reklama

V čem tkví úspěch Rocket League? V titulu z roku 2008

Že je Rocket League jedinečný? Není. Psyonix už něco podobného vytvořili dávno před ním.

Rocket League

Rocket League FOTO: gamespot.com

Dnes se každý žene za co nejrealističtějším zážitkem, úžasnou grafikou, propracovanou fyzikou a některá studia tak úplně zapomínají, proč vlastně lidé hrají - kvůli zábavě. V roce 2015 se zčista jasna objevil Rocket League a ihned způsobil velký poprask. Pro většinu lidí bylo spojení autíček a fotbalu naprostou senzací, něco doposud neviděného, nového. Jenže pravda je úplně někde jinde. Psyonix už kdysi podobný titul vydal.

Super Sonic Acrobatic Rocket-Powered Battle-Cars spatřil světlo světa v roce 2008 (v Evropě vyšel o rok později) a šlo v jádře o stejnou hru jako je Rocket League. Hrálo se ve třech hráčích na každé straně a všechno bylo povoleno. Aktéři do sebe mohli narážet, ničit se a stejně jako v trháku z roku 2015 dávat góly několikanásobně větším míčem. I přesto SSARP Battle-Cars nedosáhla na tak vysoká hodnocení a už vůbec ne na podobný finanční úspěch jako RL. V čem byl problém? 

Vše tkvělo v podceněné propagaci. Psyonix neutrácel za tradiční marketing a raději se spolehnul na promo od nově vydaných platforem. Dnes už to nezní tak hrozivě, ale devět let zpátky se na nic takového nemohl žádný vývojář spoléhat. A to, co pomohlo vyzdvihnout Rocket League k nebesům, též dříve tak dobře nefungovalo.

Mluvíme zejména o Redditu, jehož vlákno věnující se hrám na PlayStation 4 pomohlo jejich počin velice dobře zpropagovat a Sony už jen stačilo "píchnout do vosího hnízda." Když RL vyšel, mohl si kdokoliv s účtem PS Plus hru stáhnout a vyzkoušet. Během prvních týdnů tak učinilo neuvěřitelných šest milionů hráčů. S něčím takovým samozřejmě Psyonix nepočítal, což mělo za následek pravidelné pády serverů a problémy s připojením. Z této šlamastiky tvůrce dostal Steam.

„Nevím, jestli bychom byli schopní pokrýt náklady na servery. Naštěstí tu byl Steam, který platil velice rychle, což pro nás bylo klíčové. Nedokážu si představit, co bychom dělali, kdyby hra vyšla jen na PlayStation 4," řekl Corey Davis.

V roce 2008 jsme možná ještě nebyli připraveni na autíčka poháněná raketovým pohonem, která se honí za míčem a snaží se s ním skórovat. Davis má ale jiný názor. Podle něj Rocket League obsahuje dva důležité prvky, jejichž implementací do Super Sonic Acrobatic Rocket-Powered Battle-Cars by možná už tou dobou získali takovou základnu fanoušků - dedikované servery a plynulých 60 FPS. 

Během vývoje SSARPBC snil Psyonix o šedesáti snímcích za sekundu, jenže krom limitací samotného PlayStationu 3 tu byly další zádrhely. Za prvé si to tvůrci nemohli dovolit, neboť investicí do této technologie by museli dvojnásobně rozšířit svůj rozpočet a za druhé by se vývoj protáhl o sedm měsíců.

Super Sonic Acrobatic Rocket-Powered Battle-Cars tak bohužel (nebo možná díky bohu?) skončilo v propadlišti dějin. Nejdůležitější ale je, že Psyonix vše ve zdraví přečkali a po nabytí nových prostředků dokázali vytvořit jednu z nejlepších her všech dob. A to už jim nikdo nevezme.

  
Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

DISKUZE: V čem tkví úspěch Rocket League? V titulu z roku 2008

Vstupte do diskuze

Doporučujeme

Zachraňte Transylvánii a na Halloween vypusťte ve World of Warships temnotu

26.10.2017 08:04 Rok se s rokem sešel a Dušičky jsou zpět. Halloweenská oslava ve World of Warships opět přichází se…

Hry Češi nejvíce hrají na počítači či notebooku, nejčastěji se věnují hrám…

11.10.2017 16:38 Česká internetová společnost příliš neholduje herním konzolím. Z aktuálního výzkumu Nielsen…

V Marz Rising se postavíte neznámé hrozbě z cizí planety

29.09.2017 14:00 V poslední době je strategických her opravdu málo. Větší studia raději sahají po jiných žánrech,…

Související:

reklama

Gamifique.cz je český herní web, který se zaměřuje na hry pro PC, PlayStation 3, PS4, Xbox 360, Xbox One, PS Vita, Wii U, 3DS, Android, iPhone a iPad. Internetový herní portál Gamifique.cz je určen všem hráčům a čtenářům se zájmem o recenze, novinky, preview, videorecenze i podcasty. Gamifique.cz také poskytuje rozsáhlou databázi her a pravidelně sleduje největší novinky na herním trhu, například série Dragon Age, World of Warcraft, Call of Duty, Battlefield, Assassin's Creed, Grand Theft Auto, FIFA, Counter-Strike, Zaklínač, League of Legends, DOTA a další.