat složité scény s několika aktéry. Stejné to je i s mimikou tváře, jejíž snímání je dnes velice oblíbené.

Z her se tak díky motion capture stávají filmy a z filmů zase hry. A s přibývajícím věkem této technologie se dá počítat s tím, že se ještě více rozšíří. A když se dostane do rukou nezávislým vývojářům, bude to jen a jen dobře.

  
Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

DISKUZE: Každý rok blíže k realitě aneb jak se mění Motion capture

Vstupte do diskuze

Doporučujeme

Zachraňte Transylvánii a na Halloween vypusťte ve World of Warships temnotu

26.10.2017 08:04 Rok se s rokem sešel a Dušičky jsou zpět. Halloweenská oslava ve World of Warships opět přichází se…

Hry Češi nejvíce hrají na počítači či notebooku, nejčastěji se věnují hrám…

11.10.2017 16:38 Česká internetová společnost příliš neholduje herním konzolím. Z aktuálního výzkumu Nielsen…

V Marz Rising se postavíte neznámé hrozbě z cizí planety

29.09.2017 14:00 V poslední době je strategických her opravdu málo. Větší studia raději sahají po jiných žánrech,…

Související:

reklama

Gamifique.cz je český herní web, který se zaměřuje na hry pro PC, PlayStation 3, PS4, Xbox 360, Xbox One, PS Vita, Wii U, 3DS, Android, iPhone a iPad. Internetový herní portál Gamifique.cz je určen všem hráčům a čtenářům se zájmem o recenze, novinky, preview, videorecenze i podcasty. Gamifique.cz také poskytuje rozsáhlou databázi her a pravidelně sleduje největší novinky na herním trhu, například série Dragon Age, World of Warcraft, Call of Duty, Battlefield, Assassin's Creed, Grand Theft Auto, FIFA, Counter-Strike, Zaklínač, League of Legends, DOTA a další.