reklama

Zrození legendy aneb jak vznikal Playerunknown´s Battlegrounds

Miliony prodaných kopií a věrných fanoušků po celém světě - to je raketový příběh PU Battlegrounds. Jak hra vznikala a s jakými problémy se museli tvůrci potýkat? O tom se dozvíte v dnešním článku.

PlayerUnknown's Battlegrounds

PlayerUnknown's Battlegrounds FOTO: Bluehole Studio

V době, kdy se stala populární uživatelská modifikace DayZ pro ARMU 2, napadlo jednoho irského moddera, že by mohl vytvořit vlastní odnož populárního módu se "zombíky," ve které by se střetlo desítky hráčů na jedné mapě, všichni by bojovali proti sobě a kdo by přežil, stal by se vítězem. Jenže o nějakou dobu později začal tvůrce DayZ pracovat na samostatně hratelné hře a pro Brendana Greena už nemělo smysl v tvorbě pokračovat.

Rozhodl se tedy, že svůj Battle Royale přenese do enginu ARMY 3. Netrvalo dlouho a ozvali se mu lidé z Daybreak Game Company, pracující na H1Z1. Tam chvíli pracoval jako konzultant, jenže poté přišel osudový email od korejské společnosti Bluehole.

„Chang-Han Kim, výkonný ředitel Bluehole, mi poslal nabídku přes email. Proč to nezkusit, řekl jsem si? Odletěl jsem tedy do Jižní Koreji, kde mi vedení předložilo jejich plány. V podstatě šlo o to samé, co jsem chtěl od svého titulu, tak jsme si plácli. Jakmile jsem se aklimatizoval na zdejší časové pásmo, začali jsme pracovat," vzpomínal Greene.

Han Kim prahl po obdobné akční hře delší dobu. Když viděl, jakou komunitu kolem svého počinu Greene vytvořil, chtěl ho za každou cenu získat. Nabídl mu tedy takovou pozici, která u tohoto jihokorejského vydavatele nemá obdoby - cizí kreativní ředitel, který má pod palcem tři tucty pracovníků a naprostou podporu vedení.

Vývoj začal na začátku roku 2016 s 35 pracovníky pod Greenovým vedením a cílem mít hru připravenou do jednoho roku. Tým se během minulého roku rozrostl na 70 lidí a očekává se, že by mělo studio dále bobtnat, zvlášť po tom, co kreativní ředitel oznámil, že chtějí opustit fázi předběžného přístupu do sedmi měsíců.

A vypadá to, že hra nebaví jen fanoušky, ale i samotné vývojáře. Ti prý z vlastní iniciativy zůstávají v práci déle, aniž by je k tomu Greene nebo vedení Bluehole nutilo. A co může být lepšího, když tvůrci sdílejí stejné nadšení s fanoušky?

 
Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

DISKUZE: Zrození legendy aneb jak vznikal Playerunknown´s Battlegrounds

Vstupte do diskuze

Doporučujeme

Za málo peněz hodně muziky? Sáhněte po nových bundlech plných zajímavých…

20.09.2017 15:20 Humble Bundle a Bundle Stars si připravili další zajímavé akce, díky nimž můžete získat pořádný…

Nový král RPG žánru? Divinity: Original Sin II aspiruje na nejlepší hru…

18.09.2017 17:12 Třetí Zaklínač sice stále zůstává nedostižen, Divinity: Original Sin II mu však dokonale konkuruje.…

PlayerUnknown's Battlegrounds překonal další rekord

18.09.2017 15:27 PUBG si uzmul další rekord a definitivně sesadil z trůnu dosud kralující DOTU 2.

Jak se změnila umělá inteligence v posledních ročnících NHL?

17.09.2017 15:24 Aktualizováno Na světě jsou jen dvě jistoty - smrt a každý podzim nový ročník NHL. Je to pořád stejná písnička,…

Související:

Nejčtenější články

  1. Nový král RPG žánru? Divinity: Original Sin II aspiruje na nejlepší hru roku

  2. Za málo peněz hodně muziky? Sáhněte po nových bundlech plných zajímavých her

  3. PlayerUnknown's Battlegrounds překonal další rekord

reklama

Gamifique.cz je český herní web, který se zaměřuje na hry pro PC, PlayStation 3, PS4, Xbox 360, Xbox One, PS Vita, Wii U, 3DS, Android, iPhone a iPad. Internetový herní portál Gamifique.cz je určen všem hráčům a čtenářům se zájmem o recenze, novinky, preview, videorecenze i podcasty. Gamifique.cz také poskytuje rozsáhlou databázi her a pravidelně sleduje největší novinky na herním trhu, například série Dragon Age, World of Warcraft, Call of Duty, Battlefield, Assassin's Creed, Grand Theft Auto, FIFA, Counter-Strike, Zaklínač, League of Legends, DOTA a další.